Πέμπτη 15 Σεπτεμβρίου 2022

Του Σεπτέμβρη.......





Στα μισά κιόλας ο Σεπτέμβρης να αναμοχλεύει πάνω στην άμμο τα μισοσβησμένα όνειρα που ετοιμάζονται να αποδημήσουν. Τα μεσημέρια στάζουν ακόμα ιδρώτα. Χθες βράδυ μια ξαφνική ψιχάλα έφερε μια υποψία δροσιάς, σήμερα ο ήλιος έχει την κάψα του Αυγούστου. Κι όμως τα βράδια όταν φυσάει ένας γλυκός νοτιάς σε κάνει να νιώθεις πως το φθινόπωρο είναι εδώ, με τσάντα σχολική παραμάσχαλα και γόνατα γρατζουνισμένα, μ' ένα κοφίνι σαββατιανό στον ώμο κι ένα ματσάκι βασιλικό, αγιασμένο, απ' του Σταυρού το Τίμιο ξύλο.

Αλαφροπατώντας μπήκε ο Σεπτέμβρης στον κατάξερο κήπο, από μια ξεχασμένη μισάνοιχτη πόρτα, σαν να μην ήθελε να αναστατώσει τις σκέψεις για όσα αγγίξαμε με τ’ ακροδάχτυλα το καλοκαίρι, έστω για λίγο, κι ύστερα τα φυλάξαμε σε μια κόχη της ψυχής. Μια βαλίτσα γεμάτη όνειρα του καλοκαιριού οι αποσκευές μας. Πνοή αναζωογόνησης, μιας και σε λίγο η καθημερινότητα θα εισβάλλει βίαια στις ψυχές μας. Και εμείς επαίτες του ήλιου, θα στριμώχνουμε τις μέρες, να πορευτούμε με στωικότητα ως το επόμενο καλοκαίρι που έγινε κιόλας νοσταλγία.


Με δυο σκέψεις και δυο κατασκευές είπα να καλωσορίσω, ανεπίσημα έστω το φθινόπωρο. Και ίσως οι κατασκευές δεν έχουν τόσο ενδιαφέρον, όσο το υλικό της κατασκευής. Ένα υλικό που στην πραγματικότητα είναι απλά ένα ζυμαράκι.

Ο λόγος για την κρύα πορσελάνη (?) έτσι τη βρήκα στο Pinterest. Δεν έχει βέβαια την εφαρμογή του πολυμερικού πηλού, όμως τα υλικά είναι ευτελή (είναι ένας απ’ τους λόγους που με προκάλεσαν να δοκιμάσω) η παρασκευή πανεύκολη, έχει αφάνταστη ελαστικότητα, υπέροχη υφή, πλάθετε εύκολα, στεγνώνει επίσης εύκολα, βάφετε με ακρυλικά χωρίς να λερώνει (πριν τη χρήση ή μετά) και ίσως κι άλλα πλεονεκτήματα που δεν ανακάλυψα ακόμα. Έχει ένα μειονέκτημα. Επειδή στεγνώνει γρήγορα, δεν παίρνει πολλές επιδιορθώσεις μετά.

Αν σκεφθούμε τον ξηρό πηλό που δεν ενδείκνυται για μεγάλες κατασκευές (λόγω βάρους και σκασίματος) και το Fimo που πια δεν συμφέρει λόγω κόστους (αγορά και κατανάλωση ρεύματος) η κρύα πορσελάνη είναι μια λύση. Εγώ πάντως ενθουσιάστηκα και έβαλα μπροστά για τα Χριστουγεννιάτικα.

















Για να φτιάξετε κρύα πορσελάνη θα χρειαστείτε:

 2 κουταλιές σούπας ρυζάλευρο (ΟΧΙ άλλο αλεύρι), 1 κουταλιά νισεστέ ή κορν φλάουρ, 3 κουταλιές κόλλα (ξυλόκολλα, όχι οποιαδήποτε κόλλα χειροτεχνίας ) Καθόλου ΥΓΡΑ

Καλό ζύμωμα μέχρι το ζυμαράκι να ξεκολλάει απ’ τα χέρια και έτοιμο. Αφήστε να ξεκουραστεί τουλάχιστον μισή ώρα πριν το χρησιμοποιήσετε. (καλύτερη υφή δίνει την επόμενη μέρα) Όσες αγαπούν τον πηλό, θα έλεγα να τολμήσουν!


Τη συνταγή τη βρήκα εδώ: https://www.youtube.com/watch?v=Hp3oaL6Z7QU

 

Καλό Φθινόπωρο!

23 σχόλια:

  1. Όταν κάποιος υποδέχεται την αλλαγή εποχής με δημιουργικότητα και με ομορφιά, να είναι σίγουρος πως η ζωή θα του το ανταποδώσει!
    Άψογες οι δημιουργίες σου Αννίκα μου και εύχομαι να είσαι πάντα έτσι γερή δυνατή να στολίζεις το χώρο σου και να μας δίνεις χαρά!
    Χαίρομαι που ανακάλυψες νέο πηλό και χαμογελώ όταν σκέφτομαι τον "παλιό" τρόπο που οι περισσότεροι δοκίμασαν στα νιάτα τους!
    Καλό μας φθινόπωρο με υγεία και χαρά!
    ΑΦιλάκια πάντα με αγάπη και χαμόγελο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν θα έλεγα Στεφανία μου πως πρόκειται για καινοτομία, μιας και αυτό το είδος της ζύμης κρατάει από παλιά. Ήθελα κάτι ευέλικτο να μου δώσει ένα όμορφο αποτέλεσμα χωρίς να ξοδέψω σε αγορές πηλού και κυρίως σε ψησίματα (με τις τιμές του ηλεκτρικού, να μου λείπει) Το ζυμαράκι αυτό ήταν μια πρόκληση, δεν λέω πως είναι τέλειο, ωστόσο είναι μια διαφορετική προσέγγιση με ενδιαφέρον. Θα δείξει.
      Για τα καλά σου λόγια πολύ σ' ευχαριστώ!
      Καλό φθινόπωρο με υγεία, δύναμη ψυχής και χαρά!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  2. Απαλό χαδάκι στην ψυχή μας οι σκέψεις σου, Αννίκα μου. Πάντα απολαμβάνω τον παρηγορητικό σου λόγο, την εκφραστικότητα και την υπερβατικότητα που απορρέουν από κάθε σου λέξη. Μαζί με τις ευχές μου για καλές δημιουργίες με την κρύα πορσελάνη (θα μεγαλουργήσεις, είμαι βέβαιη), στέλνω μια τεράστια αγκαλιά ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ’ ευχαριστώ πολύ Μαρία μου, πάντα με τον καλό σου λόγο! Μαζί με τη δημιουργική διάθεση, νομίζω έρχεται και η έκφραση του λόγου και το αντίθετο, η συγκλίνουσα σκέψη βελτιώνει τη διάθεση για δημιουργία. Μια στείρα παρουσίαση δεν θα είχε ενδιαφέρον.
      Σ’ ευχαριστώ για τις ευχές και μαζί με τη δική μου αγκαλιά σου εύχομαι καλό φθινόπωρο!

      Διαγραφή
  3. Εντάξει, ότι φτιάχνεις έχει λεπτομέρεια και χαριτωμενιά, προσεγμένο! Μπράβο! Δεν τα ξέρω αυτά τα είδη των πηλών που αναφέρεις, κάποτε (ήμουν 24-30) ασχολήθηκα με το fimo. Ωραία το ζυμώνεις καλά και μετά ή πριν πώς το βάφεις;
    Αχα θα ήθελα πολύ να ήμουν μέσα στο χριστουγεννιάτικο μυαλό σου :-)
    Η δική μου ''τρέλλα'' τελευταία είναι το πανί.
    Ελπίζω να τελειώσω ένα ριχτάρι ως τα χριστούγεννα, και ένα μονό που δεν ξέρω αν εξελιχθεί σε διπλόπαπλωματάκι που έχω αγοράσει τα υλικά για την κόρη μου.
    Όλο το καλοκαίρι ήμουν βιβλίο και netflix.
    Ο Σεπτέμβρης είναι ο μήνας των χειροτεχνιών. Και των στόχων και των πλάνων.
    Αγαπημένος μήνας!

    φιλάκια Αννίκα μου


    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βρες την δημιουργία που σου ταιριάζει!
      Στέλλα μου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο όλοι είμαστε δημιουργικοί, και η απασχόληση με το ¨πανί¨ όπως λες, είναι εξαιρετική όταν σε οδηγεί σε συναισθήματα χαράς και ηρεμίας. Εύχομαι σύντομα μα δούμε αποτελέσματα.
      Δεν έψαχνα κάτι πρωτότυπο, αλλά κάτι χρηστικό, όπως η πρώτη ύλη να είναι στα μέτρα μου. Όσο για τον χρωματισμό, όταν έχω το ζυμαράκι έτοιμο βάζω λίγο ακρυλικό ή χρώμα ζαχαροπλαστικής και πλάθω μέχρι να ομογενοποιηθεί.
      Σ' ευχαριστώ και εύχομαι κάθε επιτυχία σε όλους τους στόχους σου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  4. Αννίκα μου, καλώς όρισες στην ...Φθινοπωρινή σου έκδοση! Τι καλούδια και ομορφιές είναι αυτές! Κοίτα να δεις πώς δίνεις ζωή σε πλασματάκια, σε μικρά ξωτικά. Πόσο χαμόγελο μάς δίνεις. Και να δεις πόσο το χρειαζόμαστε Αννίκα μου αυτό το χαμόγελο, αυτή τη ματιά.
    Να σου φέρουν ευλογία στο χώρο σου, στο σπιτικό σου. Είναι με την αγάπη σου και την καρδιά σου.
    Και εμείς τη χαιρόμαστε να ξέρεις.
    Την καλησπέρα μου Αννίκα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα άνοιγμα σε καινούργιες εμπειρίες θα έλεγα Γιάννη μου. Σε νέες εναλλακτικές λύσεις (όταν κάποιες δεν συμφέρουν πια) που θα είναι το ίδιο εκφραστικές κάνοντας τα συναισθήματα πράξη. Το ξέρεις καλά, η δημιουργικότητα είναι έμπνευση και πάθος.
      Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και τις ευχές σου!
      Καλό φθινόπωρο Γιάννη μου!

      Διαγραφή
  5. Με υπέροχο άρωμα φθινοπώρου πλημμύρισε το σπιτάκι σου και με καταπληκτικες, ομορφες δημιουργίες, ιδανικές για την εποχή!!!
    Τη κρύα πορσελάνη δε την έχω ξανακούσει και σε ευχαριστώ πολύ που την μοιράστηκες μαζί μας... μου έβαλες ιδέες για χριστουγεννιάτικες κατασκευές, φτάνει να έχουμε χρόνο, διότι προηγούνται άλλες ραπτικες δημιουργίες.
    Εύχομαι να έχεις μια όμορφη μέρα!!!
    Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλό και ευλογημένο φθινόπωρο Μαρία μου! Ξέρω πως οι δημιουργικές ικανότητες δεν σου λείπουν, αλλά αν βρεις χρόνο δοκίμασε το υλικό (το βίντεο είναι στα ελληνικά) θα το λατρέψεις. Ειδικά για κατασκευές Χριστουγεννιάτικες. Περιμένουμε τις δημιουργίες σου. Να είσαι καλά!
    Καλή-μέρα και σε εσένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μα πως το κάνεις πες μου να γλυκαίνεις το μέσα μας και να φεύγουμε γεμάτοι θαυμασμό από το σπιτικό σου;
    Λόγια και έργα πόσο ταιριασμένα είναι κάθε φορά που γράφεις Αννίκα μου!
    Για να κάνεις αυτά τα λεπτούλικα ξωτικά με τόσες λεπτομέρειες, θέλει επιδέξιο μυαλό και πολύ περισσότερο επιδέξια δάχτυλα φίλη μου πως να μην θαυμάσω;
    Χαίρομαι που είμαι πάλι εδώ μετά από την αθέλητη αποχή μου από την γειτονιά, (επί της ευκαιρίας έκανα και λίγη αποτοξίνωση🤣) και με τα χαρούμενα μας... τέλος καλό όλα καλά λέμε ε;
    Να είσαι καλά Αννίκα μου καλο φθινόπωρο να έχουμε με υγεία αγάπη και όμορφες δημιουργίες. φιλιααααα!😍

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Ρούλα! Χρειάζεται και η αποτοξίνωση όταν είναι για καλό σκοπό και τέλος καλό, όπως λες. Η σκέψη Ρούλα μου διαφέρει. Αν μας δώσουν τη λέξη ¨δημιουργικότητα¨ το πιο πιθανό είναι να σκεφτείς το πλεχτό σου κι εγώ μια δημιουργία από πηλό. Στην πραγματικότητα και οι δύο δημιουργούμε. Εκείνο που με χαρακτηρίζει δεν είναι η επιδεξιότητα (με την εξάσκηση έφτασα ως εδώ) είναι το πείσμα, ο στόχος να κάνω κάθε έργο καλύτερο. Λέω θα τα καταφέρω και μπορεί να χαλάσω άπειρα μέχρι να μου αρέσει. Η τέχνη (όχι αυτό που κάνω, προς Θεού) γενικά, δεν θέλει βιασύνη, χτίζεται μέρα με τη μέρα και πάλι χρειάζεται διορθώσεις. Σημασία έχει να αγαπήσεις αυτό που κάνεις και βέβαια να το απολαμβάνεις. Η κατ’ ανάγκη δημιουργία δεν θα έχει το επιθυμητό αποτέλεσμα. Έτσι το βλέπω.
      Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια, καλό φθινόπωρο εύχομαι γεμάτο χαρές.
      Να είστε πάντα καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  8. Καλώς σε ξαναβρίσκω Αννίκα μου, και εύχομαι να έχεις ένα καλό και δημιουργικό φθινόπωρο! Αν και αυτό είναι σίγουρο, αφού, όπως βλέπω, άρχισες ήδη και τις Χριστουγεννιάτικες δημιουργίες!
    Γιά την κρύα πόρσελάνη έχω ακούσει τόσα πολλά και τόσες συνταγές, αλλά δεν προσπάθησα ποτέ να φτιάξω! Θα δώ και το βιντεάκι που μας δίνεις και ίσως δοκιμάσω να κάνω κάτι! Οι φιγούρες που έφτιαξες είναι πανέμορφες, με ωραία χρώματα, υπέροχη έκφραση και καταπληκτικές λεπτομέρειες!
    Καλή συνέχεια με την νέα σου απασχόληση!
    Εγώ, στερήθηκα τα μπάνια λόγω πόνων στην μέση, έκανα φυσικοθεραπείες μέχρι τον Αύγουστο και πρόσφατα άρχισα να πηγαίνω στην θάλασσα. Ίσως και καλύτερα έτσι, γιατί τώρα είναι υπέροχη και την απολαμβάνω χωρίς πολυκοσμία. Κάποιες δημιουργίες μου του καλοκαιριού, ευελπιστώ να σας δείξω σε μία προσεχή ανάρτηση.
    Σε φιλώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Μαριάννα! Χαίρομαι που είσαι καλύτερα και εύχομαι ο πόνος στη μέση να ήταν περαστικός και απλά μια ταλαιπωρία. Φέτος δεν καταφέραμε να κατεβούμε Ανάβυσσο ούτε μια φορά. Ευτυχώς κρατάει ο καιρός ακόμα.
      Με την κρύα πορσελάνη βρήκα το μάστορά μου. Δοκίμασα κι άλλες συνταγές (σε κάποιες φούσκωνε το ζυμαράκι, σε άλλες έσκαγε) αυτή μου φάνηκε η ιδανικότερη και μέχρι στιγμής δεν με απογοήτευσε. Και επειδή λίγο ο καιρός (λόγω ζέστης) λίγο η νέα οικονομική κρίση μπήκαν τροχοπέδη στη ζωή μας, έψαξα για νέες εναλλακτικές. Σαν παρορμητικό άτομο, με αυτή τη συνταγή ενθουσιάστηκα.
      Μαριάννα σ’ ευχαριστώ και σου εύχομαι να είσαι καλά, καλό φθινόπωρο με υγεία!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  9. Έλα ρε συ, τί γλυκούλια πλασματάκια είναι αυτά! Τέλεια!
    Βλέπω δε, ότι κι εσύ μπήκες με τέρμα ρομαντική διάθεση
    στη φθινοπωρινή εποχή. Δημιουργικά πάντα! Φιλάκι!🌼🌻

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάτι λίγο το καλοκαίρι, κάτι η ζέστη, που διάθεση και ενέργεια για δημιουργία. Ο Σεπτέμβρης μας επαναφέρει στην τάξη προσπαθώντας να μας πείσει πως είναι καιρός να μαζευτούμε. Αναδιοργανώνουμε τις δυνατότητες μας για να κάνουμε πιο ευχάριστη την καθημερινότητα.
      Καλό φθινόπωρο Πέτρα μου! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  10. Θα τολμήσω, ναι, είναι τόσο όμορφα τα έργα σου που με έβαλαν στον πειρασμό να δοκιμάσω κι εγώ.
    Λάτρης του φθινοπώρου και του ήπιου καιρού καταλαβαίνω πολύ καλά πώς νιώθεις Αννίκα μου. Για μένα ο νέος χρόνος έχει αφετηρία το Σεπτέμβρη. Τότε ξεκινάει ουσιαστικά και για μένα η δημιουργική περίοδος. Το καλοκαίρι με την πολλή ζέστη πέφτω σε θερινή νάρκη.
    Να έχουμε να λέμε λοιπόν, να γράφουμε, να διαβάζουμε, να δημιουργούμε γενικά και να μακαρίζουμε αυτή την εποχή που μας χαρίζει τόση ευεξία.
    Εύχομαι αυτό το φθινόπωρο να είναι το καλύτερό σου μέχρι τώρα και σύντομα να δούμε κι άλλες δημιουργίες σου.
    Καλό βράδυ Αννίκα μου και πολλά φιλιά από μένα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Mας κούρασε αυτό το καλοκαίρι Μαρία, μου και δεν ήταν μόνο η ζέστη, όσο η κόπωση και η παραδοχή μιας ψυχικής αποξένωσης που μας προετοίμαζε για έναν ακόμα δύσκολο χειμώνα. Η συνήθεια καθορίζει τη ζωή μας άλλωστε. Δεν μπορώ να ασχοληθώ με τίποτα αν δεν τα έχω καλά με τον εαυτό μου. Κι αυτό το καλά, το βρίσκω στο φθινόπωρο. Είναι η έμπνευση, ο αυθορμητισμός, η παρόρμηση, αυτό το ¨τσίγκλισμα¨ να δημιουργήσεις.
      Φανταστική συνταγή με υπέροχα αποτελέσματα. Δοκίμασέ το και καλή επιτυχία. Να είσαι καλά Μαρία μου! Σ' ευχαριστώ!
      Φιλιά κι από μένα!

      Διαγραφή
  11. Καλό μήνα, Αννίκα μου! Καλό φθινόπωρο!
    Πάντα θαυμάζω το δημιουργικό σου πνεύμα!
    Οι σκέψεις σου, οι δράσεις σου, αναζωογονητικές ανάσες του νου. Βάλσαμο στης ρουτίνα της καθημερινότητας.
    Οι δημιουργίες σου θαυμάσιες!
    Καλή συνέχεια, αγαπητή μου φίλη !
    Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η κρίση Μαρία μου φέρνει την αναζήτηση για νέες εναλλακτικές. Έτσι η ‘’ανακάλυψη’’ μιας καινούργιας ιδέας στάθηκε αφορμή και ευκαιρία για νέες δημιουργίες. Η πρώτη δημιουργική διαδικασία με το υλικό ήταν ένα ρίσκο. Και παρόλες τις χοντροκοπιές, το αποτέλεσμα μου άρεσε. Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι συν τοις άλλοις το οικονομικό κόστος. Σίγουρη για το αν πετύχει δεν είμαι ποτέ. Το μυστικό είναι η επιμονή και κυρίως η υπομονή.
      Σ' ευχαριστώ για τον καλό σου λόγο !
      Καλό κι ευλογημένο μήνα να έχεις !

      Διαγραφή
  12. Αννίκα μου πέρασα να σου πω το ευχαριστώ μου για τις ευχές σου στο σπιτικό μου, αφού δεν μπόρεσα σαν οικοδέσποινα να απαντήσω στις ευχές σας εκεί λόγο χρόνου. σε ευχαριστώ πολύ!
    Να είσαι και να περνά καλά καλό μήνα φίλη μου !🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Μα κοίτα να δεις που τις ξέρω αυτές τις αναρτήσεις και έχω την εντύπωση ότι έχω σχολιάσει καιδε με βλέπω πουθενά. Λες να πάρω από την αρχή το μπλογκ σου; Φιλάκια ξανά

    ΑπάντησηΔιαγραφή