Τρίτη 2 Ιανουαρίου 2024

31ο Συμπόσιο Ποίησης!

                                                      

                                                  Σε μια αποβάθρα τρένου!      



Στερνή φορά την κράτησε στην αγκαλιά του

σε μια αποβάθρα τρένου.

Σούρουπο ήταν Φθινοπωρινό,

από κείνα που αφήνουν χώρο στο φως

να μπει απ' της ψυχής το παράθυρο

πριν την ξεριζώσει ο πόνος.

" θα γυρίσω γρήγορα ¨είπε

¨κάνε υπομονή¨

Από τότε κάθε απόγευμα,

δώδεκα χρόνια τώρα,

την ώρα που ο ήλιος ξεψυχώντας

καθρεφτίζεται στο αντικρινό μπαλκόνι, 

ξεβράζει η μνήμη κομμάτια στεναγμών

που τα σκόρπισε ο ανεμοστρόβιλος

σ' ένα ταξίδι μοίρας πικρής.

Η απαντοχή λευκές ελπίδες

γεμίζουν μια άδεια αγκαλιά

τα ηλιοβασιλέματα.

Ανήμπορη πια ζυγιάζει το χρόνο

κι ας τρέφεται ακόμα με όνειρα.

Ακροπατώντας στα συντρίμμια των αναμνήσεων

μαζεύει δάκρυα, τα κλείνει στοργικά σ' ένα μαντήλι

κι αποκοιμιέται μαζί τους.

Το πρωί μεταλαβαίνει παρηγοριά.

Έτσι πορεύεται...αναπολώντας!


Ήταν ένα ακόμα Συμπόσιο με 31 υπέροχες συμμετοχές, γεμάτες εικόνες που μας ταξίδεψαν, μας συγκίνησαν, έκαναν την ψυχή να εγερθεί, ξεκλείδωσαν τις αισθήσεις με μια γλύκα και τρυφερότητα που λειτούργησε σαν βάλσαμο, αλλά και μια πικράδα για όσα χάθηκαν. 

Η δραστηριοποίηση της ομάδας, η ενθάρρυνση, η δύναμη και η θέληση της οικοδέσποινας η ζωή είναι ωραία... να διοργανώσει ένα ακόμα Συμπόσιο με επιτυχία, λειτούργησε σαν τον ομφάλιο λώρο που τρέφει και διατηρεί την έμπνευση. Την όποια έμπνευση με το δικό του πνευματικό ύφος του καθενός, που εκφράζεται μέσα από συναισθήματα, συμβολισμούς και αλήθειες.

Γι' αυτά και για άλλα πολλά ευχαριστώ θερμά την Αριστέα που δεν παραδίνεται εύκολα και αφήνει ένα παράθυρο ανοιχτό να κρυφοκοιτάξουμε τα φανερά και τα αφανέρωτα της ψυχής της. 

Συγχαρητήρια στη Μαρία Κανελλάκη για την πρώτη θέση με ένα εξαιρετικό ποίημα που νιώθεις πως σε αφορά. Συγχαρητήρια σε όλους και ευχές από καρδιάς για μια 

Καλή, δημιουργική, ευλογημένη Χρονιά!

Αννίκα


24 σχόλια:

  1. Αννίκα μου χρόνια πολλά κι από εδώ, καλή χρονιά, γλυκιά, τρυφερή κι αγαπησιάρικη.
    Όλα τα καλά!!!
    φιλιά πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου να είσαι καλά! Όμορφη να ναι η καινούργια Χρονιά γεμάτη υγεία, αγάπη και θετικές σκέψεις!
      Πολλά φιλιά!

      Διαγραφή
  2. Εξαιρετική η συμμετοχή σου Αννίκα μου, φορτισμένη από ποικίλα συναισθήματα.
    Να έχεις μια χαρούμενη και δημιουργική χρονιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου σ’ ευχαριστώ πολύ! Καλή Χρονιά με υγεία και περισσότερα χαμόγελα και αληθινά συναισθήματα! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  3. Ταινία μικρού μήκους με πικρό τέλος..
    Αυτά τα τρένα με σοκάρουν πια, και με
    πονούν.. Τα έχω συνδέσει αυτόματα, μόνο
    με οδυνηρές στιγμές, αν και ενίοτε, γίνονται
    λυρικά ποιήματα.. Καλή χρονιά Αννικάκι μου!
    🌟🎄💚

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα δίκιο το ‘χεις Πέτρα μου! Λογικά από την ποίηση θα έπρεπε να αντλούμε ευχαρίστηση. Όμως ακόμα και μέσα στη θλίψη υπάρχει ένα συγκινησιακό στοιχείο που παρασύρει τον αναγνώστη και δημιουργεί σκάβοντας μέσα του αναμνήσεις, για να χωρέσει τη δική του περιπέτεια.
      Καλή Χρονιά με υγεία και ομορφιά Πέτρα μου!

      Διαγραφή
  4. Μια αγκαλιά συναισθήματα η συμμετοχή σου. Και γι αυτό διακρίθηκε. Μπράβο σου.
    Καλή χρονιά με υγεία και με όνειρα που θα γίνουν πραγματικά
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου σ’ ευχαριστώ πολύ! Δύσκολο να συνδυάσεις την αισθητική του λόγου και την ουσία, έτσι που να αγγίζει τον αναγνώστη.
      Καλή Χρονιά με υγεία και χαρές!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  5. Όπως έγραψε και η Πέτρα, το ποίημά σου ήταν και για μένα σαν ταινία μικρού μήκους. Είδα να εκτυλίσσεται μπροστά μου μια ολόκληρη ιστορία αγάπης κι ας μας φανερώνεις μόνο το τέλος της. Με βοήθησες να συμπληρώσω με τη φαντασία μου τα κενά και στο τέλος ευχήθηκα να γυρίσει ο αγαπημένος έστω και αργά. Ήρθε στο νου μου το τέλος από το "Έρωτας στα χρόνια της Χολέρας". Ψηφίζουμε πάντα την αγάπη, ακόμα και την εμποδισμένη κι ανεκπλήρωτη.
    Αννίκα μου, σ' ευχαριστώ για το ονειροπόλημα που μου χάρισες. Πόνεσε λιγάκι, αλλά μου άρεσε πολύ :)
    Καλή Χρονιά, με υγεία, σου εύχομαι, γεμάτη δημιουργικότητα, ηρεμία και χαρούμενες στιγμές για να φορτίζονται τα ψυχικά αποθέματα.
    Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου!!
    Σε φιλώ γλυκά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ’ ευχαριστώ για τον καλό σου λόγο! Μμμ!... άφησα τη δυνατότητα (μάλλον έτσι μου βγήκε) στον αναγνώστη να ερμηνεύσει το λόγο της απουσίας και να αναρωτηθεί ή να δημιουργήσει μια εικόνα στο μυαλό του για όσα δεν ειπώθηκαν, κάνοντας την ανατροπή.
      Καλή Χρονιά Μαρία μου με υγεία και ευλογία!

      Διαγραφή
  6. Με κέρδισε με την πρώτη ανάγνωση και όπως σχολίασα στης Αριστέας μας, το ποίημα αυτό είναι μια ωδή για όλους εκείνους τους αποχωρισμούς σε κάποια αποβάθρα, για όλες τις άδειες αγκαλιές που συντρίβονται στις αναμνήσεις και στην προσμονή. Υπέροχη συμμετοχή, Αννίκα μου! Τα ειλικρινή μου συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Με συγκινεί και με γλυκαίνει πάντα ο λόγος σου Μαρία μου! Ένα επεισόδιο μυθοπλασίας που λίγο-πολύ όλοι περάσαμε σε μια αποβάθρα. Τα υπόλοιπα, λέξεις που ξεφεύγουν απ’ το ασυνείδητο και τις απωθημένες μνήμες και βρίσκουν διέξοδο σ’ ένα ποίημα. Γνωστές οι ευαισθησίες μου για κάθε είδους απώλεια. Προσπάθησα να μοιραστώ τα βαθύτερα συναισθήματα και την τραγικότητα μιας άδειας αγκαλιάς. Δεν ξέρω αν τα κατάφερα. Πάντα κάτι θα λείπει. Να είσαι καλά Μαρία μου, να έχεις μια Καλή Χρονιά με υγεία και ευλογία!


      Διαγραφή
  7. Τελικά, καλά είπαν αρκετοί φίλοι ότι κάθε ποίημα, όντας μοναδικό, καλό θα είναι να διαβάζεται μοναχό του, για να μπορέσει ο αναγνώστης να νιώσει τη βαρύτητα που θα τού μεταδώσει.
    Πάντα ο αποχωρισμός αποτελεί έρεισμα και πεδίο μεγάλης έμπνευσης για να κατέβει κάποιος στα κατάβαθα της ψυχής του, να γράψει, να εκφραστεί, να μιλήσει.
    Όταν αυτό μάλιστα συνδεθεί και με την αποβάθρα ενός τραίνου, τότε ο χώρος αποκτά πολύ μεγάλη συναισθηματική φόρτιση.
    Έτσι, Αννίκα μου, προέκυψε το ποίημά σου, η δική σου αποβάθρα. Ένας πικρός, τραγικός αποχωρισμός, του οποίου η διαχείριση δεν ήταν δυνατή.
    Έτσι η αναμονή παίρνει χαρακτηριστικά στοίχειωσης του χρόνου και του βιώματος.
    Ο λυρισμός της καρδιάς σου είναι δεδομένος, αγαπημένη μου φίλη και εδώ, στο ποίημά σου, είναι διάχυτος.
    Σε ευχαριστούμε για αυτό που μάς έδωσες σε ένα "συμπόσιο", μία ακόμα φορά, χαρισματικό.
    Φιλιά πολλά, Αννίκα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καθετί Γιάννη μου έχει το λόγο του κι ας μιλάει για μοναξιά, για απώλεια, για χαρά ή θλίψη. Σημασία έχει να σου ζεστάνει την ψυχή! Μέσα από ένα συμβολικό λόγο προσπάθησα να δημιουργήσω εικόνες, οικείες στον καθένα, με ένα βαθύτερο νόημα για την απώλεια και μια άδεια αγκαλιά. Ίσως βρήκαν ευκαιρία να βγουν όλες εκείνες οι μύχιες σκέψεις που ο καθένας υπομένει μέσα απ’ τη μοναξιά και τη στέρηση. Δύσκολη η εκφορά του λόγου όταν πρέπει να αγγίζεις τα συναισθήματα του αναγνώστη. Χαίρομαι αν το κατάφερα! Για τον καλό σου λόγο σ’ ευχαριστώ πολύ και σου εύχομαι μια Καλή, δημιουργική Χρονιά με υγεία!

      Διαγραφή
  8. Θα μπορούσε να είναι μελό, με το θέμα που καταπιάστηκες, Άννα μου! Κι όμως, δεν ήταν! Κάθε άλλο... Μια πονεμένη ωδή, γεμάτη λυρικότητα, εικόνες και συναισθήματα! Οι λέξεις σοφά επιλεγμένες, αγγίζουν τον άλλον! Χάρηκα που πολλοί φίλοι στάθηκαν στη συμμετοχή σου και διακρίθηκε ψηλά!
    Σε ευχαριστώ που συμμετέχεις πάντα με αξιόλογα ποιήματα!
    Για τα καλά σου λόγια τι να πω; Συγκινήθηκα αφάνταστα!
    Όσα ευχαριστώ να σου πω, είναι λίγα! Με συντροφεύει δίπλα μου ένα χριστουγεννιάτικο ποντικάκι, χαμογελαστό και ανέμελο. Σαν να μου λέει, έτσι θα είσαι σε λίγο καιρό... Κάπως έτσι κι εσύ! 😉

    Να έχεις μια υπέροχη χρονιά, Άννα μου, γεμάτη αγάπη, γαλήνη και υγεία!
    Τα φιλιά μου και την αγάπη μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αριστέα μου!
      Η αρχική μου εντύπωση για το Συμπόσιο ήταν μια απογοήτευση. Θυμάσαι; Που πας βρε Καραμήτρο με τα θηρία, είπα. Η ενθάρρυνση από μέρους σου και της ομάδας, με έκαναν να αλλάξω την ιδέα περί ποίησης και να δω έναν κόσμο γεμάτο με φαντασία, με όμορφους συνδυασμούς, που ζωντανεύει τις έννοιες δημιουργώντας εικόνες κι αυτή νομίζω είναι η ουσία και η ομορφιά του ποιήματος. Για όλα αυτά λοιπόν τα πολύτιμα πολύ σ’ ευχαριστώ! Αν καμμιά φορά είναι λίγο ασαφή τα όρια ανάμεσα στη φαντασία και στην πραγματικότητα, συμπάθα με, αλλά η ονειροφαντασία μου ξεφεύγει λίγο απ’ την ουσία. Θα μάθω στο υπόσχομαι! Που θα πάει!
      Αα...το Χριστουγεννιάτικο ποντικάκι μπορείς να το θεωρείς....ξαδερφάκι. Δευτεροτριτοτέταρτο δεν έχει σημασία. Να σε συντροφεύει και να σου χαμογελάει στα δύσκολα. Να είναι το ¨γουρι σου¨ και όλα θα πάνε καλά!
      Σ' ευχαριστώ, με όλη μου την αγάπη Καλή και ευλογημένη Χρονιά!


      Διαγραφή
  9. Καλή χρονιά με υγεία και χαρά, Αννίκα μου!
    Όχι μόνο συγκινήθηκα με το ποίημα σου, δάκρυσα!
    Μέσα σε λίγες αράδες, χώρεσαν δύο ζωές!
    Αυτά τα τραίνα έγιναν πολλές φορές αιτία να καταστραφούν όνειρα κι ελπίδες.
    Χαίρομαι πολύ που διακρίθηκε, λυπάμαι που δεν πρόλαβα να ψηφίσω.
    Όλα είναι καταπληκτικά!
    Δύσκολο να αποφασίσεις με μια ανάγνωση.
    Πολλά φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλή Χρονιά Ρένα μου με υγεία! Γλυκόπικρες είναι αλήθεια οι σκέψεις από έναν αποχωρισμό σε μια αποβάθρα. Τραγική η βεβαίωση στο στίχο ¨ταξίδι μοίρας πικρής¨ που αφήνει τον αναγνώστη να βαδίσει στις δικές του διαδρομές μιας και το βίωμα παίζει σημαντικό ρόλο στα συναισθήματα του αποχωρισμού.
      Να είσαι καλά Ρένα! Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

      Διαγραφή
  10. Τρυφερή και ατμοσφαιρική η συμμετοχή σου, Αννίκα μου, έδωσε τον ιδιαίτερο τόνο της στο συμπόσιο! Την βρήκα πολύ αξιόλογη, άσχετα που δεν έφτασαν οι βαθμοί να την ψηφίσω...
    Να έχεις μια όμορφη και δημιουργική χρονιά, για να δούμε κι άλλες τέτοιες συμμετοχές από εσένα.
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Για το ταξίδι, τη μετανάστευση, την απουσία, τη μοναξιά, την απώλεια, Πίπη μου, για όλα εκείνα που δημιουργούν την ανάγκη μιας ζεστής αγκαλιάς που ήταν η ουσία του ποιήματος. Να είσαι καλά! Μια όμορφη δημιουργική και χαρούμενη Χρονιά, εύχομαι και για σένα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  11. Αχ αυτές οι άδειες αγκαλιές Αννίκα μου! Σε αποβάθρες σταθμών, σε λιμάνια. Και υπάρχουν πολλές!
    Εδωσες τόσο λυρικά το συναίσθημα της προσμονής , της ελπίδας και την έλλειψη της αγκαλιάς που την έχουν ανάγκη όλα τα πλάσματα του Θεού!
    Σε πόσο διαφορετικά μονοπάτια πάει τον καθένα μας μια λέξη!
    Και πόσο παίρνουν άλλη διάσταση οι στίχοι όταν διαβαστούν στο χώρο τους!. Συγχαρητήρια για την συμμετοχή σου φίλη μου!!
    Καλή και όμορφη χρονιά σου εύχομαι Αννίκα μου με τα καλύτερά της με υγεία , ευλογία στο σπιτικό σου, και ειρήνη στον κόσμο!!
    Χρόνια πολλά!! με την αγάπη μου φιλιαααα! 🤗🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ακόμα και απλοί παρατηρητές σε μια αποβάθρα, νιώθουμε το ίδιο συναίσθημα λύπης με τους ταξιδιώτες και αυτούς που μένουν πίσω. Ο καθένας για τους δικούς του λόγους. Θλιβερή θα είναι πάντα η εικόνα των ανθρώπων που αποχωρίζονται κι ατέλειωτη η αναμονή της επιστροφής, όσο μικρή κι αν είναι.
      Ρούλα μου σ' ευχαριστώ πολύ. Να έχεις μια όμορφη Χρονιά με υγεία και ευλογία! Καλόχρονος ο μικρούλης, γερός και τυχερός, να τον χαίρεστε!
      Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
    2. Χρόνια πολλά, Αννίκα μου, καλή κι ευλογημένη χρονιά!
      Κάθε καλό στην οικογένειά σου!
      Η γραφή σου μοναδική όπως πάντα!
      Καλή συνέχεια και πάντα επιτυχίες σε ότι κι αν κάνεις!
      Δέξου τον θαυμασμό και την αγάπη μου!

      Διαγραφή
    3. Χρόνια Πολλά Μαρία μου, Καλή Χρονιά και σε σένα με υγεία και ευλογία! Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή