Πέμπτη 2 Νοεμβρίου 2023

Ένα Σάββατο του Οκτώβρη!


Οκτώβρης στις τελευταίες του ανάσες και σχεδόν καλοκαίρι.

Απόδραση σε Ορεινή Κορινθία, Φενεό, λίμνη Δόξα. Ένα δίωρο περίπου δρόμος, μα ο προορισμός άξιζε τον κόπο και με το παραπάνω. Όσο χρειάστηκε δηλαδή να αφεθεί ο νους, να γεμίσει η ψυχή, να χορτάσει το μάτι ομορφιά.

Έχω ξανακάνει κι άλλες φορές την ίδια διαδρομή, μα κάθε φορά είναι σαν ναναι η πρώτη.

Τοπίο τυλιγμένο στο φως.  Αποχρώσεις του χρυσού, του κίτρινου της ώχρας και του κεχριμπαριού. Χρώματα που καταργούν τα όρια του αισθητού. Αναρωτιέσαι πως θα χωρέσουν όλα αυτά μέσα σου. Κι όμως. Ένας τόσος δα χώρος χρειάζεται κι η ομορφιά καταλαμβάνει το όλον.

Κι η λίμνη! Απόκοσμα γαλήνια! Τι ομορφιά απίστευτη!

Ένας καθρέφτης που αντανακλά την ψυχή του καθενός στα ήσυχα νερά της. Αλλού φωτεινή κι απαστράπτουσα κι αλλού σκοτεινή κι απροσπέλαστη.



Ένα ελαφρό αεράκι περνά για λίγο απ΄τα φυλλώματα και ρυτιδιάζει τα νερά της. Ύστερα πάλι ησυχάζει.

Ανηφορίσαμε το μονοπάτι για το μοναστήρι του Αη-Γιώργη. Όμορφο μέσα στην απλότητά του. Γαντζωμένο στις μνήμες, χρονολογημένες από εποχές βίαιες στη μακραίωνη ιστορία της Ελλάδας.


Θεματοφύλακας της πίστης και της ελπίδας. Με εμφανή τα σημάδια του χρόνου, μετρώντας την ηλικία του σε αιώνες, πορεύεται στο σήμερα. Ένας τόπος δεν είναι μόνο πέτρες και χώμα, είναι ιστορία, είναι γνώση, είναι ζώσα ψυχή πέρα απ' το ορατό, είναι το ¨αθέατο¨ που σφραγίζει την αλήθεια στην ψυχή μας.



Το εκκλησάκι σκοτεινό. Νιώθεις την υγρασία και τη μυρωδιά απ' το αγιοκέρι που φωτίζει αμυδρά το χώρο. Έχει τόση γαλήνη και ιερότητα!



Ένας κόσμος διαφορετικός, απαλλαγμένος από περιττές βιοτικές έγνοιες. Συνομιλήσαμε για λίγο με το Γέροντα. Ήρεμος με ένα καλοσυνάτο χαμόγελο που φανέρωνε μια ψυχή καθαρμένη και γεμάτη αγάπη για τον άνθρωπο. Ο λόγος του απλός, αληθινός. Μας φίλεψε γλυκό τριαντάφυλλο και δροσερό νερό.
Η ευχή του να είναι γεμάτες οι καρδιές μας φως και αγάπη μας συνόδεψε στην επιστροφή. Σκέφτομαι, κάποιες φορές το άρρητο μπορεί να πει περισσότερα απ' τα λόγια, σαν αχτίδα ζώντος φωτός στις δοκιμασίες των ανθρώπων.

                                        Η θέα της λίμνης απ' το αρχονταρίκι της Μονής!


Σάββατο 28η Οκτωβρίου του 2023

Αννίκα

29 σχόλια:

  1. Είναι πολύ όμορφα στη λίμνη Δόξα και τα περίχωρα. Το τοπίο θυμίζει Άλπεις. Πολύ όμορφη και η ανάρτησή σου, λιτή και απέρριτη. Με ταξίδεψε, όχι μόνο στη λίμνη Δόξα και στο μοναστήρι, αλλά και μέσα στην ψυχή μου.
    Να έχεις μια όμορφη μέρα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ανάγκη της ψυχής να είσαι εκεί που γαληνεύεις. Να είσαι καλά Πίπη μου! Καλό Σαββατόβραδο και Καλό μήνα να έχεις!

      Διαγραφή
  2. Πόση αλήθεια ομορφιά μπορεί να κρύβεται σε τέτοια μέρη. Στην αγκαλιά της φύσης. Να παραδοθείς, να αφεθείς να σε τυλίξει με τη μαγεία της, τους τόπους της και την ιστορία της.
    Ευχαριστούμε για το ταξίδι, Αννίκα μου. Είναι τόσο όμορφο. Καλό μήνα κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Την ώρα που ο ήλιος καθρεφτίζεται στα ήσυχα νερά της λίμνης, στέκεται μετέωρο το βλέμμα ¨μ’ ένα μακάριο φως εωσότου αποκαλυφθεί της λιγοσύνης το πραγματικό μεγαλείο¨ λέει ο Ελύτης στο Μικρό Ναυτίλο. Να κάπως έτσι Γιάννη μου φυλακίζεις στην ψυχή όλα τα συναισθήματα.
      Να είσαι καλά! Να έχεις ένα όμορφο Σαββατόβραδο κι έναν ακόμα πιο όμορφο μήνα!

      Διαγραφή
  3. Απ' τις πιο ωραίες διαδρομές αυτά τα μέρη. Το περιγράφεις τόσο γλαφυρά που είναι φανερό πόσο απόλαυσες αυτή τη μικρή απόδραση. Αννίκα μου, καλό μήνα να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όμορφες διαδρομές Μαρία μου! Το ζήτημα είναι με τι μάτια τις βλέπει κανείς. Διαφορετικές ιδέες, διαφορετική προσήλωση. Γιατί άλλο να βλέπεις κι άλλο απλά να κοιτάς. Αυτός ο τόπος συνεχίζει να συγκινεί όσους αναζητούν το διαφορετικό.. Κι αν αυτά που παρατηρεί η ψυχή μπορείς να τα μοιραστείς αποτυπώνοντας τα συναισθήματά σου, τότε μπορείς να μεταδώσεις και την ψυχική σου διάθεση.
      Μαρία μου σ' ευχαριστώ! Να έχεις έναν όμορφο μήνα!

      Διαγραφή
  4. Εσύ χόρτασες ταξίδι κι εγώ από τις φωτογραφίες και τις περιγραφές σου. Είναι μαγική ζωγράφος η φύση Αννίκα μου. Δες και τα παράθυρα ζωής που ανοίγονται για ανάσες βαθιές!
    Καλησπέρα
    τα φιλιά μου (πολλά)
    :-)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι ακριβώς Στέλλα μου! Κάποιες φωτογραφίες δεν χρειάζονται λόγια. Είναι φορές που γίνεσαι συνταξιδιώτης, συνοδοιπόρος σ’ ένα ονειρικό σκηνικό, ακόμη και μέσα από ένα παράθυρο.
      Να είσαι καλά! Καλό Σαββατόβραδο!

      Διαγραφή
  5. Υπέροχη διαδρομή, αυτό που μου λείπει εδώ και τα τελευταία 3 χρόνια είναι τα ατελείωτα τέτοια ταξίδια μας με τον άνδρα μου. Δεν έχουν αξία πια αφού περπατώ με βοήθεια. Να είσαι καλά και να πηγαίνεις ΠΑΝΤΟΥ..Τώρα..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Όλα έχουν αξία Γεωργία μου! Κι αυτά που έζησες κι αυτά-έστω και λίγα-που απολαμβάνεις δίπλα στους ανθρώπους που αγαπάς. Κι αν δεν μπορούμε πια να πάμε μακριά, βρίσκουμε καταφυγή στις αναμνήσεις.
      Να είσαι καλά! Καλό μήνα να έχεις!

      Διαγραφή
  6. Όμορφες διαδρομές Αννίκα μου που μένουν στην μνήμη και σε γαληνεύουν όπως τα ακύμαντα νερά της λίμνης...μαγεία είναι το υγρό στοιχείο όπου υπάρχει. Αυτή η ομορφιά που έχει η φύση και μας την χαρίζει απλόχερα χωρίς να της την ζητάμε είναι που πρέπει να κρατήσουμε μέσα μας.
    Σε ευχαριστούμε που μας πήρες μαζί σου Αννίκα μου.
    Να είσαι καλά και ο τελευταίος μήνας του φθινοπώρου να σου φέρει τα καλύτερα. την αγάπη μου φιλιαααα 🧡🤗

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πανέμορφα τα τοπία με τις λίμνες που αλλάζουν τα νερά τους χρώματα κατά τη διάθεση του ήλιου. Με όσες λέξεις κι αν τις περιγράψεις δεν θα μπορέσεις να αποδώσεις την ομορφιά τους. Η δύναμη της ομορφιάς είναι τέτοια που απλά στέκεις σιωπηλός και τη θαυμάζεις όσο να γεμίσει η ψυχή γαλήνη!
      Να είσαι καλά Ρούλα μου! Καλό ξημέρωμα!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  7. Τι ωραία τοπία μας κέρασες Αννίκα μου! Αχ οι λίμνες είναι ένα από τα πιο ωραία μέρη που μπορούν να μας χορτάσουν ομορφιά, γαλήνη, πληρότητα...
    Κάτι τόσο απλό, όπως είναι μια βόλτα στην φύση, σε κάνει να ξεχνάς την καθημερινότητα και μοναχά να απολαμβάνεις θέλεις!
    Σε ευχαριστούμε που μας πήρες μαζί σου φίλη μας!
    Καλό μήνα και καλό ξημερωμα να έχεις, μαζί με την αγάπη μου! 🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις

    1. Με τέτοια ομορφιά δεν φτουράνε τα λόγια Ρούλα μου! Φτωχά από μέρους μου. Και σίγουρα δεν έχω την λογοτεχνική ικανότητα της αφήγησης για ένα τέτοιο θαύμα. Εικόνες μόνο μπορώ να σας δώσω, μα κι αυτές άλλος τις ζωγράφισε με το Άυλο χέρι του.
      Σ' ευχαριστώ Ρούλα μου! Καλό Σαββατοκύριακο και καλό μήνα!

      Διαγραφή
  8. Ήταν σαν να ήμουν μαζί σου. Οι υπέροχες φωτογραφίες σου και οι γλαφυρές περιγραφές σου έφτασαν για να με κάνουν να πλησιάσω πολύ τα δικά σου συναισθήματα και εντυπώσεις. Ειδικά η τελευταία φωτογραφία του τοπίου μέσα από το κάδρο του παραθύρου με ηρέμησε και με γαλήνεψε. Δεν έχω επισκεφθεί την περιοχή αλλά θέλω πολύ να κάνω αυτό το μικρό ταξίδι. Αξίζει.
    Σ' ευχαριστώ που το μοιράστηκες και έφτιαξες και τη δική μου διάθεσή μου.
    Να είσαι καλά Αννίκα μου.
    Σε φιλώ! Καλό Σαββατοκύριακο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ήταν μια σκέψη που στιγμιαία γεννήθηκε Μαρία μου, έτσι χωρίς πρόγραμμα, που όμως το καταευχαριστηθήκαμε. Απλά θέλησα να μοιραστώ το συναίσθημα, αφήνοντας χώρο και στη φαντασία, καταλήγοντας με παρρησία, πως ναι αξίζει μια επίσκεψη.
      Σ' ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου! Καλό Σαββατοκύριακο και καλό μήνα να έχεις!

      Διαγραφή
  9. Μα γιατί δεν βλέπω τις αναρτήσεις σου μου λες; Τώρα σε έψαχνα να δω τι γίνεται με το μπλογκ σου που έχω καιρό να επισκεφθώ και είδα την καταπληκητική εκδρομή (έχω πάει κι εγώ και είναι όνειρο όντως) που πήγες. Όμορφα δοσμένη με λέξεις αντάξιες της ομορφιάς του τοπίου.
    ΥΓ. Δεν βάζεις ένα newsletter να γραφτώ μη χάνω αναρτήσεις σου;
    Φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου, να σου πω πως ήταν έκπληξη τα σχόλιά σου. Ύστερα από πολύ καιρό (δεν μετράω το χρόνο) είχα καταλήξει πως οι αναρτήσεις και γενικά το blog δεν ήταν στα ενδιαφέροντά σου. Δεν το απέδωσα σε άλλη ερμηνεία και σεβόμενη αυτή σου την επιλογή συμφιλιώθηκα με την απουσία σου. Δεν χρειάζεται να πω πως οι σκέψεις μου βρίσκουν απάγκιο σ’ αυτό εδώ το blog και η επιθυμία για συζήτηση ορίζεται από τις επιλογές του καθενός. Χαίρομαι όταν βρίσκουν ανταπόκριση. Αφήνοντας λοιπόν τα σημαινόμενα θέλω να σε ευχαριστήσω τόσο για τα καλά σου λόγια, όσο και για την παρουσία σου. Πάμε απ’ την αρχή. Καλωσόρισες Άννα και σ’ ευχαριστώ!
      ΥΓ. Δεν το 'χω με την τεχνολογία. Αρκούμε στα απολύτως απαραίτητα και στα κλασσικά. Ίσως αν έβαζες το blog στα ¨αγαπημένα ιστολόγια¨ να λυνόταν το θέμα με τις αναρτήσεις.
      Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Έλα Αννίκα μου που σκέφτηκες ότι το μπλογκ σου δεν είναι στα ενδιαφέροντά μου!!!!!!! Συγχίστηκα τώρα....και το έχω στα αγαπημένα μου στο μπλογκ μου και δεν το δείχνει ο blogger. Εντάξει κοίτα τι έκανα. Έβαλα το λινκ του μπλογκ σου σε φάκελο στην επιφάνεια εργασίας και θα μπαί΄νω να βλέπω αν έκανες ανάρτηση...και βλέπουμε στην πορεία μήπως φτιάξει ο μπλόκερ

      Διαγραφή
    3. Ναι έχεις δίκιο Άννα μου και δεν ξέρω που πήγαν τα σχόλια. Πάντως ειλικρινά δεν είναι στις προθέσεις μου να σε στενοχωρήσω. Και δεν ξέρω τι κάνει αυτός ο blogger-ιδέα δεν έχω- Θα το ψάξω. Δεν ξέρω αν ευθύνομαι εγώ (καθότι άσχετη) Πάντως διαγραφή σίγουρα δεν πάτησα. Ελπίζω να βρω την άκρη.
      Σ' ευχαριστώ για το χρόνο σου! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
    4. Γιουχουουου! Νομίζω το βρήκα. Ήταν μαζεμένα τα σχόλια και πιθανόν δεν πάτησα για ¨΄εγκριση¨ Τόσο άσχετη!

      Διαγραφή
    5. Ωωωω χτυπάω παλαμάμια κι ας μη με βλέπεις!!!

      Διαγραφή
  10. Κι εγώ έχω ένα πρόβλημα με τον blogger, Αννίκα μου, κι ενώ έχω στα αγαπημένα μου το δικό σου blog, της Μαρίας Γ. και της Στέλλας, δεν μου τα δείχνει στη ροή.. 😔🙄 Οπότε κάθε φορά σάς ψάχνω μέσω άλλων φίλων.

    Όσο για την υπέροχη εκδρομή σου, κι άλλες φορές έχω σκεφτεί ότι τα εκκλησάκια και τα μοναστήρια βρίσκονται στις ωραιότερες τοποθεσίες, δίπλα στο θεό! Πανέμορφη απόδραση, από αυτές που γεμίζουν και τα μάτια αλλά κυρίως τις ψυχές μας.. Πάντα να περνάς όμορφα, Αννικάκι μου! 🍂🎁🧡

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχ αυτός ο blogger. Ούτε ξέρω ποιος είναι, ούτε τι δουλειά κάνει. Πάντως τη ζημιά του την κάνει μια χαρά. Σαν θέλει φέρνει τα πάνω, κάτω.
      Τα εκκλησάκια Πέτρα μου όμορφα μέσα στην απλότητά τους. Έτσι για να ταιριάζουν με το χώρο. Σημάδια γαλήνης και ιερότητας. Το καλοκαιράκι του Οκτώβρη μας επέτρεψε να απολαύσουμε τη λίμνη και το φως του ήλιου. Πάντα υπάρχει η ανάγκη να ξεφύγει η ψυχή απ’ τα ίδια.
      Πέτρα μου σ' ευχαριστώ! Να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!


      Διαγραφή
  11. Πέρασα να πω ένα γειά και να χαρώ το χριστουγεννιάτικο στόλισμα της σελίδας σου. Καλό Σαββατοκύριακο Αννίκα μου :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωω Μαρία μου γεια σου και σένα! Σ'ευχαριστώ για την επίσκεψη!
      Καλό ΣαββατοΚύριακο! Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  12. Πολύ ωραίες εικόνες και κείμενο καλές γιορτές

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όμορφες γιορτινές μέρες και σε σένα και την οικογένειά σου Νατάσσα μου! Σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή