Τετάρτη 9 Νοεμβρίου 2022

" Μια αποκλίνουσα σκέψη" ......για δημιουργία

Δεν είναι εμμονή. Είναι αυτή η σπίθα, αυτό το κάτι παραπάνω σε μια ¨αποκλίνουσα¨ σκέψη δημιουργίας να ξορκίσει τον παραλογισμό των ημερών, την τραγικότητα σ’ αυτό που μας περιβάλλει. Είναι ένας τρόπος να αξιοποιήσεις τον χρόνο με φαντασία, με παιχνιδιάρικη διάθεση, είναι η επιμονή που δεν φοβάται την κριτική. 


Τα χόμπι κοστίζουν, κακά τα ψέματα. Με ελκύει όμως η αναζήτηση μιας πρωτότυπης ιδέας που να μπορεί να λύνει κάποια προβλήματα (οικονομικά κυρίως) ιδιαίτερα σε καιρούς που το κλίμα είναι αντίξοο.

 Στο διαδίκτυο υπάρχουν έξυπνες επιλογές που δεν απαιτούν τον οικογενειακό προϋπολογισμό για να τις φτιάξεις. Εναλλακτικές πρακτικές, ευέλικτες, πρωτότυπες λύσεις που αξιοποιούν τη θετική διάθεση με νέες μορφές δημιουργίας. 

Και πιστέψτε με, όταν οι ιδέες δημιουργούν κοντράστ με το συμβατό, το αποτέλεσμα μοιάζει απίστευτο και η δημιουργία γίνεται ο καθρέφτης μιας εσωτερικής ευεξίας που δεν μπορεί να εκφραστεί με λέξεις. 

Μια αίσθηση μαγική να μεταφέρεσαι σε έναν κόσμο πέρα από πραγματικές καταστάσεις, να δημιουργείς με φαντασία και άνεση όσα διατήρησε η μνήμη.

 Ποιος είπε πως η τέχνη δεν είναι έμπνευση. Κάποιες φορές όχι ιδιαίτερα απαιτητική. 

Να όπως ένα σύρμα (για σκελετό) και βαμβάκι, ή λίγο ξυλόκολλα με ρυζάλευρο (κρύα πορσελάνη) Απαραίτητη προϋπόθεση βέβαια η υπομονή. Τίποτα άλλο. 

¨Πάμε και ότι βγει¨ σκέφτηκα, οδηγούμενη μάλλον από ένστικτο, καθώς είμαι λίιιγο εξοικειωμένη, από τα χρόνια εκείνα τα παλιά, όταν με ένα σύρμα και κουρελάκια φτιάχναμε κουκλάκια για παιχνίδια.



 Χιλιομπαλωμένα, με μαλλιά από τούφες καλαμποκιού, που ωστόσο έκαναν μια χαρά τη δουλειά τους και ίσως, λέω ίσως, ήταν το προζύμι για την τωρινή μου ενασχόληση. Ποιος ξέρει; 



Να, σαν ένα εύφορο χώμα που μπορεί να καρπίσει τη δημιουργική σκέψη. Μου αρέσει να γυρίζω σε εκείνα τα χρόνια της αθωότητας χρησιμοποιώντας την κάθε ανάμνηση σαν πηγή δημιουργίας.



 Άλλωστε μια αστραπή είναι η έμπνευση από ότι σε αγγίζει συναισθηματικά κι από κει και πέρα αρχίζει η διαδικασία της δημιουργίας, μετατρέποντας με υπομονή τη δημιουργική ιδέα σε πράξη.

Και αφού τα καταφέρω (ας πούμε) μπαίνω σε θέση παρατηρητή και αξιολογώντας το αποτέλεσμα νιώθω αυτοπεποίθηση κι αυτό με ενθαρρύνει να συνεχίσω να εξελίσσομαι. Νιώθω ικανοποίηση…..ψέματα να πω;




Η βάση είναι με χαρτοπολτό, τα σπιτάκια 

με κρύα πορσελάνη










 

 (Σε επόμενη ανάρτηση μπάλες Χριστουγεννιάτικες από φελιζόλ) ....μέχρι τότε

Να είστε καλά!

28 σχόλια:

  1. Αννίκα μου, καλά κάνεις, κοπέλα μου και νιώθεις ικανοποίηση! Τι λέμε τώρα. Πανέμορφες οι δημιουργίες σου μία προς μία. Θα ήθελα ειλικρινά να ήμουνα παρών, την ώρα αυτής της δημιουργίας, για να μπορέσω και εγώ να δω τον τρόπο της δουλειάς σου.
    Μού άρεσαν πάρα πολύ και στο πνεύμα των επερχόμενων ημερών.
    Καλή αρχή, Αννίκα μου, στο Χριστουγεννιάτικο πνεύμα σου.
    Καλησπέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλό Γιάννη μου, πιο απλό δε γίνεται. Συνδυάζουμε τις εμπειρίες με τις αντιλήψεις και τη φαντασία και ένα (οποιοδήποτε) βιντεάκι, απ’ τα άπειρα που κυκλοφορούν στο pinterest. Ένα σύρμα για σκελετό το οποίο ντύνω συνέχεια με βαμβάκι, που προσαρμόζω με αραιωμένη κόλλα. Η κόλλα στεγνώνοντας σκληραίνει. Την πρώτη φορά που προσπάθησα, στα 5’ το πέταξα. Γι αυτό μίλησα για υπομονή.
      Σ' ευχαριστώ πολύ. Να είσαι καλά!
      Καλό σου βράδυ!

      Διαγραφή
    2. Ευχαριστώ για τις κατευθύνσεις, Αννίκα μου. Τις κρατώ για κάθε ...περαιτέρω. Καλό βράδυ.

      Διαγραφή
    3. Στη διάθεσή σου πάντα Γιάννη μου! Τόλμησέ το, έχεις τις προδιαγραφές.
      Καλό βράδυ και σε σένα ♥

      Διαγραφή
  2. Κοίτα τί μου θύμησες τώρα Αννίκα μου, στους πιο δύσκολους καιρούς, στις δυσκολότερες φάσεις της ζωής μου, στο απόλυτο black μου, έβαζα τα πιο έντονα και τα πιο χαρούμενα χρώματα σε ότι δημιουργούσα τότε. Κι ακόμη αυτό ψάχνω να κάνω. Μόνο που έχω καιρό και ψάχνω να βρω τον τρόπο να ξανασυνδεθώ αλλά νομίζω πως ακόμη δεν με θέλει. Για αυτό και σας χαίρομαι όταν παρουσιάζεται έργα κι εσένα και τη Χαρά. Κουκλίστικα τα δημιουργήματα σου, ό,τι πρέπει για μια τρυφερή και ζεστή χριστουγεννιάτικη διακόσμηση. Τί νομίζεις, 46 μέρες έμειναν. Μια ανάσα δρόμος.
    Φιλάκια πολλά
    καλό σου βράδυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Α, έτσι είμαι και γω Στέλλα μου. Λίγο της αναβολής, μέχρι να πάρω ‘μπρος, από κει και πέρα η αναμονή να δω το αποτέλεσμα γίνεται επιτακτική ανάγκη. Μάλλον τρώγοντας έρχεται η όρεξη και ίσως θα πρέπει να αξιοποιούμε το απρόσμενο. Καμμιά φορά πετυχαίνει. Σ’ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και ναι μια ανάσα δρόμος για τα Χριστούγεννα. Ας είμαστε καλά!
      Καλό βράδυ Στέλλα!

      Διαγραφή
  3. Έχω μείνει με ανοιχτό το στόμα! Υπέροχες εμπνεύσεις, εξαιρετική η δουλειά σου! Τα λάτρεψα όλα!
    Έμαθα και την κρύα πορσελάνη που αγνοούσα. Πάω να ψάξω στη γκούγκλε
    αμέσως μετά ! ☺
    Όμορφα και τα λόγια που συνοδεύουν τις δημιουργίες σου, Άννα μου!
    Κρατάω φεύγοντας αυτό: "η επιμονή που δεν φοβάται την κριτική"!
    Έτσι!
    Σε φιλώ γλυκά και καλή συνέχεια....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η αλήθεια είναι πως όλοι έχουμε ένα δυναμικό φαντασίας και δημιουργικότητας, απλά χρειάζεται λίγο ¨σπρώξιμο¨ για να εκφραστούμε. Με φρέναρε πάντα ο φόβος, όχι για το τι θα βγει, αλλά το πώς θα το παρουσιάσω (γραφή και έργο) Με τον καιρό έμαθα να μη φοβάμαι την κριτική, να τολμώ, να δοκιμάζω, να ρισκάρω. Είναι φοβερή διαδικασία το να μπορείς να βιώνεις ελεύθερα τα συναισθήματά σου. Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια (μου δίνουν χαρά) και το χρόνο σου (παρά τα δύσκολα)
      Να είσαι καλά Αριστέα μου!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  4. Άψογες οι δημιουργίες σου Αννίκα μου!
    Έχω αδυναμία στα αρκουδάκια που ειδικά τα δικά σου είναι πανέμορφα, αυτό δεν θα πει πως και οι άλλες σου δημιουργίες δεν είναι άψογες!
    Κάθε μου επίσκεψη στο σπιτικό σου, μου δίνει χαρά ξεκινώντας από το κείμενο σου που όχι μόνο είναι καλογραμμένο αλλά και τόσο παραστατικό!
    Ευχές χαράς, υπομονής, υγείας να σε συνοδεύουν αυτές τις μέρες τις προ-γιορτινές!
    ΑΦιλάκια καρδιάς και αγάπης, Αννίκα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτός ο σπόρος για την έμπνευση είναι που τροφοδοτεί τον οραματισμό, τη φαντασία και την αγάπη για δημιουργία Στεφανία μου. Δεν είμαι τελειομανής, αλλά περνάω όμορφα με αγάπη και ενδιαφέρον όταν ασχολούμαι δημιουργικά. Το αποτέλεσμα άλλοτε με ικανοποιεί κι άλλοτε με βοηθά να βάλω στόχους, να βελτιώσω τις όποιες δεξιότητες.
      Στεφανία μου από καρδιάς σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια.
      Με φιλάκια καρδιάς και αγάπης να έχεις ένα όμορφο βράδυ!

      Διαγραφή
  5. Όπως είχε πει ο Immanuel Cant, η δημιουργία είναι ο καλύτερος τρόπος να απολαμβάνεις τη ζωή. Κι εσύ τον έχει βρει το δρόμο σου και χαίρομαι με τη χαρά σου που δίνεις μορφή στα ταπεινά σου υλικά. Υπέροχο το αποτέλεσμα, Αννίκα μου! Να ευχηθώ καλή συνέχεια στις επόμενες δημιουργίες σου, όποιες κι αν είναι αυτές ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι τρόπος ζωής η δημιουργία Μαρία μου, ιδιαίτερα όταν είναι η μόνη διέξοδος να ομορφύνουμε τον κόσμο μας, είτε σαν δημιουργοί είτε σαν αποδέκτες. Είναι η ευκαιρία να αφήσουμε το μυαλό να πετάξει πέρα απ' το γκρίζο της καθημερινότητας. Χαίρομαι που αρέσει και σ' ευχαριστώ για τα τόσο θερμά σου λόγια.
      Καλό βράδυ Μαρία μου!

      Διαγραφή
  6. Πανέμορφα!!! Υπέροχα διακοσμητικά μπιμπελό κι ιδανικά για να στολίσουν και την ποιο μικρή γωνία στο χώρο του σπιτιού!!! Δε ξεχωρίζουν ότι είναι φτιαγμένα με τα χεράκια σου Αννίκα μου και προπάντων με μεράκι και φαντασία!!! Έμεινα άφωνη!!! Συγχαρητήρια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελέω Θεού κάνω ότι μπορώ Μαρία μου! Σ’ευχαριστώ για τον καλό σου λόγο! Να είσαι καλά!
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  7. Αννίκα μου έχω μείνει άφωνη. Τι όμορφες δημιουργίες είναι αυτές. Υπέροχα όλα και με τι όμορφα λόγια που παρουσίασες τις δημιουργίες σου. Μπράβο!
    Περιμένω να δω τις χριστουγεννιάτικες μπάλες.
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ' ευχαριστώ πολύ για τα όμορφα λόγια σου. Όταν δουλεύεις κάτι με μεράκι και αγάπη πετυχαίνει όσο δύσκολο κι αν μοιάζει αυτό. Ελπίζω να καταφέρω να ανεβάσω τις Χριστουγεννιάτικες μπάλες νωρίς.
      Φιλιά, Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  8. Πριν κρίνεις τη δημιουργία κάποιου, πρέπει πρώτα να σκεφτείς αν εσύ θα μπορούσες να το κάνεις καλύτερα. Τι να σου πω Αννίκα μου, για μένα ό,τι φτιάχνεις είναι υπέροχο και ως σύλληψη και ως αποτέλεσμα! Φαντάζομαι πόση χαρά και ενθουσιασμό νιώθεις όταν βλέπεις να υλοποιείται με επιτυχία η ιδέα σου. Κι αυτό το κλίμα των Χριστουγέννων που αρχίζει να δημιουργείται σιγά-σιγά μέσα από τις αναρτήσεις σας, μας γλυκαίνει πάρα πολύ.
    Να είσαι καλά και να δημιουργείς πάντα!
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μυστικό είναι να παθιάζεσαι μ’ αυτό που κάνεις Μαρία μου. Όταν κάνεις αυτό που σε γεμίζει, αποκτάς μεγάλο πείσμα να τα καταφέρεις, μεγάλες αντοχές. Δεν με κουράζει να ψάξω για νέες εμπειρίες και τεχνικές, και δεν απογοητεύομαι εύκολα από κάθε αποτυχία. Απλά ξαναπροσπαθώ. Μέσα στο χώρο της δημιουργίας (υπάρχουν αριστουργήματα που μπροστά τους τα δικά μου μοιάζουν….ορνιθοσκαλίσματα) θέλω να νιώθω αυτοπεποίθηση και δεν φοβάμαι την κριτική. Έτσι προχωρώ, με τον αυθορμητισμό και μεράκι και παίρνω ικανοποίηση από τα θετικά σχόλια.
      Γι αυτά τα σχόλια πολύ σ' ευχαριστώ! Να είσαι καλά!
      Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  9. Αννίκα μου κάθε φορά που βλέπω δημιουργίες σου,δεν βρίσκω λόγια να σου γράψω! Τις θαυμάζω! Την έμπνευση , την δημιουργία και την παρουσίασή τους!
    Πραγματικά ίσως να το δοκιμάσω ,αλλά με γυψόγαζα που γνωρίζω καλύτερα ως υλικό! Πάντως αν πετύχω κάτι, θα το δεις. Αλλιώς...του χρόνου! 'Ομως αυτού του είδους τα διακοσμητικά μου αρέσουν πολύ! Καλή συνέχεια !!! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Έχω την εντύπωση πως άφησα σχόλιο.Όμως ξαναβλέποντας τις δημιουργίες σου, με ξετρέλανε η λεπτομέρεια στα καφέ παπούτσια της πρώτης φωτογραφίας, είσαι υπέροχη!Να είσαι καλά!Καλή συνέχεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαρβάρα μου σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Ξέρεις, η χειροποίητη δημιουργία έχει άλλη αξία. Είναι αυτό το δέσιμο με ότι κάνεις, η δημιουργία με την δική σου υπογραφή που απελευθερώνει τη φαντασία και αντλεί την έμπνευση μέσα απ’ τα παραμύθια. Ο στόχος είναι να κάνω και τους αναγνώστες να νιώσουν την αισθητική του έργου. Μου αρέσει να πειραματίζομαι με νέα υλικά. Δεν έχω δουλέψει με γυψόγαζα και δεν ξέρω πως θα ¨δέσει¨ σε μικροκατασκευές. Πάντως αν δοκιμάσεις σου εύχομαι καλή επιτυχία. Θα χαρώ να δω έργα σου.
      Να είσαι καλά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    2. Να μαι πάλι στη ώρα μου Αννίκα μου και ευτυχώς που τίποτα δεν χάνεται εδώ, και ερχόμενη απολαμβάνω τις όμορφες (ναι δεν είναι κοπλιμέντο) δημιουργίες σου αλλά εκεί που στέκομαι περισσότερο είναι η γραφή σου που είναι γεμάτη συναίσθημα και ντύνει όλα αυτά που φτιάχνεις και που για μένα είναι βουνό, αλλά τα λατρεύω.
      Με ώρες λίγες πια στην διάθεση μου, προσπαθώ να βρίσκω ελεύθερο χρόνο να κάνω τις βόλτες μου στην γειτονιά να ευχαριστιέμαι, με όσα βλέπω και διαβάζω...
      Με χαρά θα περιμένω και τις επόμενες σου δημιουργίες την αγάπη μου φιλιααα 😍

      Διαγραφή
    3. Καλησπέρα Ρούλα μου και σ' ευχαριστώ για το σχόλιο. Η έμπνευση έρχεται μέσα απ' τα παραμύθια αλλά αυτό που με γοητεύει είναι η φυσική αίσθηση των υλικών που βλέπεις να διαμορφώνονται σιγά-σιγά σ' αυτό που έχεις στο μυαλό σου. Βέβαια το " όμορφο" έχει μια διευρυμένη έννοια που εγώ θα την έλεγα μεράκι.
      Ναι, από χρόνο πάσχουμε όλοι, προσπαθούμε να στριμώξουμε πράγματα σε ανύποπτο χρόνο. Κάποιες φορές τα καταφέρνουμε!
      Να είσαι καλά Ρούλα μου!
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  11. Καλά κάνεις και δεν τη φοβάσαι την κριτική, γιατί όσα έφτιαξες Αννίκα μου, είναι πανέμορφα, και άνετα θα στόλιζαν μια βιτρίνα καταστήματος! Κοίτα λοιπόν που εκείνα τα παιδικά παιχνίδια μερικές φορές μάς συντροφεύουν για πάντα, μέσα από το συναίσθημα που νοιώσαμε τότε, κι έρχεται κάποτε ξανά η στιγμή που ζωντανεύουν μπροστά μας, σα να μην πέρασε μια μέρα.. Είναι όλα τόσο όμορφα, κι εύχομαι να τα χαρείτε! Σε φιλώ πολύ και καλή εβδομάδα! 🎈💕

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Πέτρα μου και καλή εβδομάδα!
      Το δεν φοβάμαι την κριτική δεν σημαίνει απαξιώ ( νοιάζομαι για την γνώμη των άλλων) απλά η αρνητική κριτική (σίγουρα δεν σχολιάζεται, αλλά μπορεί να περνάει απ’ το μυαλό μας) έχει μικρή σημασία και δεν με επηρεάζει. Προσπαθώ πάντα για το καλύτερο με τη σκέψη πως κανείς δεν είναι τέλειος. Στέκομαι στα θετικά σχόλια που η αξία τους είναι πολύτιμη. Όσον αφορά τη δημιουργική σκέψη που έχει σαν βάση το παραμύθι….δηλώνω αθεράπευτα ονειροπαρμένη.
      Πέτρα μου σ' ευχαριστώ πολύ για την αξιολόγηση. Να είσαι καλά!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  12. Τί υπέροχα αρκουδάκια! Ολοζώντανα!
    Τα χρώματα τους καταπληκτικά!
    Δεν έχουν να ζηλέψουν τίποτα, είναι άψογα.
    Σίγουρα τα παιδικά μας χρόνια, έρχονται στην επιφάνεια και βρίσκουμε την ευκαιρία να παίξουμε πάλι δημιουργώντας.
    Χρόνια πολλά και καλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η παραμυθητική αξία του παραμυθιού γίνεται δημιουργία με όχημα τη φαντασία. Ρένα μου σ' ευχαριστώ πολύ, σου εύχομαι Χρόνια πολλά με υγεία και ευτυχία!

      Διαγραφή
  13. Φυσικά και πρέπει να νιώθεις ικανοποίηση. Άξια για κάθε τι που φτιάχνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή