Δευτέρα 13 Απριλίου 2020

Μια σιωπηλή Άνοιξη



 «Έτσι μας τύλιξε η ερημιά του Απρίλη» Το μόνο που συγκράτησα από ένα ποίημα. Ήταν η αφορμή για να γράψω, παρόλο που δεν είχα κατά νου καμιά ανάρτηση. Ανοχύρωτους μας βρήκε φέτος η Άνοιξη.
 Ο ήλιος έκανε τα φυλλώματα ν’ αστραποβολήσουν απ’ την πρωινή δροσιά κι έριξε μια λοξή αγουροξυπνημένη αχτίδα στο παράθυρο της φυλακής μου. Λάθρα τρύπωσε ένα αεράκι στο αγιόκλημα σαν θρόισμα που αφήνει απαλά ένα χάδι. Πήρε την γύρη απ’ τα ανθισμένα λουλούδια και την σκόρπισε, έπαιξε για λίγο μ’ ένα κότσυφα που κείνη την ώρα άφησε την φωλιά που έφτιαξε με εφτάκλωνες περικοκλάδες και τρύπωσε στον κισσό για ασφάλεια  ρίχνοντας κλεφτές ματιές τριγύρω για τον φόβο των περιοριστικών κι ύστερα πέρασε ανάμεσα απ’τα σπίτια και τις αυλές και τράβηξε κατά το βουνό. Εκεί τα μέτρα ήταν λίγο πιο χαλαρά.
Στις κορυφογραμμές της Πάρνηθας μερικές πινελιές σκούρα συννεφάκια σαν βαμμένα τσίνορα έμοιαζε να πυκνώνουν απειλητικά. Μπορεί και να βρέξει σκέφτηκα. Καλύτερα. Έτσι κι αλλιώς πουθενά δεν θα πάμε.


Απ’ τα κλειστά παράθυρα η θέα του έξω κόσμου  φτάνει μέχρι τον κήπο. Άνθισε η κερασιά. Γνώριμη μυρωδιά απ’ τις πασχαλιές και τους λεμονανθούς, μνήμη ακριβή από έναν άλλο περασμένο Απρίλη. Τα παρτέρια κόντρα στον καιρό, την βροχή και τον άνεμο γέμισαν άσπρες και μωβ ίριδες, βιολέτες, φρέζες και ζουμπούλια.
 Παραδομένη η φύση στου χρόνου την τελειότητα, ευαίσθητη και ταυτόχρονα δυνατή, ζωντανή και ταυτόχρονα έρημη. Η αντίθεση και το οξύμωρο, η αέναη αναγέννηση κι η ερημιά, η ευωδιά κι η δυσωδία του θανάτου, ο φόβος, των ψυχών η οδύνη.

Ασέβεια νιώθω ν’ αφήνω να με παρασύρει η ζωή μπροστά σε τόσο ανθρώπινο πόνο. Απρόσμενα ήρθε. Ξέμακρα η λυπημένη φωνή ενός κούκου σμίγει με τις ψυχής την πίκρα.
Κείνο το λείψανο του φόβου που έθαψα στον κήπο μετά τον μεγάλο σεισμό του ’99 άπλωσε ρίζες κι άρχισε να βλασταίνει. Σύρθηκε στις στέγες των σπιτιών και σιγά-σιγά κάλυψε την πολιτεία. Σ’ ένα συρτάρι είχα φυλαγμένες δυο αντοχές για ώρα ανάγκης. Τις ξόδεψα κι αυτές κάποιο απόγευμα βλέποντας το δελτίο των έξι. Κι ας είχα δώσει υπόσχεση στον εαυτό μου να μην λυγίσω. Φοβάμαι. Καθηλωμένη στη γνώση του τίποτα φοβάμαι πως όσα ζήσαμε δεν θα γυρίσουν.

 Εφιάλτης μοιάζει. Μοναδική διέξοδος από τον παραλογισμό είναι η αγάπη για την ζωή, τον άνθρωπο. Ψάχνω παρηγοριά στις ώρες της απέραντης μοναξιάς μου. Κάτι ξεχασμένα απογεύματα διαβάζοντας Έλιοτ, στάθηκα στο «Δεν είμαστε μόνο εμείς, δεν είναι η πολιτεία μολυσμένη, ο κόσμος ολάκερος είναι βρώμικος» Κι αλλού λέει «τα χέρια του θανάτου είναι εκατό και περπατά σε χίλιους δρόμους»
Σιωπηλές οι μέρες, άγρυπνες οι νύχτες όταν κρατώ τον ύπνο έξω απ’ τα ματοτσίνορα. Κάποια απ’ τα όνειρα μόνο στήνουν ανεμόσκαλα στον ουρανό ψάχνοντας φως και μια υποψία ελπίδας για το ξημέρωμα. 
Στη διάρκεια μιας λάμψης χρωστάμε την ευτυχία μας, λέει ο Ελύτης. Ένα τέλος στη σιωπή, στη λήθη ή στη λύτρωση. Να είμαστε ίσως έτοιμοι για τα χειρότερα ή τα καλύτερα. Ποιος ξέρει; Πόσες να πλύνεις με τα δάκρυα πληγές. Κανείς δεν ξέρει αυτό που ορίζουμε, ξέρουμε όμως αυτό που μας ορίζει.

Μέσα στην άγνοια της μηδαμινότητάς μου αυθόρμητα σαν παραμιλητό έρχεται μια προσευχή σαν ικεσία, νάμα της ψυχής που κλυδωνίζεται περνώντας μέσα από αδιέξοδες σιωπές, σμίγοντας με τα πένθιμα χρώματα της Μ. Εβδομάδας.

 Κατευθυνθήτω η προσευχή μου ως θυμίαμα ενώπιόν σου……Εισάκουσόν μου Κύριε…………

Τελευταία Κυριακή της Μεγάλης Σαρακοστής. Κυριακή των Βαΐων, Μεγάλη Εβδομάδα. Πως ερημώθηκε η ψυχή μας απ’ την αγάπη και την πίστη;
Σκέφτομαι τα λόγια του Καζαντζάκη «Μπόρα είναι μαθές η ζωή, θα περάσει» και παίρνω κουράγιο. 
Ευλογημένη η αυγή που μας βρίσκει όρθιους.

Καλή Μεγάλη Εβδομάδα!
Αννίκα

33 σχόλια:

  1. Όλοι τα ίδια σκεφτόμαστε Αννίκα μου.
    Φόβος και πανικός για το αβέβαιο μέλλον μας.
    Έχω πίστη όμως ότι θα ξεπεράσουμε την κρίση και θα βγούμε πιο δυνατοί.
    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αισθάνομαι Ρένα μου πως οι μέρες της καθημερινότητάς μας είναι μακρινό παρελθόν. Ζούμε με τον φόβο πως αυτός ο απόλυτος σπαραγμός μπορεί να χτυπήσει την πόρτα μας. κι αυτό είναι κάτι που δεν μπορώ να διαχειριστώ από μόνη μου. Εύχομαι γαλήνιος να είναι ο δρόμος προς την Ανάσταση.
      Καλή Μεγάλη Εβδομάδα. Να είστε καλά!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα γλυκιά μου, καλή Μ. Εβδομάδα να έχουμε. Χθες μία γειτόνισσα από το κτήμα μου είπε στο τηλέφωνο πως η πασχαλιά μας στο κτήμα γέμισε λουλούδια..δεν θα την χαρώ φέτος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου φέρνω πολλές φορές το κτήμα στο μυαλό μου. Φαντάζομαι ομορφιές αυτην την εποχή. Φέτος περνάμε δύσκολα. Είμαι σίγουρη πως τα χρώματα και τις ευωδιές τα χεις κλείσει στην καρδιά σου. Θα ξανάρθει Άνοιξη Αχτίδα μου και θα ξανανθίσουν οι πασχαλιές. Μόνο να είμαστε καλά.
      Καλή Μεγάλη Εβδομάδα

      Διαγραφή
  3. Απαντήσεις
    1. Έγκλειστοι αλλά όχι εγκλωβισμένοι σε συζητήσεις για το προφανές αλλά με στόχο μια πορεία στη Μεγάλη Εβδομάδα για τα ουσιώδη.
      Καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
  4. "Ευλογημένη η αυγή που μας βρίσκει όρθιους" (!)
    Κρατάω αυτή τη φράση σου και τα λόγια του Καζαντζάκη για να ακουμπήσω την ελπίδα μου και την ευγνωμοσύνη μου. Αννίκα μου περιγράφεις με ακρίβεια όλα όσα αισθανόμαστε τούτες τις μέρες. Σου στέλνω μια νοερή αγκαλιά και τις εγκάρδιες ευχές μου για τη μεγαλοβδομάδα που διανύουμε... Καλή μας Ανά(σ)ταση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως είναι περισσότερο ώρες σιωπής και όχι λόγου Μαρία μου. Μιας σιωπής ιδιάζουσας που γίνεται θαλπωρή της ψυχής που ψάχνει να βγει απ’ τον παραλογισμό, που ψάχνει να βρει την ομορφιά της ζωής. Παρά την μοναξιά έχουμε ακόμη,ευτυχώς, την χαρά της φυλαγμένης μνήμης να λειαίνει κάπως τη θλίψη μας
      Και την δική μου αγκαλιά με τις πιο όμορφες και αισιόδοξες ευχές.
      Καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
  5. "Ευλογημένη η αυγή που μας βρίσκει όρθιους"

    Εγώ κρατώ αυτόν σου το λόγο αγαπημένη μου Αννίκα. Ότι και να κάνουμε, όσο άσχημο να είναι κάτι που τρέχει ολόγυρά μας, υπάρχει μια μεγάλη νομοτέλεια στη φύση. Και αυτή είναι η αέναη νίκη της δύναμης της ζωής απέναντι σε οτιδήποτε πανδημικό. Η Ζωή θα νικήσει. Αυτό είναι νόμος. Εκείνο που οφείλουμε να κάνουμε είναι να διαχειριστούμε το κόστος και τις απώλειες και αφετέρου, ως οργανωμένη κοινωνία, να κρίνουμε την "επόμενη μέρα". Γιατί αυτή, δεν έχει να κάνει με τη φύση και τις δυνάμεις της αλλά την κοινωνική οργάνωση των ανθρώπων, τα συστήματα ζωής και οικονομίας. Εκεί ναι. Να σου πω ανησυχώ περισσότερο γιατί ξέρω ότι καραδοκούν άσχημες προθέσεις. Οι "δυνάμεις του κακού", βλέπε "κέρδος", "εκμετάλλευση", με λίγα λόγια καπιταλισμός, καραδοκούν και κρώζουν. Εκεί θα πούμε πολλά στην επόμενη ημέρα.
    Προς το παρόν σε καλώ σε θετικές σκέψεις, άφησε λίγο τα καταθλιπτικά θέματα και τα βαριά. Νιώσε λίγο παιδί, χαμογέλα.
    Αυτές, προς το παρόν, οι πρώτες μου σκέψεις. Στέλνω την αγάπη μου, τις ευχές μου για μια καλή Μεγαλοβδομάδα.
    Την καλησπέρα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη δεν είναι μόνο ο κόσμος που αλλάζει, εμείς αλλάζουμε όταν έχουμε καλλιεργήσει έναν κόσμο με ευαισθησίες που δεν φροντίσαμε να θωρακίσουμε.
      Πίσω απ’ την βαριά κουρτίνα του φόβου κρύβονται καλά ψέματα κι αλήθειες γέρνοντας επικίνδυνα την ισορροπία του συστήματος που θέλει πολίτες πειθαρχημένους.
      Το θέμα είναι ποιος και γιατί παίζει με τις ψυχές μας. Η ζωή είναι αγάπη και η αγάπη είναι ζωή.
      Το εφήμερο της ανθρώπινης ύπαρξης, το αμετάκλητο του θανάτου στα χέρια δυστυχώς κάποιων ασυνείδητων που αποφασίζουν τις τύχες του κόσμου.
      Τις ευχές μου Γιάννη μου
      Καλή Μεγαλοβδομάδα και Καλή Ανάσταση.

      Διαγραφή
  6. Δύσκολα θα γυρίσουμε σε μια νέα καθημερινότητα πιστεύω. Και ναι όλα αυτά που συμβαίνουν, όλοι αυτοί που χάνονται, ο φόβος...όλα είναι στο νου μας. Αλλά η φύση γιορτάζει που οι άνθρωποι έχουν εγκλειστεί, τουλάχιστον οι περισσότεροι. Η ειδησεογραφία φανερώνει τι καλό κάνει στη φύση η απουσία μας...έστω για ένα μήνα. Επανακάμπτει!
    Καλή Μεγαλοβδομάδα Αννίκα μου
    Καλη Άνάσταση εύχομαι, που φέτος περισσότερο από ποτέ καρτερούμε να έλθει ουσιαστικά.
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου!
      Δεν ξέρω αν αυτό το διάστημα αλλάξει τις συνήθειές μας. Μακάρι να εντοπίσουμε τα όριά μας και να νιώσουμε την αξία της ζωής. Ίσως μάλιστα είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να έρθει κανείς αντιμέτωπος με θέματα που προηγούμενα δεν μπορούσε να διαχειριστεί. Αν είναι να βγει κάτι καλό ας είναι τουλάχιστον η αναγέννηση της φύσης που μπορεί να ξορκίσει ακόμη και τη θλίψη. Δεν σου κρύβω πάντως φοβάμαι πως τίποτα δεν θα αλλάξει.
      Καλή Μεγάλη Εβδομάδα Άννα μου
      Καλή Ανάσταση!

      Διαγραφή
  7. Αννίκα μου ζωντανοί είμαστε ακόμη, ελεύθεροι πιστεύω δεν είμασταν ποτέ. Με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο, ποτέ!
    Πάντα γίνονταν πράγματα για εμάς, χωρίς εμάς, απλά τώρα είναι πιο εμφανές.
    Τον πραγματικό λόγο δεν θα τον μάθουμε ποτέ πιστεύω.

    Ανησυχώ για τις επόμενες μέρες, δεν με ενοχλεί ο εγκλεισμός, πάντα περνούσα τις ώρες μου στο σπίτι, ότι αγαπάω εδώ μέσα είναι.
    Οι δουλειές, οι μισθοί, τί θα υπάρχει και τί όχι άραγε;
    Οι χαμένες προσπάθειες των παιδιών μας! Αυτό το φτου ξανά από την αρχή.

    Κατά τα άλλα το πάσχα είναι μέσα στις καρδιές μας, το ίδιο κι ο θεός και η πίστη. Πάλι την ατμόσφαιρα θα την νιώσουμε, πάλι θα μελαγχολήσουμε την Μ.Παρασκευή, πάλι θα έχουμε χαρά την Κυριακή.
    Καλή Μ.Εβδομάδα !
    Καλό Πάσχα

    τα φιλιά μου Αννίκα μου
    καλό βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τα δύσκολα πάντα υπήρχαν Στέλλα μου με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Λίγο ανατρεπτική η κατάσταση αλλά ούτε κι αυτό με ενοχλεί.
      Το μετά όμως είναι ένα θέμα πραγματικά. Πιστεύω πως στην τάξη του κόσμου που έχει διασαλευθεί οι παραδόσεις και οι συνήθειες μας κρατάνε όρθιους. Μακάρι το μετά να μην μας κάνει άλλους.
      Καλή Μ. Εβδομάδα Στέλλα μου

      Διαγραφή
  8. Μπόρα είναι μαθές η ζωή και θα περάσει..κρατάω τα λόγια του Καζαντζάκη και παίρνω κουράγιο όμως τίποτα δε θα είναι ίδιο από δω και πέρα Αννίκα μου...Να έχουμε πίστη και δύναμη...
    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλό ΠΆΣΧΑ!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ώρα καλή Δέσποινα Καλή Μεγάλη Εβδομάδα. Μακάρι να βγούμε νικητές με τις λιγότερες απώλειες. Μακάρι να μάθουμε πώς να σκεπτόμαστε, πώς να αγαπάμε, πώς να επικοινωνούμε μεταξύ μας, πώς να πιστεύουμε. Μακάρι να μάθουμε τι πραγματικά χρειαζόμαστε.
      Καλή Ανάσταση πάντα με υγεία!

      Διαγραφή
  9. Ένα πανέμορφο κείμενο με σαφέστατο άρωμα Αννίκας γέμισε την καρδιά μου, με ακόμα πιο πολλά ερωτηματικά για το τι πραγματικά κρύβεται πίσω από τον σωματικό μας, εγκλεισμό γιατί το πνεύμα δεν φυλακίζεται εκτός και αν του το επιτρέψουμε!
    Μάθημα σε πολλά επίπεδα έρχεται η Φύση να μας δώσει και εύχομαι το μετά να μας βρει πιο σοφούς και λιγότερο πλεονέκτες!

    ΑΦιλάκια πάντα καρδιάς και καλή Μεγαλοβδομάδα σε όλους!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για να νιώσεις την Άνοιξη πρέπει να τη βιώσεις με όλες σου τις αισθήσεις.
      Όταν περάσει η περίοδος απομόνωσης ίσως και να έχουμε μάθει τον τρόπο η έξοδός μας να είναι αυτή που προσδοκούμε. Φοβάμαι για πολλά Στεφανία μου, όμως σε δύσκολες στιγμές μπορούμε να αντικαταστήσουμε το δυσοίωνο σε ευφρόσυνο ίσως με τη σοφία της εμπειρίας και με ότι θετικό έχουμε χτίσει μέχρι τώρα. Αν αφήσουμε την ματαιοδοξία μας και τον ατομικισμό στην άκρη μπορούμε να τα καταφέρουμε μέσα απ’ τον στοχασμό και την ενδοσκόπηση.
      Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλή Ανάσταση!
      Φιλιά από καρδιάς!

      Διαγραφή
  10. Από χθες σε είχα στη σκέψη μου Αννίκα μου και τώρα σε διαβάζω και καταλαβαίνω πόσο απροετοίμαστοι είμαστε για όλα !! Βλέπεις η Ανοιξη έρχεται χωρίς εμάς , μόνο με το άρωμα και τα χρώματα της . Λίγο χρώμα να μας δανείσει για να ακουμπήσουμε την ελπίδα μας !! Να φυσήξει αέρας δυνατός και να διώξει το θάνατο και το φόβο !! Να ανοίξουμε τα παράθυρα για να φωτήσει η λαμπερή αχτίνα του ήλιου την ψυχή μας , να την καθαρίσουμε !!
    Καλή Μεγάλη Εβδομάδα και Καλή Ανάσταση . Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παγιδευμένοι στη θλίψη δυσφορούμε για τον Σταυρό μας σε ένα κλίμα φόβου και άγνοιας. Δεν είναι η ερημιά της πόλης Νικόλ μου, είναι η ερημιά της ψυχής, το πιο δύσκολο μονοπάτι που οδηγεί στην Ανάσταση. Η απομόνωση ίσως μας οδηγήσει σε αυτογνωσία και ενδοσκόπηση αλλά πολύ φοβάμαι πως γρήγορα θα χαθούμε και πάλι μέσα στην καθημερινότητα. Έχουμε αποκούμπι τη φύση κι αυτή ώρες-ώρες γεμάτη αγκάθια μου φαίνεται.
      Νικόλ μου με την προσδοκία όλα να πάνε καλά σας εύχομαι Καλή Ανάσταση!
      Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  11. Πέρασα να ευχηθώ Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση!
    με υγεία, ελπίδα, αγάπη και χαρά!
    φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με την ευχή να ξεπεράσουμε τα δύσκολα, να σταθούμε όρθιοι με αισιοδοξία, ελπίδα και αγάπη Καλή Ανάσταση Κική μου!

      Διαγραφή
  12. Ανοχύρωτους μας βρήκε τούτη η Άνοιξη, αλλά τι τείχη να υψώσεις μπρος σε ένα αόρατο εχθρό;
    Ας ελπίζουμε ότι θα περάσει και αυτό με όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες.
    Εύχομαι Καλή Ανάσταση με υγεία, χαρά και αισιοδοξία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτή την ώρα, παρά ποτέ, μας χρειάζεται η αγάπη Του. Χωρίς ευωδιά τα άνθη αυτής της Μ. Παρασκευής, σβηστές οι λαμπάδες απ’ τα δάκρυα. Μέσα σε κατανυκτικές δεήσεις μόνη μας παρηγοριά η Ανάσταση να μας οδηγήσει στο φως. Ας είναι ήρεμο, όσο μπορεί να είναι, το φετινό Πάσχα με ελπίδα και αισιοδοξία.
      Καλή Ανάσταση Ελένη μου!

      Διαγραφή
  13. Χριστός Ανέστη Αννικα μου !!! -ΝΙΚΟΣ Κ Α Ρ Ο Υ Ζ Ο Σ, «Το Πάσχα των Πιστών»

    “Κύριε λάμπρυνόν μου την στολήν της ψυχής.
    Άστρα και χώμα σε βαστάζουν….
    Μεριάζουν άφωνα τα σκότη και διαβαίνεις,
    ανέγγιχτη τον κόσμον αγγίζει μουσική
    και της καρδιάς τα πέταλα ροδίζουν,
    άνθος όμορφο ζεσταίνεται στον ήλιο.
    Λευκάνθηκαν οι άνθρωποι στο αίμα του αρνίου.
    Θεέ μου ανέρχεσαι λυπημένος,
    αν και για όραση εξακολουθείς να έχεις τη συγχώρηση.
    Ω θλίψη των ματιών του Κυρίου μου,
    της αιωνιότητας ο κάματος,
    έχω πολύ συνεργήσει για να υπάρχεις,
    είναι πολύ σ᾽ εμένα το μερίδιο της ανομίας.
    Ανοίγει ένα τριαντάφυλλο, πάω και το ρωτώ:
    Πού έκρυψαν τον ήλιο;
    Πλησιάζω τη θάλασσα και της λέω:
    Είσαι βαθειά και με τα μυστικά μεγάλη σου η σχέση.
    Λυτρώνεται ο άνθρωπος;
    Απαντά το λουλούδι: «Θα χαθούμε»
    κι η θάλασσα με αχ αναταράζεται.”
    (ΝΙΚΟΣ Κ Α Ρ Ο Υ Ζ Ο Σ, Το Πάσχα των Πιστών, Νέες Δοκιμές, 1954)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υπέροχο Κλαυδία μου! Πολύ σ' ευχαριστώ!
      Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!

      Διαγραφή
  14. Απαντήσεις
    1. Αληθώς ο Κύριος Μαρία μου!
      Χρόνια Πολλά,καλά κι ευλογημένα!

      Διαγραφή
  15. Αγαπητή μου φίλη, Χρόνια Πολλά! Χριστός Ανέστη! Υγεία κι ευτυχία στο σπιτικό σας!

    Το φως δε δύναται να κρυφτεί. Ξεχειλίζει,
    δίνοντας λόγο ύπαρξης στο βίωμα και παράλληλα τροφοδοτεί την ίδια τη ζωή!
    Η Ανάσταση του Κυρίου μας ως ζείδωρο φως, διατρανώνει εμφατικά
    ότι το θαύμα της ζωής δεν εκλογικεύεται,
    αλλά έρχεται ως απάντηση αγάπης στη βαρβαρότητα!
    Καλή δύναμη και καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνεις!
    Με όλη μου την αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ας ελπίσουμε Μαρία μου ο καθένας για τον προσωπικό του σταυρό και για όλους τους σταυρωμένους του πλανήτη, το Αναστάσιμο φως να φωτίζει το δρόμο και τις καρδιές μας ώστε να κρατήσουμε το νόημα της Ανάστασης με ταπείνωση, συχώρεση, συνοχή καρδίας και φόβο Θεού. Απελπίζεται όποιος δεν εμπιστεύεται επειδή στην απουσία του θεού είναι ο εχθρός.
      Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!
      την αγάπη μου και τις ευχές μου!

      Διαγραφή
  16. Μακάρι να είναι μπόρα και να περάσει,
    μα φοβάμαι ότι είναι κάτι πιο σοβαρό..
    Παρόλα αυτά θα ευχηθώ χρόνια πολλά! 🐇

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πέτρα μου! λέμε η ελπίδα πεθαίνει τελευταία. Έχει περάσει τόσος καιρός που συμφιλιωθήκαμε (αν είναι δυνατόν) λίγο με τον θάνατο. Εε λέω λοιπόν αν πρέπει να πεθάνει κάποιος ας αρχίσει με τον φόβο μιας κι είναι η αλυσίδα που κρατάει την ζωή μας δεμένη.
      Καλή δύναμη Πέτρα μου! Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά!

      Διαγραφή