Παρασκευή 1 Ιουλίου 2022

Ιούλιος.......

 

Κάπου, κατά το Νοτιά, κάποιος φοβερός δράκος πρέπει ν' άνοιξε το φλογισμένο στόμα και να 'χυσε την πυρή ανάσα του πάνω στα στάχυα. Οι μαλαματένιες θάλασσες κυμάτισαν με απόγνωση στη θανατερή πνοή. 

 Η φλόγα της γης και η λαύρα του ανέμου έσμιγαν και ξάπλωσαν παλμικά κύματα, που σκέπασαν με τρεμουλιάρικο πέπλο τα πάντα, λες κι ο κάμπος ήταν λίμνη από νερό ταραγμένο κι αχνιστό»....................                                            

Μ. Καραγάτσης απ' τον Συνταγματάρχη Λιάπκιν

ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ !


24 σχόλια:

  1. Αν είναι δυνατόν! Πόσο υπέροχος λυρισμός μπορεί να κρύβεται σε λίγες παραγράφους γραφής. Αν μάλιστα είναι δια χειρός Καραγάτση, τότε τι να πει κανείς.
    Αννίκα μου, καλό μήνα καλή μου φίλη. Να είσαι καλά και να έχεις όμορφο καλοκαίρι κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αν δεν υπήρχε μια Χίμαιρα, μπορεί ο άκρατος λυρισμός του, η υπεροχή συναισθήματος και η εκφραστική δύναμη της γλώσσας, να το έκαναν μοναδικό. Ήταν μόλις 25 χρονών όταν το έγραψε. Υπέροχη περιγραφή ελληνικού καλοκαιριού.
      Καλό καλοκαίρι Γιάννη μου με όμορφες, χαρούμενες στιγμές!

      Διαγραφή
  2. Δεν θα μπορούσες πιο καίρια ν αποδώσεις τις μέρες που ζούμε Αννίκα μου! Δια χειρός Καραγάτση,αλλά πάντα δια χειρός Αννίκας ζωγράφισες!!!Φιλιά πολλά και ευχή για ένα πιο δροσερό μήνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Χαρά μου!
      Πιο ζωντανή περιγραφή δεν θα μπορούσε να υπάρξει κι όχι μόνο για τον κάμπο της Λάρισας, αλλά απανταχού.
      "Η καυτή πνοή του λίβα, καψαλίζει τα πλεμόνια.....κι όταν το λιόγερμα πέφτει, ως τα μεσάνυχτα βασιλεύει ζέστα υγρή, πνιχτική. Μα κι όταν φυσάει ο αέρας ξεγδέρνει τον τόπο......"
      Προθάλαμο της κόλασης χαρακτηρίζει η λογοτεχνία τον τόπο. Κι εδώ ...δεν πάμε πίσω.
      Χαρούλα μου, παρ' όλα αυτά εύχομαι Καλό, ευλογημένο μήνα και καλό καλοκαίρι....κυρίως αποκοβιντοποιημένο.
      Φιλιά πολλά-πολλά!

      Διαγραφή
  3. Η πραγματική θέρμη έρχεται από την ποίηση και όχι από την καλοκαιρινή κάψα του ήλιου, αλλά εμείς οφείλουμε να τιμούμε και τον ποιητή και τον βασιλιά ήλιο!
    Καλό μήνα να έχουμε με χαρά και αγάπη στις καρδιές μας!
    ΑΦιλάκια γλυκά και πάντα χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου Σάββατο σήμερα, δεν είδα ανάρτηση και ανησύχησα. Όλα καλά; Δίκιο έχεις! Ένα βότσαλο που πέφτει στη θάλασσα είναι οι λέξεις και η δίνη της δημιουργικής γραφής φέρνει τον συνειρμό των εικόνων, το συναίσθημα και την φαντασία.
      Καλό μήνα να έχουμε έστω και με το λίγο των ονείρων για δροσιά.
      Φιλιά Στεφανία μου!

      Διαγραφή
  4. Τι ωραία γραφή! Και αυτός ο παραλληλισμός με τις μέρες καύσωνα που ζούμε ταιριάζει απόλυτα!
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σαν να γράφτηκε για τώρα Ελένη μου! "Αυτή η ζέστη....αποκαρώνει το σώμα και το μυαλό"
      Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  5. Με ένα εξαίσιο απόσπασμα του Καραγάτση και έναν καθηλωτικό πίνακα, καλωσορίζεις τον πύρινο Ιούλιο. Όλα παραπέμπουν στην αποπνικτική ατμόσφαιρα που ζούμε, όχι τόσο απ' τα καιρικά φαινόμενα, όσο απ' το φόβο για το αύριο. Τόσο γλαφυρά που αποτυπώνονται στον καμβά του ζωγράφου.
    Ας ευχηθούμε καλό μήνα, Αννίκα μου. Να μας φέρει ένα λυτρωτικό αεράκι δικαιοσύνης, τουλάχιστον...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ναι Μαρία μου, το πιστεύω, δεν είναι η αποπνικτική ζέστη που κάνει δύσκολη την ζωή μας. Τουλάχιστον όχι μόνο. Ο φόβος της αβεβαιότητας σ’ έναν κόσμο γεμάτο από αδιέξοδα αλλοτρίωσης. Περιγραφές του Καραγάτση, απεικονίσεις στο λίβα της ψυχής μας. Δε θέλουμε πολλά.
      Ένα λίτρο δροσιάς και ένα ανάσας φτάνει και περισσεύει.
      Καλό μήνα και Καλό (όσο μας το επιτρέπουν) Καλοκαίρι!

      Διαγραφή
  6. Πίνακας και γραφή Καραγάτση μας δρόσισαν! Πόσο γλαφυρή περιγραφή! Η αλήθεια είναι ότι καιγόμαστε και από τη ζέστη του Ιούλη και από όσα διαδραματίζονται γύρω μας. Και για την πρώτη έχουμε τα ενεργοβόρα αιρκοντίσιον. Για τα γενόμενα ;
    Καλο μήνα όσο γίνεται
    Τα φιλιά μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στοχαστές αλλοτινών καιρών, έστω και με μια βεντάλια στο χέρι Άννα μου. Τώρα και με τα αιρκοντίσια, ακόμα κι αν αποχωριστείς το "πετσί σου" πάλι ο κόσμος κόλαση θα γίνεται. Κι όχι μόνο απ' την ζέστη, όπως λες.
      Καλό μήνα Άννα μου.... με μια μικρούλα πεθυμιά δροσιάς!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  7. Kαραγάτσης και Αννίκα. Νομίζεις πως γράφεις λιγότερο καλά από εκείνον; Πολλές ήταν οι φορές που ξεχάστηκα και μπερδεύτηκα διαβάζοντας δικά σου κείμενα και νόμισα πως διαβάζω εκείνον.
    Καλό μήνα Ιούλιο Αννίκα μου και με σποραδικές -έστω- δροσούλες.
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου ούτε κατά διάνοια μπορώ να φτάσω και το πιο ταπεινό λογοτεχνικό κείμενο. Θα σου πω ένα μυστικό. Στο πίσω μέρος του μυαλού, έχω ένα μικρό, τοσοδούλικο ντουλαπάκι. Εκεί αποθηκεύω λέξεις που αλιεύω στα κλεφτά από λογοτεχνήματα που ελευθερώνουν τη φαντασία. Όλα αυτά λειτουργούν σαν καθρέφτης και όταν χρειάζεται να γράψω επιλέγοντας προσεκτικά τις λέξεις, αφήνω να μιλήσει η ψυχή που οδηγεί από μόνη της τη σκέψη.
      Μαρία ευγνώμων για τα καλά σου λόγια! Η γνώμη των φίλων-αναγνωστών είναι μεγάλη τιμή για μένα. Σ' ευχαριστώ απ' την καρδιά μου και εύχομαι Καλό μήνα και Καλό Καλοκαίρι!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
    2. Αχ Αννικα μου ειναι η τριτη φορα που γραφω σχολιο και μαληστε ειχα γραψει ενα ωραιο σχολιο και για τις δυο σου αναρτησεις με πολυ κοπο ...περασα να δω αν υπαρχει και δεν το ειδα...μαλλον δεν πατησα δημοσιευση φιλεναδα δεν ξερω...δυστυχως δεν θυμαμαι τιποτα για να τα ξαναγραψω σορυ ...
      Σου αφηνω εδω ολη μου την αγαπη σε φατσουλες ελπιζοντας να φανερωθουν!!! σου ευχωμαι να εχεις ενα ομορφο μηνα φιλιααααα...
      🧡😍🤗😊🥰🤔

      Διαγραφή
  8. Αννικα μου μου ελειψαν οι επισκεψεις μου στην γειτονιά και ειπα σιγα σιγα να προσπαθησω να σχολιασω εστω και με το αριστερο και το ατονο των λεξεων μου...
    Οταν μπορεις να δενεις τοσο ομορφα λογια μεγαλων ποιητων με την εικονα τοτε δεν ειναι τυχαιο...θελει πολυ αγαπη για αυτο που κανεις καλη μου φιλη.
    Με την επικεψη σε οτι προηγουμενο δεν ειχα διαβασει τι να πω;
    Με τον θαυμασμό μου στο έπαρκο για οτι ομορφο δημιουργησες και τους εδωσες μια δευτερη ευκαιρια Αννικα μου.
    ΤΙ να πρωτοθαμασω ομως απο το τετραδιο που σιγουρα πηρε την καρδια μου οχι μονο για το θεμα του ,αλλα και για την ζωγραφικη σου ή κανω λαθος φίλη μου...μεχρι τα κουτακια ταχτοποιησης εχουν εκτος απο την τελειοτητα της σφραγιδας σου και την καλλιεργεια της ψυχης σου, οπως λεει και η Κανελλακι.
    Να εισαι καλά Αννικα μου να έχεις ενα ομορφο μηνα γεματο υγεια και δημιουργικοτητα...μεχρι την επομενη επισκεψη μου την αγαπη μου και φιλιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου Καλημέρα!
      Επιεικώς Απαράδεκτη (ΕΓΩ) που μέρες τώρα σκέφτομαι να πάρω τηλέφωνο και ......πότε ο απαυτός δεν μπορεί, πότε κάτι του πονεί.
      Εύχομαι απ' την καρδιά μου να είσαι καλύτερα! Οι αναποδιές θέλουν χρόνο (στην ηλικία μας) και υπομονή. (εχουν γνώση οι.....φύλακες)
      Να σε ευχαριστήσω θερμά που παρ' όλα αυτά βρήκες το κουράγιο να ασχοληθείς με την αφεντιά μου. Μια χαρά τα πάει το αριστερό, άλλωστε πως θα μπορούσε, είναι πιο κοντά στην καρδιά. Και η δική σου και με λίγα λόγια....ΛΕΕΙ ΠΟΛΛΑ.!
      Πάρε τον χρόνο σου....η σκέψη μας, η αγάπη μας και οι ευχές μας, είναι μαζί σου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  9. Άργησα φίλη μου και πέρασε ο μισός μήνας.
    Ας είναι καλός και ο υπόλοιπος κι όχι καυτός όπως προβλέπεται.
    Αγαπημένος Καραγάτσης, αγαπημενη κι εσύ Αννικα μου.
    Να περνάτε καλά.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ρένα μου!
      Καθόλου δεν πειράζει, οι ευχές πάντα ευπρόσδεκτες και μακάρι το καλοκαίρι να είναι στα μέτρα μας. Να είστε καλά και να περνάτε ακόμα καλύτερα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  10. Ήρθα κι εγώ στα μισά τού μήνα, να ευχηθώ να είναι καλός ο άλλος μισός! 😊Μπορεί ο Καραγάτσης να έβαλε τα -υπεροχα- λόγια, εσύ όμως επέλεξες την πιο κατάλληλη ζωγραφιά για να τα συνοδεύσεις! Τα φιλιά μου Αννικούλι μου και καλό σ/κ! 💕😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια δίνη κόκκινη πάνω απ' τα κεφάλια μας, σήμερα η ζέστη, σαν πίνακας του Βαν Γκογκ, σιγά-σιγά μας λιώνει!
      Να είσαι καλά Πέτρα μου, ας είναι ο υπόλοιπος μισός.....ελεήμων !
      Καλό Σαββατοκύριακο! Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Ξέχασα να σου γράψω για την εικόνα του του ηλιοβασιλέματος επάνω πόσο υπέροχη είναι Αννίκα μου φιλιαααα!! 😘

    ΑπάντησηΔιαγραφή