Πέμπτη 14 Φεβρουαρίου 2019

Της Αγάπης

Να 'ξερες πως λαχτάριζα τον ερχομό σου Αγάπη
που ίσαμε τα σήμερα δε σ' έχω νιώσει ακόμα
μα που ένστικτα το είναι μου σ΄αναζητούσεν, όπως
την γόνιμη άξαφνη βροχή, το στεγνωμένο χώμα

Πόσες φορές αλίμονο! δε γιόρτασα, θαρρώντας
πως επιτέλους έφτασες, Εσύ που 'χες αργήσει
σα μυγδαλιά, που ηλιολουστες ημέρες του χειμώνα
τη ξεγελάνε, βιάζονταν κι εμε η ψυχή ν’ ανθίσει

Μα δεν ερχόσουνα ποτές και μέρα με τη μέρα
τ' άνθια σωριάζονταν στη γης από τον κρύο αγέρα.
Κι είναι η ψυχή μου πιο γυμνή, παρά προτού ν' ανθίσει.
και σήμερα που η νιότη μου γέρνει αργά στη δύση,
του ερχομού σου σβήνεται κι η τελευταία ελπίδα.

Φοβάμαι πως επέρασες Αγάπη και δεν σ' είδα!.

Κώστας Ουράνης: της Αγάπης

πηγή: Google

Χρόνια Πολλά λοιπόν σε όσους αγαπούν πραγματικά με την καρδιά τους και δεν βιώνουν τον έρωτα σαν στείρα ηδονή αμπαλαρισμένη σε κουτάκια με σοκολάτες και κόκκινες καρδούλες.
  Χρόνια Πολλά για την αγάπη που αντέχει, που υπομένει, που συγχωρεί, που ελπίζει, που δεν είναι μόνο απόλαυση, δεν είναι έλξη, δεν είναι επιθυμία, δεν δεσμεύεται από ζήλεια, ή κτητικότητα. 
 Χρόνια Πολλά για την αγάπη που είναι" μακρόθυμη, ανεκτική, δεν είναι περήφανη, δεν κάνει ασχήμιες, δεν ζητεί το συμφέρον," όπως λέει ο Απόστολος Παύλος στην προς Κορινθίους επιστολή του.
 Γιατί αγάπη είναι η αρετή της ειλικρίνειας και του σεβασμού. Είναι το συναίσθημα που διαφοροποιεί το "αγαπώ" από το "θέλω και επιθυμώ"

"Θάθελα να φωνάξω το όνομά σου αγάπη, μ΄όλη μου τη δύναμη...........
να το φωνάξω τόσο δυνατά, που να μην ξανακοιμηθεί κανένα όνειρο στον κόσμο
καμιά ελπίδα πια να μην πεθάνει
να τ΄ ακούσει ο χρόνος και να μη σ΄αγγίξει αγάπη μου, ποτέ. (Τάσος Λειβαδίτης)

24 σχόλια:

  1. Όμορφα λόγια φίλη μου, όμορφα σαν τον Έρωτα και την Αγάπη. Ο Λειβαδίτης ήταν ο αγαπημένος μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλώς τη Γεωργία.
    Να λοιπόν μια καλή ευκαιρία να γνωριστούμε Γεωργία μου. Παρακολουθώ από καιρό την πορεία του blog (τις αναρτήσεις σου, τις ανησυχίες σου, την τρυφερότητα για το άλλο μισό σου, καθώς και τα έργα σου)
    Ένας άνθρωπος χαρισματικός, ταλαντούχος, δοτικός, που θα ήθελα να αποκαλώ φίλο.
    Σ ευχαριστώ για την επίσκεψη Γεωργία μου. Να είσαι καλά. Θα χαρώ να τα λέμε.
    Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλησπέρα Αννίκα μου !! Τρυφερή ανάρτηση αγάπης για εκείνους που πιστεύουν στην αγάπη και δεν γιορτάζουν μια προκαθορισμένη μέρα !!
    Μου αρέσει ο τρόπος σκέψης σου ακόμα και τα αποσπάσματα που επιλέγεις !!Διάβασα σε σχόλιο στην Αννα ότι έπεσες!! Ελα τώρα πως είσαι;;;
    Τα κόκαλα στη θέση έτσι !! Καλό ξημέρωμα φίλη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Νικόλ μου!
      Σε μια επιβαλλόμενη εορταστικά μέρα όπου μας κατακλύζει ο οίστρος των απανταχού ερωτευμένων, ο έρωτας κατάντησε με την εκχυδαϊσμένη μορφή του όπου ταυτίζεται μόνο με το σεξ και δυστυχώς απουσιάζει η αγάπη, ως πηγή έμπνευσης.
      Νικόλ μου σ΄ευχαριστώ για το ενδιαφέρον σχετικά με το....ατύχημα. Από απροσεξία μάλλον και λόγω σοβαρού προβλήματος με την οστεοπόρωση θα μπορούσα να...διαλυθώ. Ευτυχώς όλα καλά.
      Να είσαι καλά καλή μου σε φιλώ, καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    2. ΣΕ σκέφτομαι τρυφερά και να προσέχεις καλή μου φίλη !!!

      Διαγραφή
    3. Θέλει το χρόνο του Νικόλ μου. Δυσκολεύει λίγο στην κίνηση, αλλά όλο και καλύτερα. Σ' ευχαριστώ πολύ από καρδιάς...καλή εβδομάδα

      Διαγραφή
  4. Η ποίηση αγγίζει την ψυχή μας,όπως κι οι σκέψεις σου Αννίκα μου!Πόσο διαφορετική αίσθηση απο τις κραυγαλαία στολισμένες βιτρίνες των ημερών και την κακογουστιά...
    Πάντα ελεγα ότι κάθε αφορμή για να γιορτάζουμε την αγαπη είναι καλοδεχούμενη, αλλά όχι έτσι!
    Σε φιλώ και εύχομαι η ψυχή σου ναμην πάψει ποτε να είναι γεμάτη όμορφα, ζεστα συναισθήματα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νίκη μου πόσο χαίρομαι την επίσκεψή σου.
      Όλα στο βωμό του υλισμού και της καταναλωτικής κοινωνίας που ενισχύει όλο και περισσότερο την κρίση των ηθικών αξιών, διαβρώνοντας ακόμα και τις υγιείς προσωπικές σχέσεις σχετικά με την εξιδανίκευση του συντρόφου. Και άντε να κλείσω τα μάτια σε έναν εφηβικό έρωτα που από έλλειψη πείρας μπορεί να σκέφτεται διαφορετικά. Με πιάνει κάτι όμως όταν άνθρωποι κοντά στην ηλικία μου, μου μιλάνε για "Βαλεντίνους"
      Εύχομαι η αγάπη και ο σεβασμός για το άλλο μας μισό να είναι πάντα πάνω απ'το εγώ. Να είναι εμείς.
      Νίκη μου σ' ευχαριστώ πολύ...καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  5. Πηγαζει αγαπη σημερα εδω και νιωθω υπεροχα

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το πρόσωπο που λαχταρά την ηδονή
      δεν είναι μνήμη ούτε όνειρο
      είναι ο συνδυασμός των δύο
      που όμως τα υπερβαίνει (Ανίσα αλ Χαγκάγκ)

      Κική μου να είσαι καλά...Φιλιά!

      Διαγραφή
  6. Χρόνια πολλά στην αγάπη και στον έρωτα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Αννίκα μου πολύ τρυφερή εγγραφή και οι επιλογές σου ακριβώς αυτό δείχνουν. Μόνο που η αγάπη γιορτάζεται κάθε μέρα για όσους έχουν καρδιά ανοικτή και χώρο να ζήσει και να ανθίσει. Άλλο ο έρωτας για μένα και άλλο η αγάπη. Ο έρωτας μετασχηματίζεται σε αγάπη αν είναι αληθινός με την πάροδο των χρόνων. Αυτόν πιστεύω ότι γιορτάζουν όσοι πιστοί κάθε 14/2ου. Ο πόθος του έρωτα δεν γιορτάζεται γιατί μόλις κορεσθεί πάει πέρασε...έτσι πιστεύω. Και η ηδονή παραπέμπει στο σεξ ενώ ο έρωτας είναι κάτι μεγαλύτερο.
    Πάρλα με έπιασε και είμαι δυο μέρες καθυστερημένη για το θέμα Αλλά βλέπεις σήμερα ήλθε ειδοποίηση στο μαίιλ για την ανάρτησή σου χχχααα
    Όλα καλά;
    Πονάει το πέσιμο;
    Καλό Σ/Κο να περάσεις
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Άννα μου καλό μεσημέρι!
    Το θέμα είναι πάντα επίκαιρο και συμφωνώ με την σκέψη σου. Αναλωθήκαμε σ'ενα εορταστικό κλίμα από όπου όμως απουσιάζει η αγάπη γιατί όπως σοφά λες άλλο έρωτας άλλο αγάπη. Μπορεί σαν διδυμάκια να πάνε μαζί αλλά στον έρωτα συμβαίνει ότι και στις διαθήκες, η τελευταία ακυρώνει όλες τις προηγούμενες. Για την πραγματική αγάπη θα μιλήσουμε σε άλλο κεφάλαιο.
    Καθυστερεί η ειδοποίηση στο mail Εμένα προσωπικά δεν με ενοχλεί, αν θελεις όμως μπορείς να προσθέσεις το blog στο "οι φίλοι γράφουν" έτσι θα έχεις φρέσκια την ανάρτηση μόλις ξεφουρνίζω.
    Το χέρι καλύτερα. είναι ψηλά στην ωμοπλάτη και δυστυχώς μόνο με παυσίπονα αντιμετωπίζεται. Πάντως είναι καλύτερα και σ' ευχαριστώ.
    Καλό Σ/Κ και σε σένα μαζί με την αγάπη μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Η αγαπη ειναι η κινητηρια δυναμη στον ανθρωπο και το ξερουμε Αννικα μου ασε που οταν την μοιραζεσαι εκεινη πολλαπλασιαζεται και επιστρεφει περισσοτερη η οποια μορφη της.. ας την γιορταζουμε καθε μερα με ενα σ αγαπω.. μια αγκαλια...στους αγαπημενους μας..
    Οπως ειδα στο σχολιο της Αννας.. να σου πω περαστικα..ενα ωμο εχω και εγω που με ποναει ..θα κανουμε παρεα Αννικα μου .. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εγώ έπεσα Ρούλα μου και ξέρεις τι λένε για τους γέρους. Από πέσιμο ή από χ.......πάει.Πάντως είμαι καλά και σ' ευχαριστώ. Όσο για την αγάπη όταν μοιράζεσαι την ίδια αίσθηση με αυτούς που αγαπάς κάθε μέρα είναι γιορτή.
      Φιλάκια πολλά!

      Διαγραφή
    2. Ναι επειδη ειμαι και εγω της ιδιας σειρας μην σου πω και της παραπανω χι..χι.πρεπει να προσεχουμε..ελπιζω να ειναι κατι περαστικο Αννικα μου.!!φιλακιααα!!

      Διαγραφή
    3. Ρούλα μου με τέτοιο πέσιμο ή Άγιο είχα ή.... η αγωγή που ακολουθώ για την οστεοπόρωση έπιασε τόπο. Πάντως είμαι καλά. Σ' ευχαριστώ πολύ. Καλό βράδυ και Καλό Σ/Κ.....Φιλιά

      Διαγραφή
  10. Συγκλονιστικός ο Ουράνης... Αλήθεια, πόσοι από εμάς είχαμε την τύχη να βρούμε την αληθινή αγάπη και να μην την συγχέουμε με τον έρωτα που περνά και χάνεται;... Καλημερούδια Αννίκα μου και σιδερένια! (διάβασα το σχόλιό σου πιο πάνω) 🌺 🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου καλό απόγευμα!
      Ρομαντικός, αν και με κάποια μελαγχολία ο Ουράνης μας χάρισε κάποια ποιήματα που αγγίζουν την ψυχή μας αν και αφήνει συχνά να φαίνεται η αίσθηση του ανεκπλήρωτου.
      Όσο για την αληθινή αγάπη "Αν είναι να 'ρθει θε να ρθει, αλλιώς θα προσπεράσει"
      Πέτρα μου σ' ευχαριστώ για τις ευχές.
      Σε φιλώ!


      Διαγραφή
  11. Χρόνια Πολλά σε όλους τους ανθρώπους που νιώθουν πραγματική αγάπη για το συνάνθρωπο. Πολλά φιλιά, Αννίκα μου. Ευχαριστούμε για το όμορφο ποίημα που μοιράστηκες μαζί μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μία καλή μου σε φιλώ!
      Συμφωνώ για τις αληθινές αγάπες, γιατί υπάρχουν και αγάπες που τάχατε προσπαθούν να σε ζεστάνουν και σε καίνε.
      Να είσαι καλά Μία μου...καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
  12. Μια ευχή για την αγάπη, δεν είναι ποτέ καθυστερημένη !!
    Καλή μου Αννίκα, ναι πόσο συμφωνω, η αγάπη γιορτάζει κάθε μέρα και οι κόκκινες καρδούλες και τα λουλούδια για την αγάπη είναι.
    Για να γλυκάνεις αυτόν που μεγαλώνεις μαζί του, για να στολίσεις το τραπέζι σας πριν φάτε μαζί και πείτε τα νέα σας, για να γράψεις λόγια γλυκά κι ας πρέπει να βάλει τα γυαλιά του για να τα διαβάσει.
    Κι εμείς στολίσαμε και φάγαμε και κόψαμε και μια τουρτίτσα σοκολάτα φράουλα μαζί με τα παιδιά και για λίγο τούτο το βράδυ ήταν αφορμή για μια μικρή γιορτή, γιατί ο χρόνος που πέρασε, μας πήρε παρα πολλά Αννίκα μου και έχουμε ανάγκη από λίγο παραπάνω χρώμα ...
    Και μακάρι μακάρι όλοι οι άνθρωποι να έχουν ένα χέρι να βαστά σφιχτά το δικό τους και να ζεσταίνει την καρδιά τους με δυο γλυκά λόγια.

    Τρεις φορές έχω διαβάσει την ανάρτησή σου να ξερεις ... Σε φιλώ γλυκά !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο τρυφερό το σχόλιό σου Σταυρούλα μου. Θα χρησιμοποιήσω μια φράση του Καζαντζάκη «αγαπώ θα πει χάνομαι»
      Η αγάπη δεν χρειάζεται ένα Βαλεντίνο για να εκδηλώσεις τα βαθύτερα συναισθήματά σου, δεν χρειάζεται έναν Ρωμαίο και μια Ιουλιέτα για να ζήσεις την ένταση και το πάθος. Μπορεί να ξεχειλίζει στα μάτια ενός ζευγαριού όταν πια τα χρόνια έχουν περάσει και κρατιούνται ακόμη απ’ το χέρι, μπορεί να βρίσκεται στο χάδι μιας μάνας, στη συντροφιά ενός φίλου, στη χροιά της φωνής όταν θα πεις στο σύντροφό σου "στο καλό, να προσέχεις"
      Και πόσο πιο δυνατή είναι όταν ανταμώνουν οι σκέψεις, όταν υπάρχει αλληλοκατανόηση. Πόσο γλυκό είναι "στολίσαμε και φάγαμε μαζί με τα παιδιά"
      Στην έγνοια και στη φροντίδα κρύβεται η πραγματική έννοια της αγάπης.
      Σταυρούλα μου εύχομαι η κάθε μέρα σας να είναι μια αγκαλιά, μια γιορτή, να είναι χαμόγελα και χρώμα.
      Σε φιλώ...Καλό βράδυ!

      Διαγραφή