Δευτέρα 18 Απριλίου 2022

Των Παθών Μεγάλη Εβδομάδα!

 


   «Ιδού ο Νυμφίος έρχεται……»

 Οι τελευταίες ανταύγειες απ’ το ηλιοβασίλεμα στα τζάμια έπαιρναν μια γλύκα τριανταφυλλένια κι όσο χαμήλωνε ο ήλιος, οι μαβιές κορδέλες των πολυελαίων έγιναν ένα αδιόρατο σύνορο ανάμεσα στον κτιστό και τον άκτιστο κόσμο.

Στο ξεβλαστάρωμα του Απρίλη, παράταιρη μια πένθιμη Εβδομάδα για να ζυγιάσει την ψεύτικη έγνοια μας, τους πικρόχολους στοχασμούς. απλοί θεατές με ένα κόμπο λύπης. Διαφορετικοί, ίδιοι με τις εποχές που μας άλλαξαν. Τίποτα δεν μας αγγίζει πια, όλα τα ζούμε σαν έξω από μας, μακριά απ’ τη συνείδηση. 

Το «ωσαννά τω υιώ Δαβίδ» γρήγορα έγινε «Άρον άρον Σταύρωσον Αυτόν» 

Μωρές Παρθένες μείναμε έξω του Νυμφώνος, χωρίς ετοιμότητα ψυχής, χωρίς μετάνοια και συγνώμη κι ας είναι ακόμα νωπό στο μέτωπο το λάδι του Ευχελαίου.

    «Αμαρτιών μου τα πλήθη και κριμάτων σου αβύσσους …..»

 Εσπέρας εαρινής, καμπάνες πένθιμες χτυπούν κι ο δρόμος τραβούσε κατά το όρος των Ελαιών.

    «Κέδρο της Ιερουσαλήμ, δέντρο αγιασμένου τόπου/ που ίσκιωσες κι ανάπαψες, δέντρο, τον Υιό του ανθρώπου/ Υιός του ανθρώπου σήμερα, κι αύριο Θεός…..» (Κ. Παλαμάς)

 Θνητός όπως κι εμείς, έτοιμος να παραδώσει τον εαυτό του μ’ ένα φιλί προδοσίας.

Χαμηλώνουν οι σκιές. Κατάνυξη και δέος πάνω απ’ την τρεμάμενη φλόγα των κεριών.

    «Σήμερον κρεμάται επί ξύλου ο εν ύδασι την γην κρεμάσας…..»

Μαχαίρια τα λόγια στην καρδιά. Αιμόφυρτο το άχραντο Του σώμα. Μια μικρή αντιφεγγιά απ’ τ’ αγιοκέρι άφησε να φανεί στο πρόσωπο Του όλη η οδύνη. Κι όμως το βλέμμα εκείνο της κατανυκτικής σιωπής, ήταν γεμάτο αγάπη. Στις πλάτες Του φορτώθηκε όλη την ανθρωπότητα, τη μοίρα και το πεπρωμένο της. Μια αόρατη λύπη βάθαινε και χανόταν, καταργούσε το χρόνο κι ο ήχος απ’ τα καρφιά ακόμα αντηχούσε στ’ αυτιά μου. Μαρτυρικός ο θάνατος. Αγιασμένη κάθε ώρα του μαρτυρίου  

     «φτερούγισε η ψυχή και πάει να βρει στεριές και πέλαγα σ’ ανατολή και δύση, της γης να γίνει ριζιμιά…..» (Κ. Παλαμάς)

   «Τετέλεσται» Γαλήνεψε το πρόσωπο. Τρεμόσβησε η φλόγα των κεριών από μια ριπή αέρα. Η φύση ξαστόχησε παραδομένη στου ανέμου το θέλημα. Μια αστραπή έσχισε τον ουρανό και μια βροντή έκανε τα τζάμια να τρίξουν

     «Εσείσθη του ναού το καταπέτασμα»

 Κι ύστερα σιωπή. Η ζωή νεκρώθηκε για λίγο κι ύστερα πήρε πάλι τη θλιμμένη της όψη

 Σα να έγινε βαρύτερη η μοναξιά, αφόρητος στοιβαγμένος ο πόνος στην ψυχή απ' την ερημιά που μας περιβάλλει. Έξω ο αέρας ξεθύμανε. Τα σύννεφα χαμήλωσαν σαν να τα βάρυνε το κρίμα. Ξημέρωνε Μεγάλη Παρασκευή. Ρόδισε η ανατολή, βουρκωμένες οι στεριές κι ο ήλιος πήρε να στεγνώνει τη δροσιά της νοτισμένης νύχτας. Μαυροντυμένη η Μάνα, πικρό φαρμάκι ο πόνος της.

     «Αχ Γιέ μου πύρινα φίδια μ’ έζωσαν απ’ το βαθύ του Άδη, κάλλιο ο γλυκός Θεός να έπαιρνε εμένα»

Το πένθος μιας Μεγάλης Παρασκευής τύλιγε τον ουρανό και τη γη μαζί. Μύριζε η πλάση βιολέτες και λεμονανθούς, θυμίαμα και μύρο, σαν να μην είχε πένθος, σαν να μην είχε γέρμα.

     «Η νύχτα των Παθών, μα και τ’ Απρίλη η νύχτα /Διάπλατες οι εκκλησιές, ολόφωτες και φτάναν /απ’ τα’ ανοιχτά παράθυρα στα σπίτια μας οι θρήνοι /σεμνοί κι αντιθρηνούσανε του χριστιανού τα χείλη /«Ζωή εν τάφω….Έαρ γλυκύ…Γλυκύτατόν μου τέκνο» (Κ. Παλαμάς)

  Ένα σύννεφο αρμένιζε μονάχο στο θόλο του ουρανού κρύβοντας πότε-πότε το φεγγάρι. Τα λευκά λουλούδια του Επιταφίου έλαμπαν σαν μαργαριτάρια σαν τ’ άγγιζε μια φεγγαραχτίδα. Γαλήνιος ο Ιησούς βαδίζοντας τον Γολγοθά ήξερε πως θα ακύρωνε το θάνατο με την θυσία Του την ώρα που η ελπίδα τρεμόσβηνε, ήξερε πως πλήρωνε με το αίμα Του την αιωνιότητα. 

     «Ήρθα στον κόσμο να μαρτυρήσω για την αλήθεια και την αγάπη» Είπε!


Καλή Ανάσταση!

                                                                              Αννίκας...δια χειρός   Απρίλης 2022


22 σχόλια:

  1. Τι να προσθέσω Αννίκα μου;
    Μόνο ένα μεγάλο ευχαριστώ για το φωτεινό κείμενο και την θετική σου παρουσία στη μικρή μας κοινωνία!

    ΑΦιλάκια αγάπης και ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΗ! <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Στεφανία μου!
      Αυτές τις μέρες με τα λόγια των υμνωδών βυθίζομαι σε μια διαφορετική νόηση, πέρα από όσα νόμιζα πως καταλαβαίνω.
      Καλή Ανάσταση Στεφανία μου και είθε το Άγιο Φως να φωτίζει το δρόμο προς την αγάπη!
      Φιλιά Πολλά!

      Διαγραφή
  2. Κατάνυξη και δέος. Kι αυτή η πικράδα που μένει απ' την παραδοχή πως "τίποτα πια δεν μας αγγίζει". Οι ιεροτελεστίες καλά κρατούν, μα οι καρδιές μας έχουν σκληρύνει ανεπανόρθωτα.
    Αννίκα μου, κάποιοι άνθρωποι εκπέμπουν από μακριά το εσωτερικό τους φως. Σ' ευχαριστώ για την ψυχική γαλήνη που μου χάρισαν τα λόγια σου. Να είσαι καλά και να φωτίζεις όσους βρίσκονται στο δρόμο σου.
    Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Ανάσταση Μαρία μου!
      Για όσα ζήσαμε και αγαπήσαμε με τα μάτια της ψυχής και για μια Ανάσταση που περιμένουμε να γίνει μέσα μας, γιατί εκείνο που τελικά σώζει είναι το Φως της ψυχής και η αγάπη.
      Πάντα με το γλυκό σου λόγο Μαρία μου! Σ΄ευχαριστώ θερμά!
      Μακάρι η Ανάσταση να φέρει πίσω την ελπίδα να μπορούμε και πάλι να ονειρευόμαστε!

      Διαγραφή
  3. Κατάνυξη, δέος, ανατριχίλα, σεβασμός στις λέξεις της ψυχής σου Αννίκα μου. Σε μια καταγραφή και περιγραφή που συγκλονίζει. Ένα ποιητικό εμπνευσμένο σου κείμενο, που μάς αγκαλιάζει ολάκορμους.
    Να είσαι καλά αγαπημένη μας φίλη. Καλή Ανάσταση να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτές τις μέρες Γιάννη μου ο καθένας έχει το δικό του βάρος, η κάθε ψυχή τη δική της φόρτιση. Εξαρτάται πως θα φτάσει, με δική του ευθύνη, απ’ το σκοτάδι της αμάθειας στο φως της αλήθειας, την ανάταση της ψυχικής και πνευματικής του ελευθερίας. Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια φίλε μου!
      Καλή Ανάσταση με υγεία και ειρήνη!

      Διαγραφή
  4. Αννίκα μου τι εμπνευσμένο κείμενο γεμάτο κατάνυξη και δέος. Οι μέρες μας δύσκολες, διαρκώς απομακρυνόμαστε από Εκείνον. Έχουμε ξεχάσει το βαθύ νόημα της θυσίας Του.
    Καλή Ανάσταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ελένη μου!
      Έτσι ακριβώς είναι. Στο όνομα της ελευθερίας να διεκδικήσουμε, να αποκτήσουμε, έχουμε ξεχάσει τη σημαίνει αγάπη, συγχώρηση. Φοβόμαστε να πονέσουμε, να δοκιμαστούμε βάζοντας μπροστά τον ύψιστο εγωισμό μας.
      Να είσαι καλά Ελένη μου, να έχεις Καλή, Φωτισμένη Ανάσταση με υγεία και ειρήνη!

      Διαγραφή
  5. ΑΜΗΝ φίλη μου θα πω! Εύχομαι, ταπείνωση, κουράγιο, υγεία , αγάπη , Ανάσταση της καλής πλευράς όλων των ανθρώπων.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Εκείνο που σώζει τελικά δεν είναι άλλο από την αγάπη και την ταπείνωση. Να είστε καλά Γεωργία μου! Με το καλό να δεχτείς τα παιδιά και να περάσετε όμορφα.
      Καλή Ανάσταση με υγεία, αγάπη και αλήθεια!

      Διαγραφή
  6. Σ' ευχαριστώ Αννίκα μου γι' αυτό το υπέροχο κείμενό σου που άγγιξε τόσο βαθιά την καρδιά μου. Δεν είναι μόνον ο ωραίος λόγος σου, είναι και η μέθεξη που ένιωσα και μου έφερε μνήμες απ' την δική μου παιδική ηλικία που όλο πάει και ξεθωριάζει.
    Θυμάμαι πως μικρή δεν ήξερα μέσα μου αν έπρεπε να κλάψω ή να γελάσω αυτές τις μέρες. Απ' τη μια έβλεπα τη φύση γύρω μου στα καλύτερά της, όπως κι εσύ αναφέρεις, με ολάνθιστες πορτοκαλιές και λεμονιές που μοσχοβολούσαν το σούρουπο, και βιολέτες και πασχαλιές και απ' την άλλη ο Επιτάφιος Θρήνος της Παναγίας που μου λύγιζε τα γόνατα και με έκανε να κλαίω στην περιφορά του Επιταφίου.
    Για όλα αυτά σ' ευχαριστώ πολύ.
    Σου εύχομαι Καλή Ανάσταση με υγεία και χαρά!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ Μαρία μου ο κόσμος της αθωότητας, αυτός ο αντιφατικός κόσμος της νιότης αυτές τις μέρες εξουσιάζει τη μνήμη. Με ευλάβεια τις προσθέτεις στην ωριμότητα, στη γνώση, στην πνευματική ανύψωση. Πόσο διαφορετικά και πόσο ίδια τα συναισθήματα της Μ. Εβδομάδας. Χαρά προς την ζωή αλλά και πένθος, συμπαράσταση για Εκείνον που σήκωσε το δικό μας σταυρό. Μαρία μου σ’ ευχαριστώ και μακάρι να μας αξιώσει σε μια πραγματική Ανάσταση με φως και αλήθεια!
      Με υγεία να περάσετε όμορφα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  7. Σ ευχαριστώ πολύ για όσα διάβασα Αννίκα μου.
    Με άγγιξαν στα κατάβαθα της ψυχής μου.
    Αυτές οι μέρες είναι μόνο για σκέψη και συλλογισμό.
    Τώρα που μεγαλώσαμε κι όσο υπάρχει ακόμα χρόνος.
    Καλή Ανάσταση με υγεία και ειρήνη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Σ' ευχαριστώ Ρένα μου! Αυτές τις μέρες προσδοκούμε μαζί με την Ανάσταση και ανάταση ψυχής και πνεύματος, ελπίδας, αλήθειας και συνείδησης απαλλαγμένης από την υποκρισία.
    Καλή Ανάσταση με υγεία και αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Είμαι από τις τυχερές που επισκέφτηκα τους Αγίους Τόπους και ένοιωσα από κοντά το δέος του μαρτυρίου. Φίλη μου Χριστός Ανέστη και το Φως της Ανάστασης φωτίσει κάθε σου δυσκολία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευλογημένη είσαι Γεωργία μου! Καλόχρονη να είσαι πάντα με υγεία και κάθε καλό!

      Διαγραφή
  10. Πιο πολύ ένιωσα Μ.Παρασκευή σήμερα, διαβάζοντάς σε, παρά την Μ.Παρασκευή.. Με αγαλλίασες, παράλληλα με το ότι με θορύβησες, και καλά μου έκανες.. Γλυκό φιλί και χρόνια πολλά με υγεία και συνείδηση..🌼🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Aνάσταση Χριστού θεασάμενοι...." Δεν είναι μόνο μια απλή γιορτή χαράς Πέτρα μου, είναι ο Γολγοθάς του καθενός μας, το δράμα της ψυχής του από όσα βιώνει καθημερινά, είναι η λύτρωση και η προσδοκία της Ανάστασής του απ' τα δεινά του βίου του. Μακάρι το φως απ' τις λαμπάδες της Ανάστασης να φωτίζει το δρόμο και την ψυχή μας.
      Χρόνια πολλά, φωτεινά με υγεία και αγάπη!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  11. Αναστήθηκε ο Κύριος Αννίκα μου και η Ανάστασή του μας γεμίζει ελπίδες για ένα καλύτερο κόσμο, αλλά κατά βάθος ξέρουμε ότι αυτό είναι ουτοπία αυτό. Διαβάζοντας σε ερχόμενη πάλι καθυστερημένη Αννίκα μου, ένιωσα πόσο έχουμε απομακρυνθεί από την ουσία Της διδασκαλίας Του που είναι η αγάπη και η συγχώρεση...
    Χριστός Ανέστη Αννίκα μου χρόνια πολλά με υγεία και αγάπη παντού.
    Την αγάπη μου φιλιά🧡🌼

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αναστήθηκε ο Κύριος Ρούλα μου και αυτό σημαίνει πολλά για μας. Είναι όλα εκείνα τα στοιχεία που αποδεικνύουν την ουσία της ύπαρξής Του. Είναι το πέρασμα απ' το σκοτάδι στο φως, στη λύτρωση, στην ανάταση πνεύματος και ψυχής. Κι όμως το ξεχνάμε ή αδιαφορούμε.
      Ρούλα σ' ευχαριστώ πολύ! Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!
      Με την αγάπη μου Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  12. Χριστός Ανέστη! Καλό κι ευλογημένο μήνα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος!
      Καλό μήνα Ειρήνη μου!
      Χρόνια Πολλά με υγεία και ευλογία για τη γιορτή σου!

      Διαγραφή