Σάββατο 21 Σεπτεμβρίου 2019

Φθινοπωριάζει!



Είκοσι του Σεπτέμβρη κι απομεσήμερο! Λίγες μέρες πριν μας κέρδιζε η απλωσιά της θάλασσας αποκοιμίζοντας τις πεθυμιές μας.  Σώμα ναυαγισμένο απ’το λίβα του καλοκαιριού περιμένοντας του μελτεμιού την ανάσα και το παιχνίδισμα απ’ το κύμα που ερχόταν να σβήσει τα χνάρια των γυμνών πελμάτων κι ύστερα αποσύρονταν και ξαναρχόταν πάλι όλο νάζι και πάλι αποσύρονταν.
 Κοίτα πως περνάει ο καιρός. Πόσο μικρή είναι η ζωή και την ξοδεύουμε σε αναμονές και ξεχασμένες ονειροπολήσεις.
 Σε λίγο θα κλείσουν τα παράθυρα και πίσω απ’ το αχνισμένο τζάμι θα κοιτάμε τις πρώτες σταγόνες της βροχής που ρυθμικά θα χτυπάνε τον τσίγκο στο απέναντι γκαράζ. Η αυλή θα μυρίζει βρεγμένο χορτάρι καθώς το βοριαδάκι θ’αμολήσει τις ριπές του που θα ζυγιάζεται στις κορφές των δέντρων και στα χρυσάνθεμα σαν βάλσαμο, να τα μερώσει απ’ του αυγουστιάτικου λιοπυριού την αψάδα. 
 Γητεύτρα η σελήνη θα λούζει με φως τα ξέφωτα και είτε γεμίζει, είτε αδειάζει θα πλανεύει την ψυχή. Και οι πρώτες ανταύγειες του ήλιου δειλά θα μπαίνουν στο σπίτι, την ώρα που θα σβήνουν τα φώτα στους δρόμους.  Τ’απογέματα όταν οι ίσκιοι μακραίνουν με μουσική υπόκρουση μια γλυκιά μελωδία και με μια ράθυμη ρουτίνα θα διαβάζουμε Σεφέρη και θα συμφωνούμε πως «το καλοκαίρι σαν ένα τετράδιο που μας κούρασε γράφοντας, μένει γεμάτο διαγραφές και αφηρημένα σχέδια»
 Με όσα ο νους έπλασε, λυτρωμένα απ’τα πλανέματα της φύσης, τη σαγήνη των χρωμάτων, την φθινοπωρινή ραστώνη και το μπλάβο του ουρανού, θα περνάμε τις ώρες μας με όσα μαζέψαμε υπολείμματα καλοκαιριού.
 Η μέρα σιγά, σιγά θα μικραίνει κι όσο τα φύλλα θα βάφονται κίτρινα, ο κόσμος μας θα ξαναγυρίζει στους ρυθμούς του και θα ξαναγίνεται η ελπίδα ένα παράθυρο στης ψυχής το αύριο.
Σε λίγο θα νυχτώσει, έβαλε ψύχρα! Μ’ αρέσει το φθινόπωρο, αλλάζει η ψυχή σαν τη φύση.
Φθινοπωριάζει!

Αννίκας...δια χειρός

29 σχόλια:

  1. Μ αρέσει αυτή η ψύχρα, μ αρέσει που δεν ζεσταίνομαι, που δεν ιδρώνω.
    Αγαπώ το Φθινόπωρο, ιδιαιτέρως για τα χρώματα του, η φύση, τα δέντρα είναι μια απόλαυση. Το πράσινο που αλλάζει, που γίνεται εκάι, βυσσινί, κίτρινο. Κι όλες αυτές οι υπέροχες ώχρες ανάμεσα.
    Μ αρέσει κι αυτό το χρατς χρουτς των παπουτσιών μου πάνω στα ξερά πεσμένα φύλλα :)
    Σεπτέμβρης στο τελευταίο δεκαήμερο του Αννίκα μου.
    Τί μήνας πολύπλευρος, κατακαλόκαιρο μας έρχεται, Φθινόπωρο μας αφήνει.

    καλό σαββατοκύριακο εύχομαι
    τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μας κούρασε το καλοκαίρι Στέλλα μου μα με την πρώτη ψύχρα του Σεπτέμβρη νοσταλγούμε τη γλύκα του.
      Έτσι ξοδεύουμε τη ζωή μας ανάμεσα στο χθες και το τώρα, το ασταθές του καιρού, την σπατάλη των χρωμάτων και τις εναλλασσόμενες διαθέσεις μας.
      Ας είναι όμορφο και γεμάτο φθινόπωρο!
      Καλό Σαββατοκύριακο!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  2. Η μελαγχολία που φέρνει η αποχώρηση του καλοκαιριού, έγινε μια γλυκιά αποδοχή για το φθινόπωρο.
    Διαβάζοντας το κείμενό σου, διαπίστωσα πόσο πολύτιμο χρόνο χάνουμε ετούτη την εποχή, "πενθώντας" το καλοκαιράκι. Όλα αυτά που τόσο εύγλωτα και εύστοχα περιγράφεις, συνήθως περνούν απαρατήρητα. Κι όμως, είναι τόσο πολύτιμες η πρώτη ψύχρα και η φύση που αλλάζει...
    Αννίκα μου, ένιωσα πως πίναμε παρέα το απογευματινό μας καφεδάκι και -κουβέντα στη κουβέντα- μου άλλαξες εντελώς την οπτική. Για το φθινόπωρο που το είχα λίγο αδικημένο.
    Ευχαριστώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι στοχασμοί Μαρία μου στροβιλίζονται σαν τις πευκοβελόνες που με τον δυνατό αγέρα μαζεύονται στην πόρτα σου.
      Κι όσο θα αδυνατίζει το φως και ο ήλιος θα χάνει την έπαρση της αποκλειστικότητας, τόσο θα ημερεύει η φύση κι ο λογισμός μας.
      Κάποιοι το λένε μελαγχολία. Εγώ το λέω αναγέννηση γιατί ότι χάνουμε σε αφή το κερδίζουμε σε ουσία.
      Ο καφές με το λόγο σου έγινε μια γλύκα!
      Σ' ευχαριστώ!
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  3. Αννίκα δια χειρός!
    Πόσο όμορφη υποδοχή του Φθινοπώρου. Τόσο λυρικό καλωσόρισμα σε μια εποχή ιδιαίτερη αλλά όμορφη.
    Κρατώ τις ευχές σου και θέλω να πιστεύω ότι θα εξευμενίσουν τον ερχομό του Φθινοπώρου για να είναι φιλικό και χαμογελαστό απέναντί μας.
    Αννίκα μου, λατρεύω τα ταξίδια της σκέψης σου και το λόγο σου.
    Σε ευχαριστούμε πολύ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλοκαίρι του ανέμου και της μοίρας μόνο στη μνήμη έμεινες. (μια μικρή παράφραση στο στίχο του Σεφέρη-αλλάζοντας το καλοκαίρι με το ρόδο) και λέω στη μνήμη γιατί φέτος αφήσαμε ένα ολόκληρο καλοκαίρι να γλιστρήσει μέσ’ απ’ τα δάχτυλά μας χωρίς να νιώσουμε τις χαρές του.
      Έτσι με τις πρώτες σταγόνες της βροχής η διάθεση για στοχασμό και ενδοσκόπηση έγινε μονόλογος γι αυτά που ο νους έπλασε κι έθρεψε.
      Πιστεύω Γιάννη πως η έκφραση της φύσης μαλακώνει την ψυχή μέσ’ απ’ τα μονοπάτια της σκέψης.
      Σε κάνει να συμφιλιώνεσαι με τη ζωή, με τη φθορά, με την ανάγκη. Γιατί στο κάτω, κάτω ανάγκη της ψυχής είναι όλα.
      Σ’ ευχαριστώ θερμά για τα πολύτιμα σχόλια μου δίνουν ιδιαίτερη χαρά και αισιοδοξία να συνεχίσω.
      Καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
    2. Με την πρώτη σταγόνα της βροχής λοιπόν.....
      Μαζί σου, κοντά σου, αντάμα στους στοχασμούς σου.
      Την καλησπέρα μου.

      Διαγραφή
  4. Καλημέρα Αννίκα μου. Τι όμορφα που υποδέχθηκες το Φθινόπωρο! Ω είναι απαραίτητη αυτή η εναλλαγή για μένα. Δεν θα μπορούσα να ζω σε τόπο με μια ή δυο εποχές. Μας ηρεμεί το φθινόπωρο. Μας σκουντά για μια νέα αρχή. Και μας κάνει να ονειρευόμαστε Χριστούγεννα.
    Αναπολούμε το καλοκαίρι; Φυσικό είναι αλλά ...ονειρευόμαστε και το επόμενο.
    Έτσι είναι η ζωή...μόνο που κυλά γρήγορα ο χρόνος και...μεγαλώνουμε!!
    Σε απόλαυσα πρωί πρωί πριν ασχοληθώ με τα καθημερινά.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με γοητεύει η κάθε εποχή. Μπορώ, έστω και με ασήμαντα όνειρα, να κλείσω τις ρωγμές της ψυχής μου που φέρνει καμιά φορά η φουρτούνα του θυμού. Γιαυτό μ' αρέσει το φθινόπωρο, για την ανασυγκρότησή του, την δημιουργικότητά του, τους στοχασμούς που γίνονται πιο συνετοί, πιο ξεκάθαροι. Κι ας μεγαλώνουμε Άννα μου! Γινόμαστε πιο σοφοί! Ε;
      Σ'ευχαριστώ από καρδιάς.
      Φιλιά και Καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  5. Απαντήσεις
    1. Καλό Φθινόπωρο Μαρία μου, με θετική διάθεση, δημιουργικότητα, έμπνευση και πολλές όμορφες στιγμές.
      Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Γητεύτρα η γραφή σου Αννίκα μου, μας έβαλε σε φθινοπωρινή διάθεση, θέλουμε δεν θέλουμε, μας αρέσει δεν μας αρέσει!
    Παιδί του ήλιου και της ζέστης, δεν με χαροποιούν οι πρώτες ψύχρες και ας γεμίζει η φύση όμορφα χρώματα γιατί μου θυμίζουν τον χειμώνα που τώρα που γερνώ, δεν αγαπώ καθόλου!
    Ναι και σ' αυτό που τόσο όμορφα γράφεις:
    "Κοίτα πως περνάει ο καιρός. Πόσο μικρή είναι η ζωή και την ξοδεύουμε σε αναμονές και ξεχασμένες ονειροπολήσεις"...
    ΑΦιλάκια αγάπης και κατανόησης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το Φθινόπωρο μας γοητεύει με τη βουβή του επίκληση να συμπονέσουμε την αποσύνθεσή του. Δεν ξέρω ποιος το είπε, αλλά μοιάζει να έχει μια αλήθεια.
      Θα μας λείψουν οι τρίλιες των πουλιών, των τζιτζικιών το ξέφρενο τραγούδι, η απλωσιά της θάλασσας, λέμε.
      Ανέγγιχτα όλα λιώνουν κάτω απ’ τον λίβα σε μια ψευδαίσθηση μιας τάχα τέλειας αρμονίας που έρχεται μόνο σαν ανάμνηση ενός ονείρου γιατί τα χρόνια και τ’ αλώνια δεν συμπορεύονται πια Στεφανία μου.
      Το Φθινόπωρο η μελαγχολία μας μοιάζει με θλίψη, εκ του ασφαλούς βέβαια, για τη σιωπή που σιγά, σιγά μας τυλίγει.
      Θέλω να πω, όσο πιο απλά μπορώ για να μην κακοκαρδίσω κανένα, πως μας λείπει αυτό που λέμε «ψυχή» αυτό που καθορίζει τις σκέψεις και τις πράξεις μας, ότι εποχή και να είναι.
      Να είσαι πάντα καλά Στεφανία μου!
      Με φιλιά κατανόησης και κυρίως αγάπης Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Το περίμενα είναι αλήθεια το Φθινόπωρο γιατί με κούρασε η ζέστη φίλη μου. Είναι οι στιγμές που έχω την αλήθεια της ηλικίας μπροστά μου. Αυτή την ψυχρούλα την ήθελα , αγάπησα τα γήινα χρώματα της φύσης γύρω μου και πριν λίγο χάζευα ευχάριστα τα σχεδόν ξεραμένα σταφύλια στην κληματαριά μας να την επισκέπτοντα 3 πουλάκια και να τρώνε τις ρόγες. Ας μου λερώνουν το λευκό τραπέζι που πριν λίγο καθάρισα..είναι Φθινόπωρο..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ζωή Αχτίδα μου είναι πάντα πιο δυνατή από οποιοδήποτε συναίσθημα.
      Μια ζωή εναρμονισμένη με τα δικά μας μπορώ και τους νόμους της φύσης. Και δεν μιλώ βέβαια για τις ονειροπολήσεις που περιορίζονται στον Κυριακάτικο περίπατο.
      Εκεί στο κτήμα η άμεση επαφή με το περιβάλλον σου προσφέρει την αληθινή ουσία της ζωής. Εκεί νιώθεις την αλλαγή της κάθε εποχής. Εκεί αντλείς την ψυχική δύναμη για την καθημερινότητα στην πόλη
      Να είστε καλά μέσα σ' αυτή την γαλήνη των Φθινοπωρινών ονείρων.
      Αχτίδα μου Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Λυρικότατη η υποδοχή του όμορφου φθινοπώρου. Πολλά φιλιά, Αννίκα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γειά σου Μία μου. Λίγο ονειροπόλο, λίγο νοσταλγικό, γεμάτο όμως από συναίσθημα. Είναι όμορφο να συμμετέχει η ψυχή στην ακατάπαυστη δημιουργία της φύσης.
      Πολλά φιλιά!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  9. Φθινοπωριάζει ο καιρός γίνεται πιο ψυχρός και όλοι μαζευόμαστε μπαίνουμε σε ένα πρόγραμμα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νατάσσα μου!
      Φθινοπωριάζει, ταξιδεύω πίσω απ' τον καιρό ψάχνοντας σημάδια κι αναμνήσεις που να ταιριάζουν με την ψυχή μου.
      Καλό Φθινόπωρο!

      Διαγραφή
  10. καλημερα γλυκια μου
    αγαπω αυτη την εποχη
    φιλακια

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα Κική μου!
    Όλα έχουν την αξία και τη θέση που τους πρέπει. Κι η βροχή κι ο αέρας και η υγρασία στα βορινά πεζούλια της ζωής μας, ακόμη κι η μοναξιά που ταξιδεύει την ψυχή μας. Άλλωστε τι θα 'χουμε να λέμε το χειμώνα!
    Να είσαι καλά!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Καλησπέρα Αννίκα μου και καλό φθινόπωρο!!Αλήθεια πόσο όμορφα ντύνεις τα γραπτά σου παρασύρεις μέσα από τις λέξεις να ακολουθώ την εποχή!! ΠΟυ έχει την αξία της στη φύση που αποσύρεται να ΄΄κοιμηθεί΄΄ για την επερχόμενη γέννηση της και στην ψυχή μας που αποζητά την γαλήνη !!
    Αρτι αφιχθείσα κουβαλώ πολύ καλοκαίρι ακόμα μέσα μου !!! Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νικόλ μου!
      Πόσο όμορφα ακούγεται "κουβαλώ το καλοκαίρι μέσα μου" Θαύμασα τα έργα σας με μια αύρα παλιάς εποχής που δένει το χθες με το σήμερα. Κουραστήκατε αλλά το αποτέλεσμα δικαιώνει την όποια ψυχολογική πίεση. Να είστε καλά να το χαρείτε.
      Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο και εύχομαι Καλό και ήρεμο Φθινόπωρο!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  13. Το λάτρεψα αυτό το κείμενο!
    Με εκφράζει απόλυτα, καθώς είμαι ένθερμη οπαδός του Φθινοπώρου!
    Και του Χειμώνα και της Ανοίξεως βέβαια, μόνο το καλοκαίρι μισώ.
    Να, είδες; Τις εποχές που μου αρέσουν τις γράφω με κεφαλαίο το πρώτο γράμμα, το καλοκαίρι ποτέ!
    Κι αυτό το "αλλάζει η ψυχή σαν τη φύση", το παθαίνω!
    Και σαν να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος με τις δροσούλες!
    Καλό Φθινόπωρο Αννίκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη μου!
      Έκπληξη η επίσκεψη. Ναι ξέρω-ξέρω! Όλα του κόσμου τα δίκια με το μέρος σου. Με όλα αυτά, ναι χρειάζεσαι μια αλλαγή έστω κι αν είναι του καιρού. Γιατί από μια προηγούμενη εποχή (ονόματα δεν λέμε) αυτό που πρέπει να κρατήσουμε είναι κάποιες στιγμές (ελάχιστες) στη θάλασσα και η απόλαυση του παγωτού. Τα υπόλοιπα...ας πάνε στο καλό και να μην ξανάρθουν.
      Εύχομαι ένα όσο πιο ήρεμο Φθινόπωρο γίνεται. Το δικαιούσαι.
      Φιλιά από καρδιάς!

      Διαγραφή

  14. Το φθινόπωρο πάντα με μάγευε μ'έναν δικό του, μαγικό τρόπο..
    Τα παιδικά, σχολικά ξεκινήματα, η μυρωδιά των ολοκαίνουργιων βιβλίων, τα πολύχρωμα φρεσκοαγορασμένα στυλό και μολύβια, ετοιμοπόλεμα για τις μάχες διαβασμάτων.

    Κι είναι και τα χρώματα κι η γλυπτική της Φύσης, ..των φύλλων..
    Ξέρεις, εκείνο το σχήμα που έχει ένα ξερό, πεσμένο φύλλο, εκείνο το μοναδικό στο σύμπαν τσαλάκωμα, το τόσο εύθραυστο, τόσο προσωρινό..

    Κι είναι κι οι στάλες της βροχής στο τζάμι, κι οι χνουδωτές παντόφλες που ψάχνεις στο ντουλάπι, κι ο πρώτος ζεστός καφές του χειμώνα, που θα μοσχοβολήσει όλο σου το απόγευμα...
    Φθινοπωριάζει λοιπόν..

    Το πιο ποιητικό φθινόπωρο μας χάρισες Αννίκα μου..
    Ευχαριστώ, με αγάπη..
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια αναγκαία αλλαγή στην καθημερινότητα που μοιράζει καινούργιους ρόλους και ταυτόχρονα μια αναζήτηση να ανακαλύψουμε την ομορφιά της φύσης μέσα απ' την απλότητα και τη σοφία της. Κι αυτό το δροσερό αεράκι, η μυρωδιά της νοτισμένης γης, το γκρίζο του ουρανού ανοίγει στην ψυχή ένα παράθυρο νοσταλγίας για κάποιες μέρες ευτυχισμένες.
      Πολύτιμες στο σημειωματάριο της μνήμης.
      Σ' ευχαριστώ Σμαραγδούλα μου!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  15. Τι ομορφα που μας πλανεψες και εμας με την γραφη σου Αννικα μου!! Δεν θα μπορουσε να εχει καλυτερο καλοσωρισμα το φθινοπωρο..
    Ενας κυκλος ειναι η φυση εκει που αρχιζεις να κουραζεσαι απο το καλοκαιρακι να σου οι πρωτες ψιχαλες να δροσιζουν την γη και σενα ..να ρουφας αρωματα φθινοπωρου..ειναι η μεταβαση σταδιακα στον χειμωνα .. και εκεινος παλι θα δωσει την σκυταλη του στην Ανοιξη..δεν ειναι τελειος ο κυκλος αυτος; ετσι για να μην βαριομαστε..ξερει η φυση τι κανει φιλη μου..
    Τι ομορφα που γραφεις!! να εισαι καλα να κανεις οτι αγαπας.. καλο και γλυκο φθινοπωρο να εχεις..την αγαπη μου φιλακιαααα!!!<3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ρούλα μου!
      Ένας κύκλος είναι φύση, δίκιο έχεις, και μεις ξαναγυρνάμε στα χνάρια μας, στα πλανέματά της και μια ευχή να είμαστε καλά , πρώτα ο Θεός, και να αντέχουμε.
      Σ' ευχαριστώ για τις ευχές και τις δικές μου τις έβαλα στο καράβι για την Κρήτη.
      Να είσαι καλά σε φιλώ!

      Διαγραφή