Τετάρτη 1 Μαΐου 2019

Πρωτομαγιά!



Για ποιό βαρύ σας κρίμα σας θερίζουνε;
Πρωτομαγιά σαν χλωρά στάχυα
πίσω από 'να μαντρότοιχο γεμάτο χαμομήλια;
Για την πατρίδα εσείς στενάζατε
κι ονειρευόσαστε τη λευτεριά της.
Τέσσερις ώρες γάζωναν οι σφαίρες την καρδιά σας
και πέφτοντας αμίλητοι κατά οκτάδες
αγκάθινο στεφάνι μας φορέσατε
χαλκά ζεματιστό στην εποχή μας
να ντρέπεται αιώνια για την φρίκη της
και τα εγκλήματά της.
Η οδός Φορμίωνος, οδός του Γολγοθά μας
σπάρθηκε όλη με κόκκινα λουλούδια
απ' το πλούσιο αίμα σας τ' αψύ
που τα μαζεύομε μεσ' σε λευκά μαντήλια
τη Λευτεριά να ράνομε που αργεί (...)


 Της Ρίτας Μπούμη Παπά για τα διακόσια παλικάρια της Καισαριανής

Καλό Μήνα!

24 σχόλια:

  1. Υποκλίνομαι στην απότιση φόρου τιμής σου στη θυσία των 200 της Καισαριανής Αννίκα.
    Με ένα ποίημα που ταιριάζει απόλυτα στη μνήμη τους.
    Μια μεγάλη θυσία. Κάτι σαν Μ. Παρασκευή σε άλλο επίπεδο και πεδίο. Μια μεγάλη μέρα για το λαό μας και την ιστορία του.
    Και ένα χαστούκι υπόμνησης στην δολερή αλλοίωση και παρακμή που σκεπάζουν πολλοί την ψυχή τους και την εγκληματική τους αφέλεια.
    Καλή Πρωτομαγιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Αν έβρισκε την οφειλόμενη δικαίωση ο αγώνας της εθνικής αντίστασης των Ελλήνων και ζυγιζόταν σαν την πιο πολύτιμη και ακριβή ύλη το αίμα ηρώων και μαρτύρων που έδωσαν τη ζωή τους για την λευτεριά της πατρίδας, αν δεν αντικρίζαμε με τόση παγερή αδιαφορία τα δάκρυα των αμέτρητων απορφανεμένων θυμάτων, η Πρωτομαγιά του '44 θα αντιπροσώπευε μια από τις Μεγάλες Παρασκευές του Έθνους και ο χώρος του Σκοπευτηρίου τον πιο ιερό Γολγοθά του"
      Είναι λόγια της Ρίτας Μπούμη Παπά που έζησε τα τραγικά γεγονότα εκ του σύνεγγυς καθώς το σπίτι της ήταν λίγα μόλις μέτρα από τη μάντρα του Σκοπευτηρίου.
      (αξίζει τον κόπο να το διαβάσει κάποιος- tvxsblogit@tvxs.gr.-με τίτλο οι 200 της Πρωτομαγιάς)
      Γιάννη μου η Πρωτομαγιά δεν είναι μόνο ένα στεφάνι στολισμένο στην πόρτα των σπιτιών. Το ξέρεις πως είναι η ψυχή ενός λαού, είναι η μνήμη που ελευθερώνει συνειδήσεις που πάντα προσδοκά το καλύτερο.
      Καλό κι ευλογημένο μήνα!

      Διαγραφή
  2. Καλό μήνα, Αννίκα.

    Μικρό αντίδωρο για το σημερινό σου ποίημα. Ένα από τα διακόσια παλικάρια ήταν κι ο Νίκος, ο αδελφός του Μανόλη Γλέζου: http://www.enallaktikos.gr/ar14714el-o-adelfos-toy-manwli-nikos-glezos-fwkas-ektelestike-10-maioy-1944-afierwma.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελάχιστος φόρος τιμής Διονύση μου.

      "Πέσε στα γόνατα, προσκύνα το πανάγιο χώμα
      με την ψυχή κατάκορφα στον ουρανό υψωμένη
      όποιος και να'σαι, όθε και να 'σαι...........
      Ετούτη η μάντρα αντίκρυ σου το σύνορο του κόσμου
      Ήτανε πρώτη του Μαγιού, φως όλα μέσα κι έξω
      που αράδιασε πα στο σοβά πισθάγκωνα δεμένους
      και θέρισε με μπαταριές οχτρός ελληνομάχος
      όχι έναν, δυο, ή τρεις.....διακόσια παλληκάρια
      (Κ. Βάρναλης)

      Καλό μήνα με υγεία!

      Διαγραφή
  3. Πράγματι κανονικά είναι μία γιορτή εργατική, ένα κατά κάποιο τρόπο συλλαλητήριο , τώρα πως κατέληξε ..οβελίας και παιδάκια..δεν ξέρω!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου όλα τα ταιριάζει ο άνθρωπος αρκεί πάντα να έχει κατά νου "τα του Θεού τω Θεώ και τα του Καίσαρος τω Καίσαρι"
      ή κατά το λαϊκότερο το τερπνόν μετά του ωφελίμου.
      Υπάρχουν και άγραφες σελίδες στην ιστορία που δεν πρέπει να ξεχνάμε.
      Χρόνια Πολλά και καλό μήνα με υγεία!

      Διαγραφή
  4. Απαντήσεις
    1. Έχουμε χρέος να διαφυλάξουμε στη μνήμη μας εκείνο το πρωινό του '44 όταν ο ήλιος απ' τον Υμηττό ροβολούσε-κατακόκκινος- σε μια αδούλωτη Αθήνα.
      Καλό Μήνα!

      Διαγραφή
  5. Να λοιπόν τί πρέπει να θυμόμαστε κάθε πρωτομαγιά!
    Πόσες θυσίες σκέφτομαι Αννίκα μου έχουν γίνει στον κόσμο αυτό.
    Στο όνομα τίνος και κάτω από την εξουσία ποιών;
    Ανατριχιάζω μόνο που το σκέφτομαι.
    Συγκλονιστική η ανάρτηση σου
    Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μόνο να θυμόμαστε Στέλλα μου, από όποια απόχρωση κι αν το δούμε, πως η Πρωτομαγιά είναι μια μέρα με μεγάλο ιστορικό φορτίο. Απότιση φόρου τιμής είναι η μνήμη για όσους έγραψαν ιστορία.
      Σ' ευχαριστώ που πέρασες, καλό Σαββατοκύριακο!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  6. Υπεροχος ελαχιστος φορος τιμης μνημης..για όλους οσους επεσαν για τα δικαιωματα της ελευθεριας του ανθρωπου σε όλα τα επιπεδα..
    Να είσαι καλα Αννικα μου και να έχεις ενα ομορφο μηνα την αγαπη μου φιλιάαα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Ρούλα!
      Καλό είναι να θυμόμαστε τους λόγους που γιορτάζουμε την εργατική πρωτομαγιά γιατί σε κάποιες χώρες οι συνθήκες εργασίας θυμίζουν ακόμη και σήμερα Μεσαίωνα.
      Ρούλα να είσαι καλά. Καλό μήνα και καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  7. Ευχαριστούμε που βοηθάς τη μνήμη μας...
    Αυτό που λέει κι η Αχτίδα μας το σκέφτομαι συχνα, όλα τα κάναμε ίσιωμα -που έλεγε κι η γιαγιά μου- δεν ξεχωρίζει τίποτα.
    Και να πεις πως εχουμε λύσει όλα μας τα προβλήματα ... Θα πρεπε εστω λίγο να μας αφυπνίσουν όσα ζούμε, αλλά μπα...
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Νίκη!
      Πρώτα απ'όλα να πω, πως είναι μια ευχάριστη έκπληξη να σε δω στην πόρτα μου. Όχι δεν παραπονιέμαι γνωρίζοντας το πρόγραμμά σου σ' ευχαριστώ πολύ.
      Η αλήθεια είναι πως δεν έχουμε λύσει πολλά απ' τα προβλήματα, αντιθέτως με τον καιρό δυσκολεύουν περισσότερο.
      Αναρωτιέμαι όμως ποιο νόημα θα μπορούσαμε να βρούμε στις Πρωτομαγιές που γιορτάζουμε όταν η αγορά στενάζει με τετράωρες εργασίες και μισθούς ψίχουλα.
      Όσο για τα παλικάρια που έδωσαν τη ζωή τους, να ποια ήταν τα τελευταία τους λόγια: "Πάμε για εκτέλεση να 'στε περήφανοι για μας" αυτό πρέπει να θυμόμαστε.
      Ίσως κάποτε τα παιδιά των εγγονών των παιδιών μας να ζήσουν σ' ένα καλύτερο κόσμο.
      Νίκη μου να είσαι καλά. Καλή εβδομάδα και ένα ακόμη καλύτερο μήνα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  8. Μετά από καιρό, καλησπερούδια και καλό Μάη, Αννίκα μου γλυκιά! Πολλά φιλιά🌸🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Χρόνια Πολλά Πέτρα μου!
    Χαίρομαι πολύ που σε βλέπω στην πόρτα μου. Καλό μήνα με χαρά και υγεία!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Χριστός Ανέστη!!!
    Χρόνια Πολλά!!!
    Εύχομαι να έχεις ένα ομορφο,λουλουδένιο μηνα!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Aληθώς Ανέστη Μαρία μου!!
      Χρόνια Πολλά και καλό χαρούμενο μήνα με υγεία!

      Διαγραφή
  11. Καλημέρα γλυκιά μου!
    Καλό μήνα, με υγεία και χαρά.

    Αν μένεις Αθήνα, θα χαρώ να βρεθούμε στην παρουσίαση του βιβλίου μου.

    φιλιά πολλά, την αγάπη μου έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κική μου καλό μήνα με κάθε επιτυχία.
      Σ' ευχαριστώ για την πρόσκληση. Αν και είμαι Αθήνα για λόγους υγείας αποφεύγω τις μετακινήσεις.
      Η σκέψη μου και οι ευχές μου θα είναι μαζί σας.
      Καλή επιτυχία ολόψυχα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  12. Εύγε Αννίκα για την αναφορά!
    Πολύ με συγκίνησες.
    Τιμής ένεκεν την Πρωτομαγιά έβαλα και είδαμε γι ακόμα μια φορά Το Τελευταίο Σημείωμα και θες η μέρα, μας φάνηκε πιο δυνατή η ταινία από την πρώτη φορά που την είχαμε δει.
    Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Όταν ο άνθρωπος δίνει την ζωή του για ανώτερα ιδανικά δεν πεθαίνει ποτέ" Ήταν ένα σημείωμα απ' τα δεκάδες σκορπισμένα που βρέθηκαν γύρω απ' τα άψυχα σώματα των σκοτωμένων παλικαριών. Ίσως αυτό πρέπει να θυμόμαστε για τις πολύτιμες παρακαταθήκες του χθές. Κι ο Βούλγαρης το πετυχαίνει μέσα από το "Τελευταίο σημείωμα" με απόλυτη αξιοπρέπεια και ήθος.
      Αρτίστα μου σ' ευχαριστώ για την αναφορά.
      Καλό μήνα!

      Διαγραφή
  13. Περνώ για να σου αφήσω τα φιλιά μου, Αννίκα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλημέρα Μία μου. Χρόνια Πολλά!
    Να έχεις μια όμορφη μέρα!
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή