Παρασκευή 9 Νοεμβρίου 2018

Μια συνηθισμένη μέρα!


Νοέμβρης! Οι μέρες κυλούν μονότονα χωρίς κάτι να ταράξει την ηρεμία μας. Γίναμε κιόλας ρουτίνα κι ας είναι εκείνη η γλύκα των χρωμάτων που ξεσηκώνει τις αισθήσεις. Μέρες τώρα η ζέστη και η υγρασία έκαναν αποπνικτική την ατμόσφαιρα, τόσο που άλλαζε εντελώς την ψυχολογία. Χαμένη ανάμεσα στα πρέπει και στα θέλω και μια ζέστη να σε αποσυντονίζει ολότελα.
 Κι απ' ότι φαίνεται όχι μόνο εμένα.
                                                                      
Η πασχαλιά στον κήπο άνθισε.



Η τριανταφυλλιά γέμισε μπουμπούκια

Μου τη δίνει η ζέστη! Μοιάζει με μουσαφίρη που μετά το πρώτο εικοσιτετράωρο αρχίζεις να τον βαριέσαι. Ευτυχώς σήμερα εδέησε να φυσήσει. Έβρεξε λίγο το βράδυ, έπεσε η θερμοκρασία και επιτέλους... είναι Νοέμβρης!
Στη διάρκεια της ημέρας συνέχισε να ψιχαλίζει, ο ουρανός είχε ένα γκρίζο μουντό χρώμα κι αυτό το τσουπ………τσουπ της βροχής που κρέμεται απ’ τα κεραμίδια αποσπά το μυαλό από κάθε σκέψη. Σκέψεις χωρίς συνειρμό. 
Αφήνει μια χαλαρότητα που δεν ταιριάζει με την καθημερινότητα. Φταίει ο καιρός σκέφτηκα. Ανόητες δικαιολογίες! Έχει άραγε σημασία;
 Τούτη την εποχή είχα σχεδόν καθαγιάσει τη διαδικασία της προετοιμασίας για το χειμώνα. Οι δουλειές, το σπίτι, ο κήπος. Καθημερινές υποχρεώσεις, αλλά με μια σειρά, με μια ρέγουλα. Άθροιζα τις μέρες που με μικρά βηματάκια έκαναν τη ρουτίνα πιο λειτουργική, πιο αποδοτική μέχρι να φτάσουμε στα Χριστούγεννα σ’ ένα κρεσέντο ρυθμών που δεν άφηνε περιθώρια για χουζούρι. Απόηχοι αναμνήσεων. Κρατούσα το καλοκαίρι στο μυαλό μου, στη σκέψη μου κι έτσι ο χειμώνας έπαιρνε μια άλλη χροιά. 
Τον περίμενα να γεμίσει την καθημερινότητα εικόνες, ήχους, μελωδίες, μυρωδιές απ’ τα τζάκια και τα βράδια σιωπή σαν να μη σε αγγίζει η πραγματικότητα. Τον περίμενα  για να μπει μια τάξη μέσα κι έξω απ’ το σπίτι αλλά κυρίως μια τάξη στη ψυχή, μια ισορροπία ίσα για να αλλάξει λίγο τους ρυθμούς, ίσα να μυρίσει φθινόπωρο.
Μη φανταστείτε τίποτα σπουδαία, συνηθισμένα πράγματα! Άλλωστε ο χρόνος τώρα κυλά διαφορετικά και η ανυπομονησία δεν είναι πια χαρακτηριστικό της ηλικίας μου. Είναι μακριά ο καιρός που ανυπομονούσαμε να τελειώσουν όλα γρήγορα. Πόσο μακρινό μου φαίνεται το τότε. Τώρα …γίναμε μια αλλαγή που διεκδικεί την ηρεμία.  Δεν μπορούμε να κάνουμε τα πάντα και σίγουρα όχι στους ρυθμούς του.. κάποτε.
 Μονόδρομος είναι η ζωή. Μακάρι να γύριζε πίσω. Οι συναρπαστικές διαδρομές "σπίτι, δουλειές, γραφείο, σπίτι" ανήκουν στο παρελθόν. Καιρός να συμβιβαστούμε με όσα μπορούμε.



Οι κολοκύθες, τα μήλα και τα ρόδια είναι  Diy κατασκευές από χαρτοπολτό

Μπορεί τα μεσημέρια να θυμίζουν καλοκαίρι, μα σαν βραδιάσει ας κλείσουμε την πόρτα κι ας κατεβάσουμε τις κουρτίνες γιατί ήρθε ο καιρός των απολογισμών ( Τ. Λειβαδίτης)

Αννίκα


12 σχόλια:

  1. Μονόδρομος η ζωή, Αννίκα μου, αλλά μας γεμίζει εμπειρίες. Δεν χρειάζεται να γυρίσει πίσω. Έχουμε το τώρα, τις εμπειρίες μας και το αύριο.
    Πανέμορφες και οι φωτογραφίες σου. Αγαπώ την πασχαλιά. Πολλά φιλιά, φίλη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mia καλώς όρισες!! Όσο περνούν τα χρόνια αποκτούμε γνώσεις, εμπειρίες και σοφία, πνευματική ισορροπία και έμπνευση ίσως, εκείνο όμως που υστερούμε είναι η δύναμη, η αντοχή και ο χρονικός περιορισμός, γιατί η ζωή δεν είναι μόνο σκέψεις, αλλά και πράξεις. Και κει κολλάμε λίγο.
      Σ' ευχαριστώ για την επίσκεψη και το σχόλιο. Να είσαι καλά..καλό απόγευμα

      Διαγραφή
  2. Αυτή η αλλαγή της θερμοκρασίας κι εμένα με εκνευρίζει Αννίκα μου.
    Στρώνεις τα χαλιά, ζεσταίνεσαι, δεν τα στρώνεις, το σπίτι μοιάζει έτοιμο για μετακόμιση .
    Το βιολογικό ρολόι ξέρει καλύτερα από μας, αλλά έλα που με τον βιασμό της φύσης το ξεκουρντίσαμε κι αυτό .
    Πολύ ωραίες οι κατασκευές σου.
    Πες μας πώς τα έκανες με τον χαρτοπολτό.
    Καλή Κυριακή .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου! η διάθεση για δουλειά σου δημιουργεί άγχος πόσο μάλλον αν δεν βοηθάει ο καιρός.
      Η αλήθεια είναι πως χρειαζόμαστε την ανανέωση στο σπίτι για να ταράξει λίγο τη ρουτίνα της καθημερινότητας.
      Για τον χαρτοπολτό οδηγίες βήμα-βήμα έχω στην ανάρτηση: κατασκευές με χαρτοπολτό για ζύμη χαρτοπολτού και συνταγές που δεν τρώγονται για την κατασκευή των φρούτων. Είναι πανεύκολες και θα τις λατρέψεις. Βάλε τα ζουζούνια σου να ασχοληθούν, θα ενθουσιαστούν.
      Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Καλή Κυριακή και καλή εβδομάδα! Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  3. Έτσι είναι η ζωή Αννίκα μου. Και να γυρνούσαμε πίσω δεν θα ξέραμε τι να κάνουμε διαφορετικό΄. Ναι αυτός ο καιρός είναι ανυπόφορος και θέλω το κρύο όσο πλησιάζουν οι γιορτές. Αλλά σκέψου και τις χώρες που δεν αλλάζει ο καιρός και έχουν μόνο περιόδους βροχής ή ξηρασίας!!!
    Μια καθημερινή ημέρα την έκανες βιβλίο άξιο να διαβαστεί.
    Καλή εβδομάδα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την Άννα! Όμορφο το σχόλιό σου και σ’ ευχαριστώ πολύ. Με την αναφορά στο χρόνο πίσω εννοώ την αντοχή και τη δύναμη στα χρόνια της νεότητας που θα βοηθούσε σε ορισμένες καταστάσεις. (στο κρέμασμα της κουρτίνας π.χ) Σαφώς δεν συγκρίνεται με την γνώση και την εμπειρία του σήμερα.
      Έρχονται και τα κρύα Άννα μου υπομονή! Η φύση είναι ο καθρέφτης της σκέψης μας. Ανακατεμένη μου φαίνεται….αλλά πάντα ελπίζουμε.
      Να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη βδομάδα!!

      Διαγραφή
  4. Αποζητώ και εγώ τον καθαρό Νοέμβρη Αννίκα μου γιατί κάπως μπερδεμένα έρχονται στην καθημερινότητα!! Μα και η πασχαλιά έχασε τη σειρά της , από τη ζέστη οι χυμοί της έκαναν λουλούδια παράωρα!!Η Αννα εύστοχα σχολίασε για τις τροπικές χώρες με το μονότονο κλίμα , την ζέστη !! Χριστούγεννα με 40 βαθμούς!!
    Καλή σου εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νικόλ μου!! Πραγματικά ο καιρός τρελάθηκε.Μου αρέσει ο κήπος να έχει τα χρώματα της εποχής κι ας έχει και δέντρα γυμνά. Τώρα είναι τόσο πράσινος όσο και την Άνοιξη. Όσο για τις τροπικές....ο Θεός να με φυλάει.Δεν θα μπορούσα ούτε ώρα. Απ' την άλλη είναι και θέμα συνήθειας.
      Μιζεριάζουμε νομίζω και λόγω ηλικίας. Στα νιάτα σου δεν μέτραγες καιρούς.
      Νικόλ μου να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!...Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Πόσο δικιο έχεις Αννικα μου για τον χρονο και την μπόρεση για τις δουλειες!!
    Και εγω που σιγουρα είμαι πολύ μεγαλητερη σου το βλεπω πολύ περισσοτερο..
    Θέλω τον διπλο χρονο πια από οτι εκανα πρωτα.. να κανω μια δουλεια..χα..χα..
    Ομως η ζωή ειναι αυτή και πρεπει να την αποδεχτουμε αφού δεν είναι στο χερι μας να την αλλαξουμε. ε;
    Οσο για τον καιρό.. τον εχουμε τρελανει σιγουρα εμεις..εδω ακομα κοντομανικα με μια ζακετουλα ειμαστε..!!
    Θαυμαζω φιλη μου τις δημιουργιες σου με τον χαρτοπολτό εγω ούτε καν!!!
    ομως δωσε μου πλεξιμο και είμαι μεσα...χα..χα. ο καθε ενας στην ειδικοτητα του!!!
    Να περνας όμορφα οτι και να κανεις .. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη !! Ρούλα μου εδώ ευτυχώς άλλαξε ο καιρός. Όμως ακόμη κι έτσι οι δουλειές δυσκολεύουν πολύ. Τα γεράματα Ρούλα μου δεν έρχονται μόνα τους τα ευλογημένα!
      Τα αριστουργήματα που φτιάχνεις στο κέντημα ούτε να τα σκεφτώ. Τα αρθριτικούλια βλέπεις.
      Ευτυχώς δεν γερνάει η καρδιά και ώρες-ώρες γυρίζω κάτι χρόνια πίσω.
      Οι προετοιμασίες για το χειμώνα τελειωμό δεν έχουν. Εε ας ξεφύγουμε και λίγο κι ας αφήσουμε τη φαντασία να δημιουργεί όσο ακόμα μπορεί.
      Σ’ ευχαριστώ που πέρασες, να είσαι καλά και καλή εβδομάδα με υγεία!

      Διαγραφή
  6. Κι εγώ τελευταία έχω υιοθετήσει την ιδέα ότι πρέπει να ζούμε όλες τις στιγμές μας γιατί περνάνε και φεύγουν και μαζί τα χρόνια μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νατάσσα καλώς όρισες! Έτσι ακριβώς, να δένεσαι με την κάθε στιγμή, να τολμάς σε εμπειρίες και να μαθαίνεις απ' τα λάθη σου. Δίκιο έχεις περνούν τα χρόνια μέχρι να ανοιγοκλείσεις τα μάτια. Να είσαι καλά ...καλημέρα!!

      Διαγραφή