Τετάρτη 3 Μαρτίου 2021

"Κύριος ποιμένει με και ουδέν με υστερήσει...."

 

Τελευταία όλο και πιο συχνά στριφογύριζε στο μυαλό της ο 22ος ψαλμός του Δαυίδ.

 «Εάν γαρ και πορευθώ εν μέσω σκιάς θανάτου, ου φοβηθήσομαι κακά, ότι Συ μετ’ εμού ει»

Βγήκε έξω ν’ ανασάνει. Νόμιζε πως πνιγόταν. Όχι δεν έφταιγε ο εγκλεισμός κι αυτή η καταραμένη πανδημία. Να ξεφύγει ήθελε. Να ξεφύγει ούτε κι εκείνη ήξερε από τι. Ένα κουβάρι η ψυχή της όταν τη ροκάνιζε ο φόβος μιας απώλειας. Όποια κι αν ήταν. Μάνα, πατέρας, άντρας, παιδί, αγαπημένο πρόσωπο. 

Γερνάει. Κάθε μέρα και περισσότερο την πιέζει ο χρόνος. Κι εκείνη η σκιά του φόβου χύμηξε απόψε να ξεκάνει την ψυχή της. Κάτι νύχτες σκιαγμένες σαν κι αυτή ένιωθε το αθέατο υπαρκτό. Κι όσο κι αν προσπαθούσε να το δαμάσει, μάταια…..κι έτσι αφήνονταν σε μνήμες.

 Ένιωθε να βαδίζει στα ίδια αχνάρια που χρόνια βάδιζε, στα ίδια μονοπάτια μιας υποσχόμενης ζωής, τότε

που έψαχνε το ξάφνιασμα του έρωτα δένοντας κόμπο τα καρδιοχτύπια. Μια ανάσα λες απόσταση το τώρα απ’ το χθες. Πόσος πόνος σε μια διαδρομή που μπορεί να οδηγεί σ’ ένα ξέφωτο, μπορεί και στην άβυσσο.

Ευάλωτη πάντα. Ποτέ δεν κατάφερε ν’ απαγκιστρωθεί από εκείνο το συναίσθημα που απαιτούσε όλο και μεγαλύτερο μερίδιο από την ψυχή της. Κι απόψε θαρρείς λιγόστεψε η υπομονή, περίσσεψε ο φόβος. Να κλείσει τα μάτια ήθελε, να σβήσουν όλες οι στιγμές οι γεμάτες θλίψη απ’ το μυαλό της, να είναι όνειρο μόνο.

« Όλα θα γίνουν όπως πρέπει και στην ώρα τους»

Χρόνια το άκουγε μέχρι που στο τέλος το πίστεψε κι αφέθηκε να περιμένει. Από τότε που θυμόταν τον εαυτό της μόνο να ονειρευτεί μπορούσε. Να καταγράφει στο μυαλό τα όνειρα, να ακροβατεί ανάμεσα στο γκρίζο και στο λευκό, να δραπετεύει απ’ τα στενά περιθώρια της ζωής, να αλαφραίνει.

Στηνόταν μπροστά στον καθρέφτη σκαρώνοντας μια αψεγάδιαστη εικόνα. Όριζε το σενάριο, σκηνοθετούσε τη ζωή, άφηνε ανοιχτή την πόρτα της καρδιάς, τη στόλιζε δαντέλες με ασημένια κρόσσια και περίμενε. Καιροί που πέρασαν και ξεχάστηκαν στα πέτρινα πεζούλια παρέα με τ’ αγριόχορτα που ξέφευγαν απ’ τις ασβεστωμένες πέτρες. Εκεί ξεχάστηκε μαζί μ’ ένα λυγμό ανάμεσα στο μάταιο και στο τίποτα. Του ονείρου ο πόνος με τα χρόνια βάραινε πιο πολύ.

Άργησε πολύ εκείνο το όνειρο. Τριάντα χρόνια και, της πήρε μέχρι να σπάσει το κουκούλι να βγει πεταλούδα, να πετάξει στην ευτυχία, ή τουλάχιστον να έρθει πιο κοντά σ’ αυτό που νόμιζε ευτυχία. Η αντανάκλαση της θόλωσε το βλέμμα.

Την τρέλα του έρωτα δεν την ένιωσε ποτέ. Μόνο μια δυνατή, καθαρή αγάπη που εξαγνίζει όλους τους πόνους και μια κοινή πορεία για το «μαζί στα καλά και τα άσχημα» Όμορφο είναι να έχεις κάποιον να μοιράζεσαι τη ζωή σου. Ίδιες ψυχές σαν τη σταγόνα που απλώνει, άπλωνε κι η ζωή της. Όμως….εδώ πια δεν χωρούσαν σενάρια. Η ίδια η ζωή είχε το πάνω χέρι. Μεσοστρατίς πήρε την απόφαση ν’ ανέβει ως την κορφή όσο μακρύς κι αν ήταν ο δρόμος. Μακρύ κουραστικό ταξίδι το πεπρωμένο κι ο δρόμος δύσβατος, ανηφορικός γεμάτος προκλήσεις. Κάποιες φορές γονάτιζε, μάτωνε, χανόταν στην καταχνιά. Σαν ψίθυρος ανέβαινε στα χείλη μια προσευχή.

«Εισελθέτω ενώπιόν Σου η προσευχή μου, κλίνον το ους Σου εις την δέησίν μου, ότι επλήσθη κακών η ψυχή μου……….» (ψαλμός ΠΖ')  Ήθελε τόσα πολλά να πει. Κι ας έβγαιναν σκόρπιες οι λέξεις, ασύντακτες.

Τι γαλήνη να νιώθεις ανοιχτή την πόρτα της καρδιάς και να συμφιλιώνεσαι με το χειρότερο πόνο. Να δένει η ψυχή σε στιγμές υπέρβασης κι αλήθειας πιο πέρα από αυτό που φαίνεται. Τίποτα δεν είναι τόσο δυνατό απ’ την ανάγκη της ψυχής να βρει την αλήθεια. Αυτή την μέσα σου αλήθεια που ανοίγει μονοπάτι για τη συνείδηση. Έτσι ένιωθε. Κι ας δεν πήρε ποτέ απόκριση απ’ όσες φορές ρώτησε «μ’ ακούς, μια χαμένη ψυχή είμαι, δώσε μου ένα σημάδι»  Μέσα απ’ τη σιωπή η ανάγκη να πιστέψει στο θαύμα έφερνε σιγά-σιγά τη λύτρωση. Όλα τ’ άλλα ύβρη τα λογάριαζε. Πόσο λίγα γνωρίζουμε για τις μεγάλες αλήθειες που ο βέβηλος ο χρόνος παίρνει μαζί του.

Γαλήνευε η ψυχή όταν σε βλέμμα αγαπημένο αγνάντευε κείνο το ξέφωτο γαλάζιου ουρανού, δυο δρασκελιές απ’ το σύμπαν. Πόση απόγνωση και ερημιά όταν την τύλιγαν πυκνές ομίχλες. Τότε γινόταν μια κραυγή που αν την άφηνε θα ‘σπαγε τον ουρανό χίλια κομμάτια.

«Πρέπει να μάθεις ν’ αντέχεις, της έλεγε. Να ζυγιάζεις τις χαρές και τις λύπες με την απαντοχή»

Δεν έχει ανάγκη από λόγια η αγάπη. Σε κείνο το τρυφερό άγγιγμα ησύχαζε ο πόνος. Αναγεννιόταν τότε κι όρθωνε το ανάστημα. Κι ήταν μέρες που ήταν αληθινά ευτυχισμένη. Ανάσαινε τη ζωή κι ένιωθε κείνον τον πορτοκαλί ήλιο να τη ζεσταίνει κι ας ήταν καταχείμωνο. Αυτό το ταξίδι μαζί του είχε μια άλλη διαφορετική γνώση.

«Ο πόνος είναι απόδειξη πως υπάρχουμε. Αύριο θα είναι αλλιώς, θα δεις»

Έτσι πορευόταν. Δεν θα τα κατάφερνε ποτέ αν ήταν μόνη. Έπιανε το χέρι του και έκανε ένα βήμα τη φορά. Να πέφτει, να σηκώνεται, άλλο ένα βήμα κι άλλο, ως το τέλος, μέχρι ο χτύπος της καρδιάς να γαληνέψει. Μέχρι να ζεστάνει στον κόρφο της όλες τις πίκρες η Άνοιξη.

 Που τα θυμήθηκε απόψε. Σημάδια παλιά της μνήμης γυρίσματα σαν ξεθωριασμένη φωτογραφία, σαν παραμύθι πιο αληθινό κι απ’ τη ζωή. Ίσως και να το είχε ανάγκη να γιατρέψει αυτό που με κάθε ευκαιρία την εξουσίαζε. Το φόβο.

Πόση ώρα πέρασε; Λίγα λεπτά μόνο. Τόσα χρόνια πως χώρεσαν σε λίγα λεπτά! Τα περασμένα, τα τωρινά, αυτά που αξιώθηκε στιγμή τη στιγμή, μέσα απ΄την παλίρροια και την άμπωτη της ζωής πως χώρεσαν σε μια στιγμή.

 Η ανάσα της ησύχασε κάπως. Έβαλε ψύχρα. Αργεί ακόμα η Άνοιξη. Ένα ασημένιο φεγγάρι πέρασε μέσα απ’ τα γυμνά κλαδιά της λεύκας και χαμήλωσε μέχρι το περβάζι της πόρτας. Είχε ένα ισχνό φως παρόλα αυτά έκανε ότι μπορούσε για να αποσπάσει την προσοχή της. Σκόρπισε μια χούφτα ασημόσκονη στην ανθισμένη αμυγδαλιά, ξάπλωσε στα στενά δρομάκια του κήπου, σκαρφάλωσε στη μάντρα με τον κισσό, μέχρι που βούτηξε σε μια λακκούβα με νερό κι έμεινε εκεί μονάχο και λυπημένο. Ξεχάστηκε κοιτώντας το. Μπροστά σε τόση θλίψη ξέχασε τη δική της. Ένιωσε  να μαλακώνει ο φόβος. Παραμέρισε να περάσουν οι μνήμες κι έκλεισε πίσω της τη πόρτα απαλά. Από την σάρκα των ονείρων είναι φτιαγμένη η ζωή. Φτάνει να είναι γερά τα υλικά, ν΄αντέχουν.

Ο φόβος είναι η φυλακή της ψυχής! Σκέφτηκε. Έχεις ότι αγαπάς για τις μικρές καθημερινές χαρές κι αυτό φτάνει. Αύριο είναι μια άλλη μέρα!

« Κύριος ποιμένει με…….» Αυτό να λες.

Μια ανάσα σαν αναφιλητό ανακούφισης κι ένα ευχαριστώ, ίσα που ακούστηκε. Μπορεί και να ταν το θρόισμα των φύλλων.

Καληνύχτα!


3 Μαρτίου    Αννίκας...δια χειρός

34 σχόλια:

  1. Τι ωραία η κατάθεση ψυχής και σκέψεων που ακροβατούν στα όρια του φόβου!!
    Πραγματικά ο φόβος παραλύει!
    Πραγματική η ζωή αντέχεται μόνο αν έχεις ένα χέρι να πορεύεσαι μαζί του.
    Όμορφα γραμμένο όπως ξέρεις πάντα να γράφεις Αννικα μου.
    Καλή σου μέρα σε μια νέα μέρα
    Και καλό μήνα ας έχουμε
    Αργεί η άνοιξη αλλά έρχεται.
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το μαζί οδηγεί στο ουσιαστικό νόημα της ζωής Άννα μου. Είναι το φως που σβήνει όλες τις σκιές, είναι η ελπίδα πως αύριο δε θα είσαι μόνος και τότε ο φόβος υποτάσσεται στην κυριαρχία της ψυχής.
      Η Άνοιξη καλώς να ορίσει! (επιτέλους)
      Σ' ευχαριστώ που είσαι εδώ!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Τι χαρά Αννίκα μου, μετά από τόσο καιρό απουσίας απ'το σπιτικό σου, να σε διαβάζω εδώ και πάλι!
    Ένα ξελάφρωμα το κείμενο σου, όπου αφήνοντας την καρδιά σου να μιλήσει, άφησες το φως που όλοι έχουμε μέσα μας, να ξεχυθεί!
    Ο φόβος όντος είναι ο χειρότερος εχθρός μας αλλά δεν έχεις τίποτα να φοβηθείς αν κρατάς μέσα σου, ζεστή την φλόγα της αγάπης!
    Ναι, "Όλα θα γίνουν όπως πρέπει και στην ώρα τους»... και όχι όλα "θα", αλλά όλα γίνονται όταν είναι η ώρα τους!

    Πολλά γλυκά, υπομονετικά και φωτεινά ΑΦιλάκια σου στέλνω με ευχές για έναν όμορφο και συνετό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η επιθυμία της συμπόρευσης που γεννιέται απ’ την αγάπη έχει άλλο νόημα Στεφανία μου, όταν αφήνεις τα συναισθήματα του άλλου να βαδίζουν δίπλα στα δικά σου. Η ζωή παίρνει άλλο χρώμα και γίνεται αυτό που είμαστε, όχι μόνο σάρκα και κόκκαλα αλλά κυρίως ψυχή και πνεύμα.
      Τίποτα δεν μπορεί να αντισταθεί στην εσωτερική ανάγκη μας να εκφράσουμε αυτό που νιώθουμε επειδή ακριβώς κάθε πράξη έχει την ευθύνη της αλλά και την αγάπη, σπουδαίος μετρητής της αλήθειας που αναστέλλει κάθε φόβο.
      Σ' ευχαριστώ Στεφανία μου!
      Ένα επίσης συνετό και ανοιξιάτικο μήνα!

      Διαγραφή
  3. Η οδυνηρή διαδρομή του μυαλού στις μνήμες, στις ματαιώσεις και στους φόβους, για να συναντηθεί τελικά με την επίγνωση και την ψυχική δύναμη. Το έζησα βήμα-βήμα, Αννίκα μου, και το βρίσκω πολύ λυτρωτικό όταν καταγράφει κάποιος τα στάδια του φόβου. Ειδικά τώρα που ζούμε σε συνθήκες επιβολής και εγκλεισμού.
    Θα έρθει, μοιραία, η άνοιξη. Και θα είμαστε εκεί για να την υποδεχτούμε. Το αξίζουμε.
    Καλό κι ευλογημένο μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια Μαρία μου, το ξέρεις καλά, το βλέπω στη γραφή σου, είναι το αντίθετο της λήθης. Κάποιες φορές θολώνει τα νερά για να ξεφύγει. Λέω λοιπόν πως η μνήμη είναι καταφύγιο όταν πρόκειται να αναμετρηθείς με την επίγνωση. Είναι βασανιστικό να περνούν τα χρόνια στη σιωπή. Πώς να αντιμετωπίσεις έτσι τους φόβους σου;
      Όσο για την Άνοιξη παρά τα όσα μέτρα, δεν εγκλωβίζεται στο μυαλό. Ευλογημένη η ώρα που θα μας χτυπήσει την πόρτα.
      Μαρία μου σ' ευχαριστώ!
      Καλό μήνα και σε σένα!

      Διαγραφή
  4. Πολύ ωραίο Αννίκα μου. Όταν έχεις ένα χέρι να στηριχθείς όλους τους φόβους τους νικάς και προχωράς παρακάτω.
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς είναι Ελένη μου! Πως το λέει ο λαός; Κράτα με να σε κρατώ να ανεβούμε στο βουνό. Δεν ξεπερνιούνται κάποια πράγματα αν δεν έχεις κάπου να στηριχθείς.
      Να είσαι καλά Ελένη μου!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  5. Αννικα μου δεν ξέρω γιατί αλλά αισθανθηκα περιεργα στην καρδια μου, ενα σφιξιμο, μαλλον ειναι επειδη ειδα κομματια μου εκει μεσα.

    Γραφεις μοναδικα θα ελεγα!
    Καλο μηνα αγαπημενη μοΥ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εσωτερικές διαδρομές, ελπιδοφόρα ξεκινήματα, ξεχασμένες μνήμες όλοι έχουμε Κική μου, που με κάθε ευκαιρία φέρνουν την ηχώ απ’ το παρελθόν στο τώρα. Κι όταν καταφέρουμε να ξορκίσουμε τους φόβους μας μπορεί και να ανακαλύψουμε της ζωής την πολύχρωμη συνάφεια.
      Σ' ευχαριστώ Κική μου, από καρδιάς!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  6. Ακολούθησα το ταξίδι του φεγγαριού στο βλέμμα της. Διάβηκα με το φως του στο περβάζι της πόρτας. Χαμόκατσα εκεί στην αυλή, δίπλα στην πέτρινη μάντρα με τον κισσό, κάθισα σε ένα ξύλινο σκαμνί. Και αφουγκράστηκα με όλες μου τις αισθήσεις και έκδηλη συγκίνηση κάθε της σκέψη.
    Κάτι σαν ανακεφαλαίωση ζωής. Σαν έναν μικρό απολογισμό στα σκαλιά που είχε μέχρι τώρα διαβεί προς τα πάνω. Προς την ολοκλήρωση. Προς το τσάκισμα του φόβου.
    Πόσο μεγάλος στόχος και πόσο ξακουστή νίκη για κάποιον που θα τα καταφέρει. Γαληνεύει η ψυχή του, σιγουρεύει το βήμα του και απαλαίνουν οι ώρες του.
    Αννίκα μου, θαύμασα και απόλαυσα κάθε λέξη σου σε αυτό σου το αφήγημα. Μαζί με την γλυκιά σου ηρωίδα. Οι σκέψεις της ένιωθα να απλώνουν πάνω μας σαν μια μεγάλη αγκαλιά. Ανθρώπινη, τρυφερή, φορτωμένη εμπιστοσύνη.

    Πολύ όμορφο, αντάξιο της καρδιάς σου καλή μας φίλη.
    Καλό μήνα κορίτσι μου και φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η μνήμη Γιάννη μου σαν κληρονομιά του παρελθόντος έχει τη δική της ρητορεία. Απλά με τα χρόνια χάνει λίγο την ελαστικότητά της, ε…και καμιά φορά αφήνει μια πικρή γεύση του ανικανοποίητου.
      Τότε είναι που αυτές οι μικροκουβεντούλες που στήνεις με σένα σου αποκαλύπτουν πόσο σημαντικό είναι να κρατάς σα μικρή φλογίτσα ότι σε κέρδισε, χωρίς ποτέ να αμφισβητήσεις το φόβο. Ίσως γιατί αυτά που σημαδεύει η ίδια η ζωή βρίσκει και τον τρόπο να τα γιατροπορέψει.
      Σ'ευχαριστώ από καρδιάς Γιάννη μου, πάντα με τον καλό σου λόγο.
      Την αγάπη μου και Καλό μήνα και σε σένα!

      Διαγραφή
  7. "Τα περασμένα, τα τωρινά, αυτά που αξιώθηκε στιγμή τη στιγμή, μέσα απ΄την παλίρροια και την άμπωτη της ζωής πως χώρεσαν σε μια στιγμή".. Πόσο γρήγορα τρέχει ο χρόνος και η ζωή.. Πάντα ένα χέρι όμως χρειάζεται να κλείνει μέσα το δικό μας και να προχωράμε με δύναμη.. Πολύ όμορφο, Αννίκα μου! Να είσαι καλά και καλό μήνα! 🌺🌸🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λένε, πως σου δίνει ο Θεός όσα αντέχεις. Δεν ξέρω αν ο πόνος είναι στα μέτρα του ανθρώπου. Γιατί κάποτε σώνεται η αντοχή του. Κι ο χρόνος είναι ψευδαίσθηση; άραγε εχθρός ή φίλος; Εκείνο που ξέρω είναι μεγαλώνοντας μαθαίνουμε να εκτιμούμε κάποιες στιγμές που μας έδωσαν χαρές, ελπίδα ακόμη και πόνο.
      Λέει η αγαπημένη μου Μαρία Λαμπαδαρίδου Πόθου «έσκυψα πάνω στις πληγές να τις αναγνωρίσω, για να μπορέσω να τις υπερβώ….»
      Κάπως έτσι στριμώχνουμε όλες τις στιγμές για να αποκτήσουμε εμπειρία και γνώση.
      Να είσαι καλά Πέτρα μου!
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  8. Τι υπέροχο κείμενο, πόση συγκίνηση..φίλη μου δεν θα το πιστέψεις μα τελευταία σε μία ταινία δραματική άκουσα τα λόγια αυτά και ένοιωσα όπως ακριβώς περιγράφεις.Μου άρεσαν τόσο οι περιγραφές με το φως, το φεγγάρι, την ανθισμένη αμυγδαλιά.Έδωσες υπέροχες εικόνες με την κατάθεση συναισθημάτων στο κείμενο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου πολύ σ’ ευχαριστώ! Άνοιξη περιμένουμε. Οι περασμένες μέρες ας μείνουν μια θλιβερή ανάμνηση. Αυτά που έρχονται ας έχουμε στο νου μας ας είναι και με τις πιο ταπεινές εικόνες.
      Να είστε καλά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  9. Θα σου πω ένα μυστικό Αννίκα μου, ο φόβος ξορκίζεται με τη δράση. Και με την πίστη θα έλεγα. Πίστη στη ζωή, και να κάνουμε αυτό που μας αναλογεί. Θα μου πεις γνωστές θεωρίες! Θα σου πω πως αυτό δουλεύει και θα σου στείλω άπειρα φιλιά καληνύχτας. Πολύ όμορφο κείμενο!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα το μαρτυρήσω Στέλλα μου, έχεις το λόγο μου.
      Λέει ο Λειβαδίτης « ότι ζήσαμε χάνεται, γκρεμίζεται μέσα στο σάπιο οισοφάγο του χρόνου, μόνο καμιά φορά τ΄αναμασάει η ξεδοντιασμένη μνήμη….όσα δεν ζήσαμε αυτά μας ανήκουν»
      Δεν θα σου πω θεωρίες γιατί έτσι ακριβώς είναι. Μόνο που να...καμιά φορά αυτό γίνεται και πιο πολύπλοκο και λίγο επιθετικό. Ε τότε σε πιάνει ένα κάτι.
      Σ' ευχαριστώ και σε φιλώ!

      Διαγραφή
  10. Ένα από τα ωραιότερα κείμενα που έχω διαβάσει τελευταία!
    Γιατί δε γράφεις τέτοια κείμενα πιο συχνά Αννίκα μου; Μας στερείς την απόλαυση μιας ανάγνωσης σαν την σημερινή.
    Ξεδιπλώνονται τόσες εικόνες, ολοζώντανες! Οι λέξεις, μαγεία!
    Ένα ώριμο λογοτεχνικό κείμενο από μια γυναίκα ολοκληρωμένη σε νου και ψυχή. Να που ο πόνος, η νοσταλγία, οι αναμνήσεις, όλα έχουν και την καλή τους πλευρά.Είμαι σίγουρη πως κι εσύ, αφού το έγραψες, ένιωσες πολύ καλύτερα.
    Σ'ευχαριστώ θερμά γι' αυτό που διάβασα.
    Καλό βράδυ Αννίκα μου και πολλά φιλιά από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Έχεις απόλυτο δίκιο και δεν αφορά μόνο εμένα. Η ψυχολογία αλλάζει εντελώς από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας να γράψεις αυτά που αξιώθηκες, αυτά που με κάθε αφορμή βγαίνουν στην επιφάνεια. Αυτό ισχύει και για τον αναγνώστη βέβαια όταν διαβάζοντας αφήνεται στην ονειροφαντασία του. Και κάπου εκεί ανάμεσα στις εικόνες βλέπεις και το δικό σου βηματισμό.
      Εγώ σ' ευχαριστώ για την παρουσία σου και σου εύχομαι Καλημέρα!

      Διαγραφή
    2. Ένα ωραιότατο κείμενο! Ένα ταξίδι σε εσωτερικές διαδρομές, μια αναδρομή σε περασμένες αλλά όχι ξεχασμένες μνήμες που αναβιώνουν μέσω της γραφίδας σου,Αννίκα μου.

      Ένα κείμενο με φαιά ουσία! Δομημένο άριστα με πολλές διδαχές! Κείμενο που τονώνει την ελπίδα, το όνειρο, την πίστη στην πρόνοια του θεού.
      Αννίκα μου, κράτησε στην καρδιά σου την προτροπή:
      "Όλα θα γίνουν όπως πρέπει και στην ώρα τους", και συνέχισε να μας εκπλήττεις με τα γεννήματα της ψυχούλα σου.

      Καλή συνέχεια, αγαπητή μου φίλη!

      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
    3. Ανάμεσα σε μένα και την πέννα μου προσπαθώ να στριμώξω και τον αναγνώστη έτσι που διαβάζοντας να νιώθει πως συνταξιδεύει και μέσα από την ονειροφαντασία του να πλημμυρίζει η ψυχή του.
      Και δεν το κάνω, πίστεψέ με, για να φιλοτεχνήσω το πορτραίτο μου αλλά με βοηθάει να κατανοήσω τον ψυχικό του κόσμο. Και ελπίζω ο έμπειρος αναγνώστης να καταλάβει την ανάγκη της δικής μου ψυχής για έκφραση.
      Πέρα από αυτή την ανάγκη πιάνω τον εαυτό μου να προσπαθεί να θυμηθεί πράγματα σημαντικά που αρχίζουν να ξεθωριάζουν, κι αυτό με στενοχωρεί. Είναι ένας λόγος να τα καταγράψω τώρα που η μνήμη είναι ακόμη με το μέρος μου.
      Το κάθε κείμενο είναι μια βουτιά στο άδυτο της ψυχής, επειδή ακριβώς είναι ο βιωμένος μου χρόνος από ένα μικρό, ξεχασμένο χωριό στα πολύ βόρεια της χώρας.
      Και νιώθω ικανοποίηση που μπορώ και θυμάμαι και αισθάνομαι ευγνώμων για όσους πέρασαν σίγουρη πως αυτό που έδωσα επιστρέφει σε μένα πιο δυνατό.
      Μαρία μου σ' ευχαριστώ θερμά για τα καλά σου λόγια!
      Καλή Αποκριά να έχεις!

      Διαγραφή
  11. Εκπληκτικό κείμενο και τρόπος γραφής!
    Δεν μπορώ να το διανθίσω με πολλά λόγια γιατί δεν το κατέχω.
    Όμως πραγματικά απόλαυσα τη διαδρομή με έντονα συναισθήματα, από την πρώτη λέξη ως την τελευταία! Και θα κλείσω με τον 138 ψαλμό του Δαυίδ. Πίστη ίσον εμπιστοσύνη.
    Την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο φόβος γεννιέται από το ανεξήγητο των πραγμάτων Βαρβάρα μου! Φτάνει να τοποθετείς τα συντρίμμια του κάτω απ’ τα φτερά της πίστης και της αγάπης.
      "Κύριε...ολόκληρο το δρόμο της ζωής μου, όσο διήνυσα μέχρι σήμερα και όσο μου υπολείπεται ακόμη Συ τον γνωρίζεις...." (138 ψαλμός)
      Σ' ευχαριστώ για την παρουσία σου και τα καλά σου λόγια
      Να είσαι καλά!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  12. Το διάβασα το ξανά διάβασα το λάτρεψα!!! Νομίζω ότι είδα τον εαυτό μου καπου εκεί...
    Λατρεύω τη γραφή σου συνέχισε να γράφεις
    Να είσαι καλά
    Φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πολλές φορές Δέσποινα συμβαίνει η ανάγνωση ενός κειμένου να είναι η αιτία ενός δικού μας ταξιδιού, επειδή ακριβώς μια λέξη, μια εικόνα, μια ανάμνηση είναι αρκετή για να θυμίσουν τον δικό μας κόσμο. Και χαίρομαι όταν το ακούω γιατί είναι σημάδι πως έστω και για λίγο άγγιξα την ψυχή τους.
      Δέσποινα πολύ σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
      Να είσαι καλά!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  13. Ένα οδοιπορικό ψυχής... η ελεγεία του πόνου, της αγωνίας, της καρτερίας... η δύναμη της πίστης, ναι όσο περνά ο καιρός... τόσο πιο πολύ πείθομαι πως πέρα και πάνω από όλα μόνο η δύναμη της πίστης θα μας βοηθήσει να πάμε παρακάτω.
    Γλυκά ξαποστασα και ακούμπησα στα λόγια σου γλυκιά μου Άννα.
    Σε φιλώ.
    Καλή αποκρια 🙏❤️

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ορθοί, κόντρα σε κάθε άνεμο που κλυδωνίζει την ψυχή μας, κόντρα σε κάθε κύμα που απειλεί να μας βυθίσει, αν λείπει η πίστη που μας υπενθυμίζει το σκοπό της ζωής και της αγάπης, πως θα προστατευθούμε; Κι αν λυγίζουμε καμιά φορά είναι γιατί την διπλοκλειδώνουμε από φόβο μη και περάσει τ΄ανομολόγητο.
      Κάτι τέτοιες ώρες αυτά που μιλούν μα περισσότερο αυτά που σωπαίνουν σε κρατούν όρθιο και σε δυναμώνουν.
      Σταυρούλα μου, γλυκά τα λόγια σου με γεμίζουν χαρά!
      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Σε φιλώ!
      Καλή Αποκριά και σε σένα!

      Διαγραφή
  14. Να γιατί ευλογώ κάθε φορά Αννίκα μου τις στιγμές που μπορεί κάποιος να διαβάσει τις σκέψεις σου όταν έχει την χαρά να περάσει από αυτόν τον χώρο...γιατί βρίσκονται όπως και εσύ και άλλα προικισμένα άτομα που με την γραφή σας μας κάνετε κοινωνούς των συναισθημάτων σας.
    Οι μνήμες του βιωμένου χρόνου, είναι εκείνες που έχουν το θράσος να ξεπηδούν σαν σβησμένα ηφαίστεια τα συναισθήματα και να σε παρασέρνουν σαν την λάβα που κυλά ανεξέλεγκτα, δίνοντας στην μνήμη, την δυνατότητα να εκτονωθεί αποτυπώνοντας στο χάρτη της ζωής την διαδρομή της, με όλους τους φόβους τις χαρές, τις λύπες, την πίστη σου Αννικα μου...
    Μια υπέροχη κατάθεση ψυχής φίλη μου που μας έκανε να νιώσουμε κάθε σου
    λέξη και συναίσθημα σου η γραφή σου..
    Στο έχω πει και στην αρχή που πρωτοδιάβασα δικές σου σκέψεις πως γράφεις καταπληκτικά...
    Σε ευχαριστούμε για το μοίρασμα και συνέχισε να μας συντροφεύεις..
    Καλο και ευλογημένο μήνα Αννίκα μου καλο σου ξημερωμα!! στέλνω σου αγκαλιά!! 🤗❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Ρούλα, φίλη μου! Μπορεί αυτά που γράφω να είναι μια προσωπική πορεία στη ζωή αλλά θα ήθελα να αγγίζει τον καθένα ξεδιπλώνοντας νοερά τη δική του ψυχή, τα συναισθήματά του, τις μνήμες του, για να καταλήξει στην ουσία, αυτή δηλαδή που τον γαληνεύει. Είτε λέγεται πίστη, είτε στοχασμός, είτε δύναμη ψυχής. Για τα καλά σου λόγια πολύ σ’ ευχαριστώ. Να ξέρεις πως αγγίζουν την ψυχή μου και μου δίνουν τη διάθεση να συνεχίσω.
      Εύχομαι ΟΛΑ καλά!
      Καλή Σαρακοστή Ρούλα μου!
      Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  15. Αγαπημένη μου καλημέρα και καλή εβδομάδα.
    Σχετικά με αυτή σου την ανάρτηση: http://mustikaannas.blogspot.com/2021/03/blog-post_19.html, έχεις κλείσει τα σχόλια, το κατανοώ και το σέβομαι απόλυτα, άλλωστε μονο η σιωπη υποκλίνεται πληρως σε αυτα τα συναισθήματα... ηθελα απλως να σου πω... πως ειμαι κοντα σου... νοερα κρατώ το χερι σου αυτη τη στιγμη και σε φιλω στο μετωπο...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου! Βαθιά συγκινημένη, σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου. Δεν είναι από απαξία, πίστεψέ με,απλά αυτά που δύσκολα ομολογείς ήθελα να τα προστατέψω από μια κριτική ανασκόπηση που μόνο τον πόνο θα ανακύκλωνε. Ευγνώμων για τη σκέψη σου, την ευαισθησία σου και την πρωτοβουλία. Να είσαι καλά κορίτσι μου! Το χρειαζόμουν αυτό το χέρι. Σ' ευχαριστώ!
      Σε φιλώ!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  16. Πολυ συγκινητικό το κείμενο σου Αννίκα μου.
    Έλειψες από την παρέα μας.
    Θα είχες τους λόγους σου ασφαλώς.
    Διάβασα και την ανάρτηση που έχεις κλείσει τα σχόλια.
    Ένας κόμπος στο λαιμό δεν λέει να φύγει.
    Μια αγκαλιά και φιλιά πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου σ'ευχαριστώ πολύ. Κάποιοι λόγοι υγείας, τίποτα το σοβαρό, ωστόσο η διάθεση μάλλον με κράτησε μακριά.
      Η έγνοια σου και η ευαισθησία σου με συγκινεί. Σ' ευχαριστώ θερμά!
      Καλή εβδομάδα και φιλιά στα ζουζούνια σου!

      Διαγραφή