Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2022

Σπιτι μου σπιτάκι μου....

Καμμιά φορά αργά το βράδυ

ξαναγυρίζω στο παλιό μας σπίτι.

Με προσμονή την πόρτα ανοίγω,

αναζητώντας μέσα στο σκοτάδι

κι εγώ δεν ξέρω τι αναζητώντας.


Με το κλειδί στο χέρι ακόμα

το σιδερένιο εκείνο το μεγάλο,

από δωμάτιο σε δωμάτιο τριγυρίζω

αγγίζοντας, μυρίζοντας

και βλέποντας, σχεδόν

σε κάθε αέρινό μου βήμα,

                                                                             μήπως και είναι κάπου εδώ

                                                                             πάντα ζεστό το χέρι του πατέρα.



Του αδερφού μου η προστατευτική αγριάδα

κι αυτή της μάνας μου

η πανταχού παρούσα απουσία

μήπως και είναι εδώ.

Το πάτωμα, οι τοίχοι, το ίδιο σπίτι.

Μήπως ακόμα μπαίνει από την μπαλκονόπορτα

η απέραντη πλατεία που αγαπούσα.





Και ξαφνικά καταλαβαίνω ότι κλαίω.

Κλαίω απελπισμένα στ’ όνειρό μου.

Τα δάκρυά μου όλα τα θαμπώνουν.

Όλα όσα το φως της μνήμης καταυγάζει


Τόλης Νικηφόρου

( από τη συλλογή «Μια κιμωλία στον μαυροπίνακα» εκδ. Μανδραγόρας 2012


Πηγή: Andro.gr                 https://www.andro.gr/special-categories/badges/poems-house/2/



 

Diy:  Αννίκας...δια χειρός  6/12/2022

32 σχόλια:

  1. Το σπίτι - σπιτάκι σου, Άννα μου όχι μόνο είναι πανέμορφο αλλά αναβλύζει από τα παράθυρα του, μια γλυκιά ζεστασιά και αυτή είναι η προσωπική σου αύρα!
    Το κείμενο ταίριαξε γάντι με τις εικόνες σου και μας άφησε και αυτό μια γλυκιά αίσθηση!
    ΑΦιλάκια γιορτινά και πολύ χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέει Στεφανία μου ο Κοσμάς Πολίτης στην Ερόικα " είναι λοιπόν μια τόσο προσφιλής ανάγκη να διατηρηθούν τα όσα ζήσαμε" Αυτός ο μικρός παράδεισος της αθωότητάς μας.
      Σ' ευχαριστώ Στεφανία μου! Χρόνια πολλά, Χρόνια καλά στο άλλο σου μισό. Να είστε καλά!
      Φιλιά γιορτινά κι από εμένα!

      Διαγραφή
    2. Καθυστερημένα έρχονται οι ευχές για τη χθεσινή σου γιορτή!
      Εύχομαι το σπιτικό σου και η καρδιά σου να είναι πάντα φωτεινά και ζεστά!
      ΑΦιλάκια αγάπης και χαράς!

      Διαγραφή
    3. Σ'ευχαριστώ Στεφανία μου! Με αγάπη, καλοσύνη και όμορφες στιγμές να περάσουμε τις γιορτές!
      Φιλιά αγάπης κι από μένα!

      Διαγραφή
  2. Αχ βρε Αννίκα μου, την αδυναμία μου έπιασες τώρα! Ξέρεις ότι έχω έρωτα με τα σπίτια αυτά καθώς και ότι κουβαλούν ανάμεσά τους. Όπως αυτό το εξαίρετο ποίημα-αναφορά.
    Το σπιτάκι σου είναι πανέμορφο, φιλικό, αρχοντικό. Ένα μικρό στολίδι που μας δίνει ζεστασιά και τρυφερότητα.
    Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτά τα σπίτια Γιάννη μου, γέρικα κι αφρόντιστα, διατηρούνται μονάχα στη μνήμη μας και στην καρδιά μας. Ίσως γι αυτό αντέχουν κι ας φέρνουν μια χαρμολύπη. Ζεστασιά και τρυφερότητα έχει κι ο δικός σου λόγος και σ' ευχαριστώ πολύ. Έχεις φόρτο (με τη συγγραφή) το καταλαβαίνω, αλλά καιρός να ασχοληθείς λίγο με εκείνα τα όμορφα σπιτάκια που έφτιαχνες.
      Να είσαι καλά Γιάννη! Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
    2. Η αλήθεια είναι, Αννίκα μου, ότι δεν έχω φόρτο με τη συγγραφή, τέτοιον που να με αποτρέπει από τις κατασκευές που αγαπώ και εγώ. Το πρόβλημά μου είναι ο χώρος! Και είναι σοβαρό. Δεν έχω χώρο να τοποθετήσω τα σπιτάκια μου καθώς απαιτούν ένα σεβαστό χώρο αλλά δεν έχω και προστασία απέναντι στη σκόνη στα παλιότερα που έχω κάνει, τα οποία, με λύπη βλέπω να υποβαθμίζονται με τη σκόνη. Δυστυχώς η ενασχόληση αυτή απαιτεί μεγάλους και προστατευόμενους χώρους, που η οικονομική μας επιφάνεια δεν έχει, αγαπημένη μου φίλη. Το μεράκι μου μένει ζωντανό, να το ξέρεις και πάντα έχω στο νου μου ανάλογες κατασκευές.
      Τέλος, πολλά απ΄ τα σπίτια αυτά τα βλέπω και ανακαινίζονται, Αννίκα μου και αυτό είναι θαυμάσιο αλλά δυστυχώς άκρως δαπανηρό.
      Στέλνω την αγάπη μου Αννίκα μου.

      Διαγραφή
    3. Η ιδέα για να φτιάξω το δικό μου σπίτι ήρθε απ’ το Pinterest από μια κατασκευή βικτωριανής εποχής. Πολλή φλυαρία, αλλά μ’ αρέσει αυτό το στυλ. Το πρόβλημα ήταν πάντα….ο χώρος αποθήκευσης. Έτσι συμβιβάζομαι με πιο μικρές κατασκευές που τις χωράει ένα χαρτόκουτο.
      Έχεις δίκιο Γιάννη μου! Η αποθήκευση και η συντήρηση μιας κατασκευής (ιδιαίτερα από χαρτόνι) είναι ένα μεγάλο πρόβλημα. Επιπλέον χρειάζονται επίσης χώρο για τέτοιου είδους κατασκευές υλικά επαναχρησιμοποίησης. Είναι η αξίωση των καιρών του ¨μην πετάξεις τίποτα¨ ξαναχρησιμοποίησέ το. Θα ήθελα κι εγώ ένα εργαστήριο και σαν χώρο δουλειάς και σαν χώρο αποθήκευσης. Αλλά και πάλι…….Όσο για τα ανακαινισμένα παλιά σπίτια, τα χαίρομαι κι εγώ. Ίσως σε μια άλλη ζωή, ποιος ξέρει;
      Να είσαι καλά!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  3. Σήμερα πρόσεξα και την αρχική εικόνα που έβαλες στο blog σου. Μιλάμε για πολύ christmas mood. Μετά ενθουσιάστηκα με το σπιτάκι. Τί όμορφα πράγματα δημιουργείς κορίτσι μου! Υπερπαραγωγές κυριολεκτικά. Μου άρεσε και το συνοδευτικό κείμενο που επέλεξες. Πραγματικά αν σκεφτείς τί είναι το ''σπίτι''. Η ζωή μας ολόκληρη!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έξι διαφορετικές εικόνες συνέθεσαν την εικόνα της "κεφαλίδας" Στέλλα μου!
      Το σπίτι της γιαγιάς, το πατρικό μας, όποια μορφή κι αν έχει πάντα θα είναι το όνειρο, η αναζήτηση, οι όμορφες στιγμές, τα μυστικά μας.
      Η ζωή μας ολόκληρη! Σωστά!
      Φιλιά, καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  4. Έχει μια ζεστή αύρα εδώ μέσα. Είναι οι στίχοι του ποιητή, τα λόγια του Πολίτη (" είναι λοιπόν μια τόσο προσφιλής ανάγκη να διατηρηθούν τα όσα ζήσαμε"), είναι και τα σπιτάκια σου φτιαγμένα με αγάπη, νοσταλγία και σεβασμό στο παρελθόν. Είναι όλα αυτά που σε χαρακτηρίζουν και πάντα μεριμνούν για τη γαλήνη της ψυχής μας.
    Να είσαι καλά, Αννίκα μου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι η θαλπωρή Μαρία μου απ’ την ανάμνηση του πατρικού σπιτιού μας. Κομμάτι από μας. Με τον ένα ή τον άλλον τρόπο πάντα εκεί θα επιστρέφουμε. Έτσι κρατάμε ζωντανή τη ρίζα μας.
      Σ’ ευχαριστώ! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  5. Αννίκα μου νιώθω την ζεστασιά που απλώνεται από τα φωτεινά παράθυρα του σπιτιού σου και νοσταλγώ το πατρικό μου.
    Πολύ όμορφο!
    Να είσαι καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Ελένη μου, αυτές οι εικόνες έχουν τη μυρωδιά της παιδικής μας ηλικίας, εκεί που η ζωή γαλήνια αργοκυλούσε.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  6. Τί όμορφο σπιτάκι έκανες Αννίκα μου!
    Λατρεύω τα σπιτάκια αλλά πού να τα βάλω κι εγώ;
    Το ποίημα άγγιξε λεπτές χορδές.
    Να είσαι καλά και να περάσετε ευχάριστα τις γιορτές με υγεία και ευτυχία.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Ρένα μου! Το μεγάλο πρόβλημα, η αποθήκευση και δυστυχώς ούτε τα χαρτόκουτα βοηθάνε αν δεν υπάρχουν ράφια. Αλλά έλα μου ντε που το μεράκι είναι πιο δυνατό. Καταφύγιο το πατρικό μας σπίτι.Να είστε καλά να περάσετε κι εσείς όμορφα τις γιορτινές μέρες
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  7. Χρόνια πολλά κι ευλογημένα, Αννίκα μου!
    Καταφύγιο το νιώθω κι εγώ το σπιτάκι μου... Μπράβο που δημιουργείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Ελάχιστα τα πράγματα που τους κάνει ο χρόνος το χατίρι να τα διατηρεί Όλγα μου! ένα απ’ αυτά είναι η μνήμη του πατρικού μας. Πάντα θα είναι το καταφύγιο και το απάγκιο μας.
      Σ’ ευχαριστώ για τις ευχές! Με αγάπη Καλές γιορτές!

      Διαγραφή
  8. Πέρασα να σου αφήσω τις ευχές μου για την εορτή σου, Αννίκα μου, και θαύμασα το υπέροχο σπιτάκι που έφτιαξες! Τι ωραίο και συγκινητικό και το ποίημα με το οποίο το συνόδεψες!
    Να είσαι πάντα καλά, να χαίρεσαι την οικογένειά σου και να σε χαίρονται οι αγαπημένοι σου!
    Χρόνια σου πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ευχαριστώ πολύ Μαριάννα μου! Να είστε καλά και εσείς με υγεία και χαρά σας εύχομαι Καλές γιορτές!

      Διαγραφή
  9. Άννα μου, χρόνια σου πολλά! Να έχεις πάντα υγεία και χαρές!♥

    Τι χρυσοχέρα είσαι! (Θέλω αναλυτική περιγραφή... Ίσως το τολμήσω κι εγώ! ☺) Μου έκλεψε την καρδιά το σπιτάκι σου!
    Πόσο ταίριαξαν το ποίημα και η δημιουργία σου!
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέει ο Ορέστης Αλεξάκης για τα σπίτια που παλιώνουν ¨ πεθαίνουν κάποτε κι εκείνα…..και ξαφνικά μια νύχτα καταρρέουν, μ’ ένα βαθύ λυγμό που συγκλονίζει¨
      Εικόνισμα ιερό στην καρδιά μας κι ας ρήμαξε. Ας μην τα αφήσουμε να καταρρεύσουν και στη μνήμη μας.
      Αριστέα μου σ’ ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο και τις ευχές! Να είσαι πάντα καλά, δυνατή στις δυσκολίες.
      (η κατασκευή του σπιτιού είναι απλή, απλούστερη δεν γίνεται. Ένα χαρτοκιβώτιο χρειάζεσαι, κόλλα ατλακόλ, χαρτί μαλακό (περιτυλίγματος) για τους τοίχους, που αφού το τσαλακώσεις θα το στρώσεις με κόλλα στους τοίχους και θα βάψεις από πάνω. Η στέγη, τα κεραμίδια, τα παράθυρα κλπ είναι από χαρτόνι από πίτσα (δεν είναι πολύ σκληρό, αλλά ούτε πολύ μαλακό) Για την πέτρα στην καμινάδα χρησιμοποίησα αυγοθήκες. Τα παράθυρα και η πόρτα σχεδιάστηκαν, κόπηκαν και κολλήθηκαν μετά το βάψιμο. Δεν ξέρω αν είναι κάτι άλλο που πρέπει να αναφέρω. Οι διαστάσεις βέβαια είναι θέμα επιλογής) Ένα οποιοδήποτε βιντεάκι ίσως βοηθούσε. Από κει και πέρα, αυτοσχεδιάζεις.)
      Φιλιά πολλά Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  10. πωπωππωππωωωωωωωωωω ρε συυυυυυυυυυ τι χαριτωμενοοοοοοοοο!!!
    ααααααααααχ τι γλυκουλιιιιιιιιιιιι καλε ονειρο ειναι .... καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. γεια στα χερια σου εχω τρελαθειιιιιιιιιι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ βρε Σοφία μου χαίρομαι με τον ενθουσιασμό σου! Σ' ευχαριστώ πολύ! Να είσαι καλά!
      Καλές γιορτές με υγεία και σε σένα!

      Διαγραφή
  12. Χρόνια πολλά Αννίκα μου! Εύχομαι από τα βάθη της καρδιάς μου υγεία και κάθε καλό. Καλές γιορτές να περάσεις με τους ανθρώπους που αγαπάς και σ' αγαπούν.
    Όσο αφορά τα δημιουργήματά σου: Δηλώνω θαυμάστρια σου.
    Μιλούν από μόνα τους ! Δεν έχω κάτι να προσθέσω. ''Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια'' έλεγε ο πατέρας μου.
    Καλή συνέχεια, Αννίκα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ για τις ευχές και τα καλά σου λόγια!
      Εύχομαι όμορφες να είναι οι γιορτινές μέρες κοντά στην οικογένειά σου, με υγεία, χαμόγελα και επιτυχίες!

      Διαγραφή
  13. Τέτοιο χουχουλιάρικο και κουκλίστικο σπιτάκι, μόνο στα όνειρα, αλλά και στα μαγικά σου χεράκια! Άσε που σε λένε Άννα, και δεν το ήξερα Αννικάκι μου! Χρόνια σου πολλά και φωτεινά, σαν εκείνα τα παράθυρα τού κουκλόσπιτού σου! Τα φιλιά μου! 💚🎅🎄

    Υ.Γ 1) Δε βλέπω τις αναρτήσεις σου στο blog μου, γιατί ο blogger τα έχει κάνει μαντάρα, και δεν μου εμφανίζει όλα τα blog στη ροή.. Το ίδιο συμβαίνει και με τα blog τής Μαρίας Γ. και της Στέλλας, κι έτσι δεν ξέρω πότε έχετε ανεβάσει καινούργιες αναρτήσεις 😞
    2) Έχω την εντύπωση ότι έχασες το ταξίδι στην Τυνησία 😉💚🧡🎄

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εντός ορίων οι ευχές Πέτρα μου, αν σκεφτείς πως κρατάνε σαράντα μέρες. Ναι καλέ κατά κόσμον Άννα είμαι, το Αννίκα είναι της γιαγιάς (απε την Πόλη για) Σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές και τα καλά σου λόγια!
      Όσο για το ταξίδι στην Τυνησία, ένα δίκιο το χεις. Όχι δεν το έχασα, το έδειξα μάλιστα και στην κόρη μου (είναι θαυμάστριά σου) Είμαι σίγουρη πως έγραψα σχόλιο, που πήγε ή που το έστειλα δεν ξέρω. Α...ναι τα κάνω αυτά. Λες; από τώρα; Ωωχ!
      Καλή γιορτινή εβδομάδα Πέτρα μου με όλες τις μέρες φωτεινές και χαρούμενες!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή