Δευτέρα 25 Φεβρουαρίου 2019

Ζητείται Ελπίς


….Ήπιε την τελευταία γουλιά απ’ τον καφέ του, δίπλωσε την εφημερίδα, έβγαλε την ατζέντα του κι έκοψε ένα φύλλο. Έγραψε:
«Ζητείται Ελπίς»
Ήθελε να πάει στην εφημερίδα, να δώσει την αγγελία για το αυριανό φύλλο
 (Αντώνης Σαμαράκης)



Η διαδρομή από το κέντρο της πόλης μέχρι το σπίτι της, ήταν λιγότερο από τριάντα λεπτά. Έβγαλε εισιτήριο για το Μετρό και κάθισε σε ένα παγκάκι περιμένοντας το συρμό. Έκανε ζέστη και το περπάτημα της έφερε κόπωση. Στο υπόγειο είχε δροσιά.

-Γέρασα και δεν είμαι για πολλά, σκέφτηκε.

Άλλοτε όργωνε την πόλη και στα μικρομάγαζα γύρω απ’ το κέντρο έβρισκε ό,τι ήθελε. Δεκάδες μικρά φιλόξενα στέκια έκλειναν έξω το θόρυβο και την τρέλα μιας πόλης που δεν χαλάρωνε ποτέ. Της άρεσαν αυτές οι γωνιές που είχαν χρώμα, μεθυστικές μυρωδιές φρεσκοαλεσμένου καφέ και μια αύρα που ξυπνούσε μνήμες από παλιά.
Είχαν κόσμο «καλής ποιότητας» αφού ήταν επιλογή σαν “after work spot” για έναν καφέ ή ένα ποτό.

Άλλοτε!... Δυστυχώς η ραχοκοκαλιά της πιο εμπορικής περιοχής της πόλης σιγά σιγά άρχισε να γέρνει. Η περιοχή υποβαθμίστηκε και τα μικρομάγαζα μη αντέχοντας έναν αθέμιτο ανταγωνισμό έκλεισαν όταν ο κόσμος μετακόμισε στα προάστια. Έτσι η φυσιογνωμία σ’ αυτό το κομμάτι της πόλης που αλλοιώθηκε την τρόμαζε. Την τρόμαζε και για έναν ακόμη λόγο.

Μια δυο φορές ήρθε αντιμέτωπη με όλα εκείνα που απεχθάνονταν. Ένα κλίμα ανασφάλειας και αβεβαιότητας την ακολουθούσε. Η πόλη δεν είναι μόνο κτήρια πέτρινα, επιβλητικά, νεοκλασικά σπίτια. Είναι οι άνθρωποι που ζουν ανάμεσα στο λίγο και το ελάχιστο. Άνθρωποι που ξεπουλούν την απόγνωση σε τιμή ευκαιρίας, που βολεύονται με φτηνιάρικα όνειρα που σε εποχή εκπτώσεων παζαρεύουν την τιμή τους.

Κανείς δε νοιάζεται. Επιβιώνουν χωρίς να ζουν σε βρώμικα χαρτόκουτα, ανάμεσα σε αποφάγια, σαπισμένα νεράντζια, σε πεζοδρόμια που μυρίζουν μιζέρια και κάτουρο.

Σ’ αυτό το κομμάτι της πόλης θεμελιώδη ζητήματα όπως η καθαριότητα και η τήρηση της τάξης είχαν προ πολλού κόψει τις σχέσεις τους. ο νόμος ήταν μάλλον περιττός. Υπήρχαν βέβαια περιπολίες, άλλα μάλλον δεν απέδιδαν.

Η καλύτερη ώρα να δεις την πόλη είναι νωρίς το πρωί, όταν ακόμη δεν έχει ξυπνήσει, όταν οι πρώτες ηλιαχτίδες κυνηγούν τις σκιές στους τοίχους. Αργότερα, σ αυτή τη λαοθάλασσα από ανώνυμους, επώνυμους, μικροπωλητές, επαίτες, πόρνες, λευκούς, έγχρωμους, μόνιμους και περαστικούς, μια δίνη σε αναγκάζει να βουτήξεις μέσα της αφήνοντας τη να σε παρασύρει στο δικό της ρυθμό.

Η αναμονή στο Μετρό ήταν εκνευριστική, ωστόσο βάλθηκε να παρατηρεί τους ανθρώπους που περίμεναν στην πλατφόρμα. Άνθρωποι συνηθισμένοι, αμίλητοι, κλεισμένοι στις σκέψεις τους.

Μια φασαρία στο διπλανό παγκάκι απέσπασε την προσοχή της. Αφορμή μια θέση. Ένας κύριος σκουρόχρωμος με ένα μικρό κοριτσάκι, δε θα ήταν πάνω από έξι-επτά ετών, με δυο κατάμαυρα μελαγχολικά μάτια και πυκνά μαλλιά, στην προσπάθειά του να καθίσει τρέκλισε και ακούμπησε τον ώμο μιας ηλικιωμένης γυναίκας.

-Συγνώμη κυρία, είπε και προσπάθησε να βολευτεί σε μια άκρη παίρνοντας τη μικρή στα γόνατα του. 
Η ηλικιωμένη σηκώθηκε με επιδεικτική αποστροφή και μουρμουρίζοντας απομακρύνθηκε. Ήταν μια καλοστεκούμενη γυναίκα, με μια καλοραμμένη ματαιοδοξία και μια αποξηραμένη νοοτροπία που μάλλον η συγνώμη δεν την κάλυψε.

-Βρωμομετανάστες, πίθηκοι, είπε αδιαφορώντας αν τράβηξε τα βλέμματα όλων.

Ο σκουρόχρωμος κύριος κοίταξε το δάπεδο. Οι λέξεις κοφτερές λεπίδες. Βουβός ο πόνος τσάκιζε το παράπονο στα μάτια του, μα άχνα δεν έβγαλε, κράτησε μια βαθιά σιωπή από κείνες που ξέρουν να κραυγάζουν.

Η κυρία ωστόσο εξακολουθούσε να «ψέλνει» και βρήκε δεκανίκι σε δυο νεαρούς που πρόθυμα πήραν το μέρος της. Έτσι κουβέντα στην κουβέντα το επεισόδιο πήρε άλλη μορφή.

Μια κηλίδα δηλητήριο άρχισε να απλώνεται γύρω. Ο αέρας ξαφνικά λιγόστεψε απ’ την μπόχα της σκέψης τους και το ζόφο της ψυχής τους. Ακούστηκαν βαριές κουβέντες μέχρι που το κοριτσάκι  τρομαγμένο, μη κατανοώντας τι γίνεται, έβαλε τα κλάματα.

-Θείε φοβάμαι..
-Μη φοβάσαι καλή μου.

Δεν ήταν δικό του παιδί. Παιδί του αδερφού του ήταν. Εκείνος έχασε γυναίκα, παιδιά κι αδέρφια. Σφάγια στο βωμό του πολέμου. Πλήρωσε ακριβά για να πνιγούν. Κολύμπησε σε στοιχειωμένες θάλασσες μαζί με την ηχώ από παιδικές φωνούλες που ανέβαιναν απ’ το βυθό. Καμμιά δεκαριά σώθηκαν και μπρούμητα τους βρήκαν ξέπνοους μαζί με τα κουφάρια. Γονάτισε ως είθισται, να προσευχηθεί. Σε ποιο Θεό;

Άφησε μια κραυγή, κάτι ανάμεσα σε ουρλιαχτό, σε απόγνωση, σε ύστατο χαιρετισμό και ύστερα πήρε το παιδί απ’ το χέρι και το φόβο παραμάσχαλα και πορεύτηκε κόντρα στον ήλιο. Στις τσέπες του είχε μόνο ακρωτηριασμένη την ελπίδα και στο μέρος της καρδιάς καρφιτσωμένη μια κίτρινη ετικέτα για να ξεχωρίζει.. «Πρόσφυγας του κόσμου».
Ένας τυφώνας ξερίζωσε ό,τι αγαπούσε. Μήτε θυμάται πως έφτασε ίσαμε δω.

Την έπιασε μια δυσθυμία γι’ αυτούς τους ανθρώπους, θύματα μιας επιβεβλημένης σκληρότητας της ζωής. Η οργή παλλόταν μέσα της συνθλίβοντας κάθε ανθρώπινο. Κοίταξε την ηλικιωμένη με ένα ειρωνικό χαμόγελο. Σίγουρα ήταν καλή χριστιανή, κατά την άποψη της. Χριστιανή ναι…άνθρωπος όχι. Ήθελε να τα βάλει με όλους αυτούς που κάνουν λιτανείες τις ενοχές τους με καλλωπισμένες κάλπικες συμπεριφορές, με μεγαλοστομίες εντυπωσιασμού που αποδεικνύουν μόνο την μεγαλειώδη μικρότητά τους. Ήθελε,  μα δε μίλησε.

Ήρθε το τρένο και με σκυμμένο κεφάλι ακολούθησε τον κόσμο. Συνένοχη μιας ψευδαίσθησης που δέχεται μια ζοφερή πραγματικότητα, μιας προσποιητής άγνοιας που ελλοχεύει να χλευάσει την ανθρωπιά μας, να δηλητηριάσει την ελπίδα. Συνένοχη ενός εφησυχασμού που εθελοτυφλεί και σαρώνει τις κοινωνίες του κόσμου.

Βολεύτηκε σ’ ένα κάθισμα κι έβγαλε από την τσάντα της το βιβλίο του Σαμαράκη.  «Ζητείται Ελπίς»


Αννίκα


21 σχόλια:

  1. Πωτη φορα στο ομορφο σπιτικο σου μπαινω αφηνοντας πολλες ευχες για ολα τα καλα.Τελεια η αναρτηση σου!!!!!Καλο μηνα Μαρτη να εχεις🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σκρουτζάκο καλώς όρισες!
      Ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο. Να είσαι καλά. Καλό Μήνα και σε σένα.

      Διαγραφή
  2. Όχι δεν ήταν καλή Χριστιανή ούτε άνθρωπος φυσικά. Μια θρησκόληπτη ήταν αλλά Χριστιανή ποτέ! Για την κυρία λέω που μίλησε για πιθήκους, για καθένα λέω που ξέρει να πετά βέλη αρκεί να μη βρουν δικούς του. Και για μένα λέω που σκυφτή επίσης, μπαίνω στο μετρό και αναζητώ ελπίδα όταν δεν την προσφέρω έστω αντιδρώντας.
    Λεπίδα η γραφή σου. Ένα κείμενο που πήρες από τις σκέψεις μου και το έντυσες με τη δική σου όμορφη δεξιοτεχνία γραφής.
    Καλημέρα Αννίκα μου Άννα του χιονιά
    Σε φιλώ και ευχαριστώ γι αυτό που διάβασα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου Καλημέρα!
      Με αφορμή το βιβλίο του Σαμαράκη έγραψα το κείμενο. Το επεισόδιο είναι περίπου αληθινό. Συνέβη στο σταθμό του Μετρό μόνο λίγο πιο σκληρό. Εκείνο που προσπαθώ να πω είναι πως αν πραγματικά πιστέψουμε στη δύναμη της αγάπης και στην ομορφιά αυτού του κόσμου μπορεί να ανθίσει η ελπίδα. Δυστυχώς η παθολογία της καχυποψίας και οι σαθρές νοοτροπίες καλλιεργούν τάσεις ρεβανσισμού. Πόσο μάλλον η σιωπή μας
      Άννα μου σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη, κερνάω καφέ και κανταΐφι μόλις το 'φτιαξα.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  3. Φίλη μου δυστυχώς στα 66 μου χρόνια έχω αντιμετωπίσει άπειρες φορές ρατσιστικές εικόνες και εκδηλώσεις από ανθρώπους. Δεν είναι μόνο οι μετανάστες, αυτοί οι άνθρωποι βάζουν τη κριτική τους σε πολλά πράγματα και καταστάσεις.Μεγάλωσα σε μία μορφωμένη και άνετη οικογένεια όμως με "παιδεία" που μου έμαθε να μη κρίνω ούτε να ξεχωρίζω.Θυμάμαι λοιπόν όταν μπήκα σε ..πλούσιο για τότε κολέγιο στο Γυμνάσιο αναρωτιόμουν γιατί δεν με καλούσαν σε πάρτυ..μέχρι που μία "φίλη" μου είπε:- μα πως ντύνεσαι έτσι..γιατί δεν βάφεσαι.. τι ώρα γυρνάς στο σπίτι..με τις κότες; Πως να σου κάνουμε παρέα!!Εγώ ..είχα τη ζωγραφική μου και το προσπέρασα. Αργότερα στη δουλειά μου κάποιος πελάτης χονδρικής που ήρθε να μου ζητήσει εμπόρευμα μου είπε: -Δεν υπάρχει ένας άνδρας να μιλήσω; με γυναίκες δεν κάνω συμφωνίες..Ελπίζω να κατάλαβες πως δεν πήρε ποτέ του εμπόρευμα από τη δική μου βιοτεχνία. Μία άλλη φορά όταν μπροστά στο εργαστήρι μου πήγα να χωρίσω κάποια παιδάκια που μάλωναν η μητέρα του ενός μου είπε επιτιμητικά: -Άντε παλιό τσιγγάνα να πας να ..ο Λόγος ήταν πως τότε μου άρεσαν τα ινδικά φορέματα , φορούσα τέτοια, φορούσα και ποδιά ζωγραφικής, μελαχρινή πολύ..χα! χα!..ήμουν τσιγγάνα!Όταν πρωτοήρθαν Αλβανοί στη γειτονία μας με έκριναν γιατί τα κορίτσια μου έκαναν παρέα με το κοριτσάκι μίας οικογένειας...Λίγο καιρό πριν όταν ήρθαν πρόσφυγες στη περιοχή του κτήματος μας και πήγαν να τους μοιράσω τα κέικ που έφτιαξα..οι γείτονες μου έβαλαν κατσάδα γιατί ανοίγω πόρτα σε..κλέφτες και ...φονιάδες..όχι σε Ανθρώπους που είχαν ανάγκη.Ο Ρατσισμός φίλη μου γιατί Ρατσισμός είναι , υπάρχει σε πολλές μορφές.Δεν αλλάζει ο άνθρωπος φίλη μου που έχει από ντροπή για την δική του κατάντια μένος και έχθρα σε ότι δεν μπορεί να καταλάβει.Θα σε κουράσω λέγοντας σου και κάτι τελευταίο: Ο Χριστιανισμός και ο Κομουνισμός είναι δύο θεωρίες τέλειες μα..ανεφάρμοστες, Δείξε μου ένα χριστιανό που θα γυρίσει το μάγουλο στα χαστούκια του άλλου και ένα κομουνιστή που θα μοιράσει την περιουσία που τυχόν απέκτησε.Ελπίδα; ..νομίζω χάθηκε στο δρόμο γλυκιά μου..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή μου Γεωργία!
      Πολλές φορές καλυμμένοι από ψεύτικα συναισθήματα κρατάμε μια αμυντική στάση για μια υποτιθέμενη ασφάλεια για τη ζωή μας. Ίσως μέχρις εκεί να το καταλαβαίνω. Όταν όμως ο φόβος γίνεται μίσος και η στάση μας από υποτιμητική γίνεται εχθρική τα πράγματα οδηγούνται σε άλλες προοπτικές.
      Αν γίνεται να ανιχνεύσουμε μέσα απ' την κραυγή αγωνίας τα αδιέξοδα του κόσμου ίσως πραγματικά υπάρχει ελπίδα για την αξιοπρέπεια και την ειρήνη.
      Γεωργία μου σ'ευχαριστώ για την παρουσία σου καθώς και για τα βιώματα που μοιράστηκες μαζί μας
      Να είσαι καλά! Καλόψυχη και δοτική όπως πάντα

      Διαγραφή
  4. Καλημερα κυρια Αννικα μου.Το χερι μας εχει δυο οψεις.εμεις οι ιδιοι θα διαλεξουμε αν θα δωσουμε στον αλλον την καλη του οψη.απο την αλλη εξ αιτιας των εγκληματων που γινονται γιναμε πιο καχυποπτοι.τι να πεις για τον ανθρωπο που σκοτωσαν για μια καμερα η για την ηλικιωμενη που εκαψαν με το σιδερο.πρεπει να μαθουμε να ξεχωριζουμε ισως?αλλα απο την αλλη οταν ακους συγνωμη δεξου την και χαμογελα.μονο αυτο.να ειστε καλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Λίτσα μου!
      Είναι δύσκολο να περιγράψουμε σήμερα (με τόσα που συμβαίνουν) το προφίλ ενός εγκληματία. Δεν μπορούμε συλλήβδην να τους βάζουμε στο ίδιο σακί όλους. Οι εγκληματικές ενέργειες έχουν πολλά πρόσωπα.
      Η αλληλεγγύη επίσης είναι ένα νόμισμα με δύο όψεις. Εξαρτάται από ποια πλευρά την κοιτάμε. Και σίγουρα ένα χαμόγελο δεν
      κοστίζει τίποτα.
      Λίτσα να είσαι καλά...καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Υπεροχο!! Το εκανα εικόνα και το βίωσα παράλληλα!
    Σημερα βρηκα την ελπιδα εδω!
    σε ευχαριστω!!!

    φιλια πολλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όσο θα είστε σε θέση να απαλύνετε τον πόνο ενός άλλου ανθρώπου, η ζωή δεν θα είναι μάταιη. (Helen Keller)
      Κική μου σ'ευχαριστώ!
      Καλή εβδομάδα!
      Φιλιά!!

      Διαγραφή
  6. Αν ζούσε τωρα ο Σαμαράκης θα πρεπε να γράψει τόμους για την ελπίδα που ζητείται... Αυτό το δηλητήριο που κάποιοι άνθρωποι ηδονιζονται να εκτοξεύουν (και σίγουρα βρισκουν αφορμες να το εκτοξεύουν και σε δικους τους ανθρώπους, όχι μόνο σε κάποιον άγνωστο μετανάστη) θεωρώ πως είναι ενα είδος ψυχικής ασθένειας... Άλλο η καχυποψία ή ο θυμός με όσα ζούμε, κι άλλο η αναισθησία κι πικροχολιά....

    Καλησπέρα Αννικα μου...

    Ας ελπιζουμε.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπέρα Όλγα μου!
      Αν ζούσε ο Σαμαράκης...από πού να πιάσει. Απ’ την πόλη, τις μνήμες που τίποτα δεν θυμίζουν αλλοτινούς καιρούς, την απελπισία, τις συμπεριφορές και τις σαθρές νοοτροπίες, την καχυποψία, το φόβο από πού;
      Συνένοχοι όλοι σε μια δολοφονία εκ προμελέτης και σε ένα αναπότρεπτο αδιέξοδο.
      Εκείνο που προσπαθώ να πω είναι πως αύριο ίσως να βρεθούμε κι εμείς στην ίδια θέση αφού ερήμην μας αποφασίζουν άλλοι.
      Όλγα σ' ευχαριστώ
      Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Ποτε δεν θα μπορεσω να καταλαβω Αννικα μου τους ανθρωπους με τοσο κακια μεσα τους ..ειναι εκεινοι που δεν εχουν χωρο για την αγαπη στην καρδια τους δυστηχως.. και νομιζω οτι ειναι πολλοι αυτοι γυρω μας που με το παραμικρο.(δεν χρειαζεται να εισαι μεταναστης ) θα εκτοξευσουν το πιο πικρο τους σχόλιο εκτως απο το ειρωνικο τους βλεμμα φιλη μου..δυσκολευομαι να πιστεψω πως ο κοσμος εκει εξω ειναι τοσο σκληρος..ομως το ξερω οτι έτσι ειναι η πραγματικοτητα...!!!
    Θα ελπίζω και εγω για εναν καλυτερο κοσμο για τα παιδια μας..
    Ζητειται ελπίς λοιπον.!!
    Να περνας καλα... την αγαπη μου φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Ρούλα!
      Το επεισόδιο Ρούλα μου είναι αληθινό γι αυτό και το κατέγραψα. Εχεις δίκιοδεν αφορά μόνο μετανάστες. Θα μπορούσε να είναι ένας γέροντας επαίτης, ένας ανάπηρος ή οποιοσδήποτε άλλος. Οι ιστορίες στο Μετρό είναι σαν το γαϊτανάκι. Μπλέκονται ανάμεσα σε κάθε λογής ανθρώπους που χρειάζονται γερό στομάχι να τις αντέξεις. Κάθε φορά που κατεβαίνω στο κέντρο της Αθήνας γυρίζω στο σπίτι "άρρωστη"
      Απίστευτες εικόνες ξετυλίγονται μπροστά σου και μεις απλά παρακολουθούμε και αναρωτιόμαστε με ποιου το μέρος είμαστε.
      Με τέτοιες νοοτροπίες που να βρεθεί Ελπίδα.
      Ρούλα να είσαι καλά!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  8. Διαβάζω πρώτη φορά κάτι δικό σου και ομολογώ πως γράφεις υπέροχα!!! Πολύ συγκινητικό το κείμενό σου...τόσο ζωντανό και αληθινό! Είχα διαβάσει παλαιότερα κι εγώ το βιβλίο του Αντώνη Σαμαράκη και μου έκαναν πολύ εντύπωση οι γραμμές απ'τις οποίες εμπνεύστηκες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τσέσσυ καλώς όρισες!
      Σ'ευχαριστώ για την παρουσία σου, το σχόλιό σου και τα καλά σου λόγια. Στο Μετρό (και όχι μόνο) υπάρχει ένα ανομοιογενές πλήθος ανθρώπων με ένα προκαθορισμένο ρόλο, αδιαφορίας, εγωκεντρισμού, ιδιοτέλειας, φανατισμού κλπ...κλπ όπου ο καθένας κρατάει μια απόσταση ασφαλείας από τις απόψεις του άλλου. Να σου πω την αλήθεια φοβάμαι τους ξερόλες, τους τιμητές των πάντων, τους δήθεν δημοκράτες και τους ιδεολόγους, μα πάνω απ'όλα φοβάμαι την ανθρώπινη ψυχή που είναι κενή χωρίς ελπίδα.
      Τσέσσυ να είσαι καλά
      Καλό ξημέρωμα

      Διαγραφή
    2. Και Τζέσσυ βεβαίως (από κεκτημένη ταχύτητα γράφτηκε λάθος) και συγνώμη για τα βαφτίσια...Καλημέρα!

      Διαγραφή
  9. Καλημέρα Αννίκα μου... κλαίω, ναι κλαίω.
    Πάντα με επηρέαζαν πολύ αυτές οι συμπεριφορές, αυτές οι αντιλήψεις.
    Όπου κι αν κόψεις την ανθρώπινη σάρκα, ανεξαρτήτως απόχρωσης, το αίμα που θα αναβλύσει έχει χρώμα κόκκινο. Αυτό εμένα μου φτάνει.
    Η σκέψη δηλαδή ότι όλοι από όπου κι αν προερχόμαστε και όπου κι αν φτάσουμε θα καταλήξουμε μια χούφτα χώμα και μια ψυχή που μόνο αν είναι ελαφριά θα μπορεί να πετάξει ψηλά στον Θεό.
    Στη δουλειά μου φροντίζω μωρά όλων των εθνοτήτων, των φυλών και των θρησκειών. Ποτέ δεν με απασχόλησαν αυτά. Αυτό που με απασχολεί είναι η αγκαλιά της μάνας και αν ήταν αρκετή αλλιώς να δώσω και λίγη από τη δική μου.
    Κι όσοι άνθρωποι δεν ξέρουν να μας μιλήσουν, υπάρχουν βλέμματα και χαμόγελα που αξίζουν όσο όλα τα ευχαριστώ του κόσμου.
    Κλείνω εξακολουθώντας να κλαίω. (αυτό το κομμάτι της απάνθρωπης συμπεριφοράς δεν κατάφερα ποτέ να το εκλογικεύσω μέσα μου)
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σταυρούλα μου Καλημέρα, καλή Τσικνοπέμπτη!
      Μακάρι να γινόταν πράξη οι σκέψεις του Βρεττάκου να φτιάξουμε έναν κόσμο που τίποτα δεν θα του λείπει, όπως ήταν πριν φθαρεί. Για όλα! Για το χάλι που έχει η πόλη, για το χάλι που έχει η πολιτεία, για το χάλι που έχουμε εμείς σαν νοοτροπία, απαξίωση, αδιαφορία, σε ένα ψεύτικο ανθρωπισμό που μας μεταμορφώνει σε ανθρωπάκια. Πως μπορεί να ανθίσει η ελπίδα μέσα από την αποστροφή, την λοιδορία, την καχυποψία.
      Πρόσφυγες υπήρξαμε και μεις-δεν είναι πολλά χρόνια- όμως ξεχνάμε την ιστορία. Κόλακες για το συμφέρον, δειλοί και άτολμοι, ιδεολόγοι μιας δήθεν δημοκρατίας, ημιμαθείς και ξερόλες. Φοβάμαι πως, σαν όλους αυτούς είμαι και γω.
      Σταυρούλα να είσαι καλά,ευχαριστώ για την παρουσία και το σχόλιο.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  10. Ήρθα να σου ευχηθώ καλό μήνα Αννίκα μου και διάβασα αυτά που βλέπουμε και ζούμε κάθε μέρα .
    Δεν θέλω να φοβάμαι κανέναν κι όλοι να ζούμε ειρηνικά, αλλά δεν μας αφήνουν γιατί δεν τους συμφέρει .
    Πρέπει να είμαστε χώρια γι'αυτό υποδαυλίζουν καταστάσεις .
    Βέβαια γίνονται πολλά και κλεινομαστε όλο και πιο πολύ στο καβούκι μας, αλλά εγώ ελπίζω για μια καλύτερη κοινωνία .
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σε μια σάπια κοινωνία ξεπουλάμε τα πάντα ακόμα και την συνείδηση. Ίσως είναι ο φόβος που μας κάνει άτολμους σίγουρα όμως μια εσκεμμένη προπαγάνδα ανασφάλειας που βολεύει. Και καταλαβαίνω το φόβο, το μίσος και το ρατσισμό φοβάμαι περισσότερο.
      Ρένα πάντα ελπίζουμε για ένα καλύτερο αύριο. Μακάρι!
      Να είσαι καλά καλό μήνα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή