Σάββατο 21 Δεκεμβρίου 2019

Έτσι.....κουβέντα να γίνεται!


«....Μες την σιγαλιά ανοίγει η αγκαλιά κι έκανε η αγάπη την καρδιά φωλιά….»

Όσα ευτυχισμένα Χριστούγεννα κι αν μετρήσεις, πάλι θα γέρνει η ζυγαριά στο ζύγι των πάλαι ποτέ Χριστουγέννων των παιδικών σου χρόνων.
 Δωμάτιο με βορεινό παράθυρο η ανάμνηση, αρχή στο νήμα της ζωής σου. Πίσω από κείνο το παράθυρο μέτραγες τη ροή του χρόνου πότε με δάκρυα, πότε με χαμόγελα πλάθοντας ιστορίες. 
Ήταν φορές που μέτραγες τις πέτρες μια-μια στο καλντερίμι, φορές που έπιανες ψιλοκουβέντα με τις σταγόνες της βροχής που χτύπαγαν στο τζάμι κι ύστερα κυλούσαν ως το περβάζι, στιγμές που χάζευες μες το καταμεσήμερο το φεγγάρι που ξεχάστηκε και ξέμεινε στον ουρανό. Πίσω απ' το τζάμι σε κείνο το βορεινό παράθυρο. 
 Ήταν κι αυτό μια απασχόληση του νου. Άλλες φορές αγριευόσουν ακούγοντας τον μανιασμένο αέρα που χτύπαγε ρυθμικά πάνω στο τζάμι τα μικρά κλαράκια απ’ το φούλι που έφτανε μέχρι τα κεραμίδια. Αα εκείνο το φούλι! Πως μοσχοβολούσε την άνοιξη! 
 Ένα παράθυρο βορεινό όλο κι όλο το βιος σου, λαθραία να κοιτάζεις τις ζωές των άλλων.
 Τι παραπονιέσαι; Άλλοι δεν είχαν τίποτα.
 Όταν η μοναξιά σε βάραινε, ζωγράφιζες καρδιές στο αχνισμένο τζάμι για να τις βλέπουν οι περαστικοί. Πότε-πότε τις έβαζες φτερά και περίμενες του ήλιου μια αδέσποτη αχτίδα να τις φωτίσει, να τις πάρουν οι άγγελοι στα φτερά τους, να τις ταξιδέψουν στον κόσμο.
 Όρθωνες τότε το ανάστημα στη μοναξιά και γέμιζες τα βράδια σου με παραμύθια, πρίγκιπες και ξωτικά.
 Μια φορά ξύπνησες μ’ ένα τεράστιο χαμόγελο. Μου είπες πως γέμισε η κάμαρη μικρά παράξενα ανθρωπάκια. Πόσο αστεία ήταν! Ακόμα γελούσες! Είχαν κρεμαστεί, μου είπες, στους λεπτοδείκτες του μεγάλου ρολογιού. Από τότε ο χρόνος κυνηγάει κάθε σου κίνηση σαν σκιά κι όσο μεγαλώνεις, μεγαλώνει κι εκείνος μαζί σου.
Τα χρόνια που πέρασαν μετρώντας Χριστούγεννα, έμαθες πόσο σημαντικές ήταν ακόμα κι οι πιο μικρές στιγμές που θεωρούσες ασήμαντες. Κοίταζες να επουλώσεις τις βαθιές χαρακιές. Τα μικρά τα προσπερνούσες.
 Όταν πύκνωσε το σκοτάδι μέσα σου, δεν διαμαρτυρήθηκες, δεν φώναξες, βούλιαξες μόνο στις σκιές και κλείστηκες πάλι σ’ ένα βορεινό δωμάτιο, αθέατη να παρακολουθείς την ζωή.
 Φευγαλέες  ομοιότητες. Μόνο που τώρα δεν ζωγράφιζες καρδούλες, ξέπλενες στα τζάμια τα σημάδια του χρόνου με δυο δάκρυα, πολύτιμα λάφυρα της ζωής.
 Κι όμως στο βάθος μια κόχη στην ψυχή σου έμεινε αμόλυντη όπως τότε. Μνήμες γραπωμένες στο χρόνο σαν ξεθωριασμένες παλιές ζωγραφιές. Παλιές που ωστόσο μοσχοβολούν ευγνωμοσύνη.
Ψάχνοντας τα σημάδια σε κείνες τις πατημασιές, ξέρεις τι ανακαλύπτω;  Πως όλα είναι ίδια κι όλα αυτά θαρρείς πως μόλις χθες τα έζησες. 
Μόνο που να….εκείνο το παράθυρο στέκει μανταλωμένο, μοναχικό, διαβρωμένο απ’ τον χρόνο….να θυμάται την αφέλεια της αθωότητάς σου, να θυμάται και να ελπίζει να μην λησμονήσεις.

Αννίκας...δια χειρός



Για την ευτυχία των ημερών που είναι δίπλα-δίπλα με την δυστυχία, για τις σκέψεις και τις αναμνήσεις, για τα παραμύθια που είναι βάλσαμο στις ψυχές μικρών και μεγάλων, για όλα όσα ζήσαμε.
Καλά Χριστούγεννα!


28 σχόλια:

  1. Όμορφες σκέψεις ''έτσι... κουβέντα να γίνεται''!!Αναμνήσεις μας κατακλύζουν όσο μεγαλώνουμε...αλλά κρατώ πάντα τις όμορφες και αυτές ανασύρω συχνά από το χρονοντούλαπο.
    Και το μάθημα; ''...έμαθες πόσο σημαντικές ήταν ακόμα κι οι πιο μικρές στιγμές που θεωρούσες ασήμαντες''!!! Δίδαγμα ζωής!
    Καλές γιορτές Αννίκα μου. Να περάσεις όμορφα, γαλήνια και να γεμίσεις με ωραίες αναμνήσεις. Η ομορφότερη γιορτή του χρόνου για μένα...πάντα τη στολίζω με τις ομορφιές που μου έχουν χαρίσει τα Χριστούγεννα που πέρασαν
    Φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Άννα μου για τις ευχές. Εύχομαι και σε σένα το φως που θα ανατείλει για τον καθένα σας ξεχωριστά και για όλους, να είναι γεμάτο γαλήνη, υγεία και δύναμη. Να περάσετε όμορφες γιορτές με πολλά χαμόγελα.
      Να είσαι καλά Άννα μου!
      Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  2. Κατ αρχάς να σου πω οτι μου έκλεψες την ανάρτηση και υστερα να σου πω οτι πάω να συνέλθω λίγο,να μου φυγει ο κόμπος απο το λαιμό και θα επανέλθω...Δεν ειναι απειλή,ειναι υπόσχεση.
    Νάξερες πόσο σ αγαπώ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαρά καλή μου!
      Το γράψιμο, το ξέρεις δα καλύτερα από μένα, είναι μια εσωτερική ανάγκη που μας προστατεύει απ’ την θλίψη της απώλειας, όταν μάλιστα κάτω απ’ το βάρος του χρόνου αρχίζει η φθορά της μνήμης. Η μνήμη είμαστε εμείς, ένα κομμάτι του εαυτού μας που ορίζει την ψυχή μας, ειδικά τις μέρες αυτές.
      Διάβαζα ένα βιβλίο για ένα βορεινό παράθυρο. Έτσι έπιασα την ιδέα και κουβέντα στην κουβέντα (με τον εαυτό μου) σκάρωσα το κείμενο.
      Η μνήμη έγινε όχημα που με ταξίδεψε με πολύ τρυφερότητα σ’ αυτά που χάνονται. Σ’ αυτά που αγαπήσαμε και που σιγά-σιγά τυλίγονται σε όλο και πιο θολές αποχρώσεις. Ήθελα, μέρες που είναι να τους δώσω λίγο λάμψη.
      Ακατέργαστες οι σκέψεις ίσως με οδήγησαν λίγο παραπέρα απ’ το επιτρεπτό.
      Ονειροπόλα ναι, μελοδραματική όχι. Με ενδιαφέρει πάντοτε η ουσία των λέξεων. Μέσα από αυτές ήθελα να πω πως τα αισθήματα μια μοναχικής στιγμής είναι η λάμψη της μνήμης.
      Ναι μπορείς να χαίρεσαι μέσα απ’ την θλίψη...γιατί θυμάσαι.
      Άλλωστε κάθε κείμενο έχει διαφορετικούς αποδέκτες.
      Να είσαι καλά Χαρά μου! Σ’ ευχαριστώ θερμά για την επίσκεψη, το σχόλιο, τα αισθήματα.
      Τις πιο όμορφες ευχές γεμάτες φως και αλήθειες για σένα και τους αγαπημένους σου!
      Καλά Χριστούγεννα!

      Διαγραφή
    2. Αννίκα μου συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενά σου και τα της ανάρτησης και του σχολίου. Τα Χριστουγεννα περισσότερο απο οποιαδήποτε άλλη εποχή του χρόνου ξαναγινόμαστε παιδιά.Κι αν δε μποορύμε να γινουμε φυσικά γινόμαστε νοητά.Οι αναμνήσεις μας πλημμυρίζουν,οπως τα τα συναισθήματα και άλλοτε γίνονται βρόγχοςπου σε πνίγει κι άλλοτε σου δίνουν μια γλυεκιά θαλπωρή και σου δίνουν δύναμη για τη συνέχεια.Στις γιορτές οι απώλειες μετράνε διπλές και τρίδιπλες,γίνονται βάρος ασήκωτο κι εμείς παιδιά μικρά προσπαθούμε να βρουμε καταφύγιο όπου μπορούμε για να προστατευθούμε απο τα συναίσθημα που απαιτεί αλλά δεν ικανοποιείται. Οντως μεγαλώνοντας η μνήμη μας εγκαταλείπει και άλλες φορές λειαίνει τις αναμνήσεις και μας κάνει να θυμόμαστε μόνο τα καλά,όπως και νάχει ομως βλέπουμε μία κινηματογραφική περίληψη της ζωής μας,οχι απο τα ¨προσεχώς",αλλά απο τα παρελθόντα.Ειναι ομως μια γλυκόπικρη αναδρομή που δεν αποφεύγουμε καμιά χρονιά να κάνουμε.Ας κρατήσουμε αυτό το παιδί μέσα μας κι ας συναισθανθούμε πόσοι έχουν ανάγκη στις μέρες μία τετοια αγκαλιά και πώς μπορούμε ν αφήσουμε και σ άλλους ανάλογες αναμνήσεις!Καλή σου μέρα και γιορτινή γλυκειά μου ευαίσθητη Αννίκα,ευχομαι το ίδιο γλυκός και τρυφερός νάναι και ο Νέος χρονος που θα μας επισκεφθεί οσονούπω

      Διαγραφή
    3. Και μπορεί το κείμενο και η απάντησή σου νάναι μεγαλειώδη αλλά και ο στολισμός του σπιτιού σου ειναι το ίδιο τρυφερός,νοσταλγικός,προσεγμένος.Δε μπορούσα να μη το πω αφού μ εντυπωσίασε τόσο!

      Διαγραφή
    4. Ο Γκράχαμ Γκρην λέει: Στην παιδική μας ηλικία υπάρχει μια στιγμή που ανοίγεις μια πόρτα και μπαίνει το μέλλον (μάλλον δίκιο έχει)
      Αυτή η μετουσίωση της εμπειρίας και της γνώσης του παρελθόντος σε σοφία, χαράσει νομίζω και την πορεία της ζωής μας.
      Σ' ευχαριστώ Χαρά μου!
      Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  3. Λες και είχαμε το ίδιο ανοιγμένο παράθυρο στο παρελθόν, την ίδια διάθεση να γυρίσουμε πίσω στο χρόνο και να βρούμε λέξεις για να ντύσουμε μνήμες, συναισθήματα και συγκίνηση. Σ' ευχαριστώ γι' αυτό που διάβασα. Με γαλήνεψε και φώτισε τη σκοτεινή πλευρά των γιορτών. Καλά Χριστούγεννα, με ό,τι κι αν σημαίνει αυτό για σένα Αννίκα μου!...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό το βορεινό παράθυρο Μαρία μου σήκωσε όλο το φορτίο της μνήμης.
      Αν καμιά φορά τις νύχτες το άφηνα ανοιχτό δραπέτευαν οι σκέψεις. Δεν ξέρω που αλήτευαν, δεν έμαθα ποτέ, μα το πρωί έρποντας ξαναγύριζαν.
      Για να μην φεύγουν τις έδεσα με πολύχρωμες κλωστούλες.
      Κάθε φορά που θέλω να θυμάμαι τραβάω μια και κοιτάζω τι γράφει στο πίσω μέρος. Έτσι δεν έχασα ποτέ καμία. Κάτι τέτοιες μέρες ξέρω ποιο χρώμα να διαλέξω για να μου υπενθυμίζει την ουσία της γιορτής και της αγάπης.
      Πολύ σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου!
      Καλά Χριστούγεννα Μαρία μου με υγεία και αισιοδοξία!

      Διαγραφή
  4. Είναι μαγεία Αννίκα μου, να μπορούμε κάποια ευλογημένη στιγμή να ανακαλύψουμε πως τίποτα δεν χάθηκε απ΄την νεανική μας αθωότητα...να, μια ανάσα απέχουμε απ΄το να συνδεθούμε μαζί της και όταν έρχονται Χριστούγεννα, οφείλουμε στους εαυτούς μας, αυτή την αναγέννηση!
    Όταν κανείς έχει προικιστεί με το χάρισμα της γραφής, έχει την χάρη τέτοιες μέρες να μπορεί να μεταδώσει την ομορφιά και την Αγάπη που είναι στις καρδιές όλων μας!
    Μ' ένα μεγάλο ευχαριστώ για το παραπάνω δώρο σου, σου στέλνω πολλά πολλά ΑΦιλάκια καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου τρέμω στη σκέψη πως ίσως κάποια στιγμή το μυαλό παίζοντας παιχνίδια πότε θα θυμάται, πότε θα ξεχνά. Απ' την άλλη πως να σταματήσεις το χρόνο.
      Λέει ο Άθως Δημουλάς: " Το παρελθόν ήταν στιγμή πριν γίνει μνήμη ονείρων και αισθημάτων πρώτα"
      Αυτή η μνήμη δεν έχει μια ευεργετική επίδραση στον εσωτερικό μας κόσμο;
      Αν ζήσαμε κάποιες στιγμές ευτυχίας ήταν εκείνες οι αναμνήσεις της νιότης μας.
      Όσο μπορούμε να κουμαντάρουμε ακόμη την μνήμη είναι ευλογία να θυμόμαστε.
      Σ΄ευχαριστώ θερμά Στεφανία μου!
      Εύχομαι τα πιο όμορφα Χριστούγεννα με υγεία, αγάπη και αισιοδοξία!
      Από καρδιάς και τα δικά μου φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Αννίκα μου είδες τί σου κάνουν αυτές οι μέρες;
    Μνήμες από τα παλιά, όσο χρονών είμαστε τόσα και τα χριστούγεννα που ζήσαμε, λαμπερά τα πιο πολλά που νοσταλγούμε γιατί έτσι φαινόταν μέσα από την παιδική μας την ψυχή.
    Απώλειες, και κάθε τόσο το τοπίο να αλλάζει και τη σκυτάλη να την παίρνουμε εμείς από τους γονείς μαζί και την ευθύνη να συνεχίσουμε αυτή την παράδοση. Κυρίως το να προσφέρουμε τη χαρά, το σκηνικό για το παραμύθι, για λίγες στιγμές ευδαιμονίας.
    Τα αγαπώ τα χριστούγεννα, για όλα αυτά.
    Για ένα παράθυρο, ένα δωμάτιο, μια προσμονή για το θαύμα!

    Εύχομαι να περάσεις υπέροχα μαζί με όλους τους αγαπημένους σου.
    Φιλάκια πολλά
    την αγάπη μου
    :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Στέλλα μου! Όταν σκαλίζεις τις μνήμες μετράς αλλιώς όσα έζησες και νιώθεις ευγνωμοσύνη γιατί τα συστατικά της αγάπης δεν αλλάζουν όσα χρόνια κι αν περάσουν. Είναι αυτά που, όπως λες, κληροδοτούμε με την σειρά μας στα παιδιά μας.
      Για την αγάπη της οικογένειας, την θαλπωρή της ψυχής μας, τη δύναμη του νου, πρέπει να θυμόμαστε.
      Στέλλα μου να είσαι καλά και να περάσετε τα πιο όμορφα Χριστούγεννα!
      Και την δική μου αγάπη!

      Διαγραφή
  6. Όταν ανοίγεις τις καρδιάς σου τις πόρτες και οι σκέψεις σου μεταφέρονται στα δάχτυλά σου, τότε ξέρουμε όλοι ότι γεννιέται στη γραφή κάτι υπέροχο και μοναδικό.
    Είναι πολλές φορές αυτές σου οι εξομολογήσεις που μας κάνουν να στεκόμαστε μπροστά στο γραπτό σου με ιδιαίτερη συγκίνηση και σεβασμό.
    Και λέω σεβασμό Αννίκα μου γιατί μιλάμε για κάτι πολύ λεπτό που διακρίνει την οντότητά σου. Κάτι ακριβό σαν κρύσταλλο και υπέροχο σαν άρωμα που περνάει στις αισθήσεις μας.
    Πόσες φορές έχω συγκινηθεί με τις σκέψεις σου. Πόσες φορές με έχεις συνεπάρει και με έχεις ταξιδέψει.
    Μία ακόμα εδώ λοιπόν.
    Με πήγες χρόνια πίσω και μου γέννησες εμπνεύσεις.
    Καλά Χριστούγεννα ακριβή μας φίλη! Όπως τα αξίζεις και τα δικαιούσαι.
    Καλά Χριστούγεννα φορτωμένα με τα όνειρά σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λέει ο Σεφέρης: " Τι μπορεί να θυμάται μια φλόγα; Αν θυμηθεί λίγο λιγότερο απ’ ότι χρειάζεται, σβήνει...να μπορούσε να μας διδάξει, όσο ανάβει, να θυμόμαστε σωστά "
      Έτσι βρίσκω Γιάννη μου τα χνάρια της ζωής μου και ξαναγυρίζω όποτε το χω ανάγκη. Αυτές τις μέρες μια νοσταλγία μου θυμίζει την αξία της μνήμης. Κι όσο κι αν πονάνε οι μνήμες χαίρομαι. Χαίρομαι σαν παιδί μ΄εκείνη την απερίσκεπτη αφέλεια που ζωγράφιζα φτερωτές καρδιές στα τζάμια.
      Κάποιες φορές αποξεχνιέμαι. Ξέρεις τι βάλσαμο για την ψυχή είναι;
      Καμιά φορά ένα δάκρυ από τέτοιες αναμνήσεις κρέμεται στα ματοτσίνορα.
      Τ’ αφήνω να κυλήσει. Στ’ αλήθεια ευτυχία το νιώθω και ευλογία γιατί θεωρώ ακριβή την ανάμνηση.
      Έλεγα στην Χαρά πως διάβαζα για ένα βορεινό παράθυρο και η ανάμνηση με ξεσήκωσε, έγινε έμπνευση και ένα ξεχωριστό κομμάτι της ζωής μου έγινε λόγος.
      Όχι κατ’ ανάγκη για να εντυπωσιάσω, όσο να καλύψω την ανάγκη της νοσταλγίας, εκείνης της μνήμης που μπορώ να κρατώ σαν κάτι ακριβό και πολύτιμο.
      Γιάννη με τιμά η σκέψη, ο λόγος και τα αισθήματα και σ’ ευχαριστώ για τα εύσημα.
      Να ευχηθώ σε σένα και την οικογένειά σου Καλά Χριστούγεννα γεμάτα φως!


      Διαγραφή
  7. Είναι ο μοναδικός σου τρόπος γραφής σου Αννίκα μου που με ατόφιες λέξεις μίλησες στην ψυχή μου με το βορινό παράθυρο και τα περασμένα Χριστούγεννα. Τυχεροί είμαστε γιατί είμαστε ζωντανοί και έχουμε μνήμες , που λόγω ημερών σαν ορμητικό νερό πλημμυρίζουν το είναι μας!!
    Να περάσεις όμορφα και γαλήνια τις Αγιες αυτές μέρες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νικόλ μου Χρόνια Πολλά!
      Όπως το λες! Είναι ευλογία να κρατάμε τις μνήμες ζωντανές. Να θυμόμαστε, ακόμα κι αν κάποιες πονάνε.
      Αυτές οι γιορτές να είναι γεμάτες φως, υγεία και γαλήνη!
      Στο εύχομαι Νικόλ μου απ' την καρδιά μου!

      Διαγραφή
  8. Πάντα, τέτοιες μέρες, το μυαλό μας τρέχει στα παιδικά και νεανικά μας Χριστούγεννα και θυμόμαστε τις όμορφες στιγμές που ζήσαμε. Μακάρι να μπορέσουμε να κρατήσουμε τις μνήμες μας ζωντανές για πολλά χρόνια ακόμα...
    Καλά Χριστούγεννα, Αννικα μου, με υγεία κι αγάπη γύρω σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι αναμνήσεις αφορμή να ξαναστήσουμε τις αγάπες των παιδικών μας χρόνων.
      Να φτιάχνεις όνειρα με την μικρούλα και να εύχεσαι και να πιστεύεις σ' αυτά. Υπάρχει ομορφότερο πράγμα απ' το να ζεις στις αναμνήσεις της.
      Χρόνια Πολλά κι ευλογημένα Μαριάννα μου!

      Διαγραφή
  9. Να σου πω την αλήθεια, δεν τα μετρώ τα Χριστούγεννα, Αννίκα μου, κι αποφεύγω τις αναμνήσεις τέτοιες μέρες... Χρόνια πολλά κι ευλογημένα αλλά και χαμογελαστά σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όλγα μου πόσο χαίρομαι που σε βλέπω στην πόρτα μου!
      Καμιά φορά είναι παγίδα να αφήνεις το μυαλό να γυρίζει πίσω, ναι έχεις δίκιο, καμιά φορά πονούν οι αναμνήσεις. Όμως βρίσκω πως ακόμη κι έτσι, ο πόνος κρατά την μνήμη ζωντανή και στην ηλικία μου είναι ευλογία.
      Χρόνια πολλά Όλγα μου, καλά κι ευλογημένα!

      Διαγραφή
  10. Τι όμορφο κείμενο Αννίκα μου αχ και πώς ξέχασα να σου ευχηθώ και για την ονομάστική σου. Δεν ξέρω τι είναι καλύτερο να νοσταλγείς τα παιδικά σου Χριστούεννα ή να θες να τα ξεχάσεις. Εγώ πάντως χαίρομαι που κάθε χρόνο όλα είναι καλύτερα. Χρόνια πολλά κι ευτυχισμένα γεμάτα ευλογία και αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χριστίνα μου και από τούτη τη σελίδα ευχές από καρδιάς.
      Χιλιόχρονη κι ευτυχισμένη!
      Η ηλικία Χριστίνα μου! Όταν με το καλό φτάσεις στην ηλικία μου θα διαπιστώσεις πως η νοσταλγία είναι ο απόλυτα προσωπικός σου χώρος ο οποίος τρέφεται απ' την σκέψη.
      Η αναπόφευκτη φθορά του χρόνου καμιά φορά χρειάζεται ένα ονειροπόλημα
      Να είσαι καλά Χριστίνα μου, σ' ευχαριστώ για τις ευχές και σου εύχομαι ο Καινούργιος Χρόνος να είναι λαμπερός, αισιόδοξος και δημιουργικός!

      Διαγραφή
  11. Με πήγες πίσω στο πατρικό μου σπίτι και λες το περιγράφεις ακριβώς όπως ήταν.
    Με το βορεινό παράθυρο, τον ήχο της βροχής, τις ζωγραφισμένες καρδούλες στο τζάμι.
    Ξαναεζησα παλιές παιδικές στιγμές, όχι όλες χαρούμενες, αλλά δεν πειράζει.
    Κάτι μας δίδαξαν όλες.
    Να είσαι καλά Αννίκα μου.
    Το γράψιμο σου με συγκινεί αφάνταστα.
    Φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ζωή δεν είναι αυτή που έζησε κανείς, αλλά αυτή που θυμάται, όπως τη θυμάται για να την διηγηθεί (Γκ. Γκ. Μάρκες)
      Η μετουσίωση της χαράς ή του πόνου του παρελθόντος σε εμπειρία είναι η ουσία της ζωής Κι αυτό είναι υπέροχο.
      Χρονια Πολλά Ρένα μου
      Μια ευλογημένη Χρονιά!

      Διαγραφή
  12. Να μην λησμονήσεις!!!
    Πόσο υπέροχη γραφή!
    Πόσο ζωντανές οι μνήμες!
    Αυτά που έγραψε και η Ρένα!
    Μπορεί να περνώ αραιά, πια, αλλά συγκινούμαι πάντα!Για πολλά!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ με υγεία και αγάπη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Βαρβάρα μου Χρόνια Πολλά!
      Χρειάζεται κάποιες φορές και το ονειροπόλημα. Μέσα απ' τις μνήμες φαίνεται ξεκάθαρα και ο ψυχισμός μας αλλά και η αναζήτηση της αισιοδοξίας. Εκείνα τα παράθυρα της καρδιάς που τα λούζει πάντα το φως είναι ευλογία.
      Μια χρονιά ευλογημένη Βαρβάρα μου να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  13. Μπορεί να πέρασαν τα Χριστούγεννα Αννικα μου αλλα ποτε δεν ειναι αργα να περναει καποιος από εδώ να διαβάζει τα υπέροχα που γράφεις.. είτε αναμνήσεις είναι είτε ότι άλλο βγαίνει από την ψυχούλα σου να είσαι καλά κορίτσι μου ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ γεματη υγεια και αγαπη παντού... φιλιάαα!!🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή