Τετάρτη 8 Ιουνίου 2022

Δημιουργικές ιδέες και πρακτικές λύσεις που λύνουν τα χέρια.

 

Λοιπόν με τούτα και με κείνα, με όλα αυτά που συμβαίνουν γύρω μας και λίγο παραπέρα και…. γενικά στο μισό πλανήτη, ξεχάσαμε μια σημαντική παράμετρο για την ποιότητα της ζωής. Την αισθητική. 

Την αισθητική που δεχόμαστε και που μπορεί να υστερεί πολύ από την ουσία και αυτή που μεταδίδουμε εμείς. Αν και η ποιότητα της ζωής μας εξαρτάται από τις συνήθειες μας, η αισθητική λένε είναι το καλό και το ωραίο. 

Χμμ ….το καλό ίσως, το ωραίο μπορεί να είναι από υπέροχο, χαριτωμένο ή απλά ενδιαφέρον. Τέλος πάντων λέω να μην αναλύσουμε τον όρο της αισθητικής και να δούμε με άλλο μάτι την πρακτική δημιουργία που αφορά την καθημερινότητα, που μπορεί να ανανεωθεί ή να αξιοποιηθεί με μικρές διορθωτικές παρεμβάσεις.

Τη δημιουργία δηλ. που σαν κινητήρια δύναμη σε ωθεί να μάθεις, με το βλέμμα του θεατή ή του μαθητή, να δοκιμάσεις, οτιδήποτε μπορεί να σε διδάξει. 

Λένε, πως καλλιτέχνης γεννιέσαι δεν γίνεσαι.

Εγώ πάλι έχω αντίθετη άποψη. Μακριά από εμένα η καλλιτεχνική αλαζονεία, αλλά θεωρώ πως η επανάληψη, η επιμονή και η εμπειρία κάποια στιγμή θα φέρουν ένα καλό αποτέλεσμα και τα πράγματα θα αρχίσουν να γίνονται χρήσιμα, αλλά και διασκεδαστικά. 

Αρκεί να έχετε ένα απλό βάζο του κιλού, μια βάση που δεν χρειάζεστε και ένα ισχυρό κίνητρο, δηλ. θέλω να πω, πως άσχετα από τις όποιες δεξιοτεχνίες διαθέτετε, μεγαλύτερη σημασία έχει η βούληση να αποκτήσουν οι σκέψεις παρουσία και αισθητική.

Κι αν δεν είναι τέλειο; Ε, τι;  Η προσπάθεια και μόνο είναι μια μικρή νίκη. Το ερώτημα είναι, αν θέλεις; 

 Έτσι αποκτάς πληροφορίες, γνώσεις, που σιγά σιγά γίνονται εμπειρίες. Έτσι καθορίζεις το πριν και το μετά.




Ένα τετράδιο με σκληρό εξώφυλλο δεν είχε και την πιο ......ελκυστική εμφάνιση.

Η ιδέα ήρθε απ' το Pinterest κι αφού ασταρώθηκε με λευκό gesso, κόλλησα  ένα λευκό ύφασμα τύπου γάζας. Τα υπόλοιπα ήταν εύκολα.

Επιστρατεύτηκαν ξύλα θαλάσσης, μικρά διακοσμητικά από πολυμερικό πηλό (αστερίες, σωσίβιο κλπ) λίγο τούλι, χρώματα ακρυλικά, ως και το δίχτυ του χασάπη για το ρολό κοτόπουλο.😊


Και να το αποτέλεσμα!

                                                                                                   το οπισθόφυλλο!




Ένας δίσκος ζαχαροπλαστείου, δυο χαρτόνια από μαλακό χαρτόκουτο, ένα κομμάτι ύφασμα, κορδόνι, κόλλα λευκή ή σιλικόνης ....και να ένα καλαθάκι για την κουζίνα σας!





Και επειδή ποτέ δεν φτάνει ένα καλάθι ή ένα κουτί για τα σύνεργα της ραπτομηχανής, η  λύση ένα χαρτοκιβώτιο με ντεκουπαρισμένα συρταράκια που μπορεί να είναι μικρότερο, μεγάλο ή μεγαλύτερο ....θα βολέψει αφάνταστα.



              Και κουτάκια ντεκουπάζ για τα μικρά αντικείμενα του γραφείου, του μπάνιου ή τα καλλυντικά 

Υπάρχουν λύσεις άπειρες.....όρεξη να έχετε! Μέχρι τις επόμενες να είστε καλά!

                                                                               Αννίκας... δια χειρός   8/6/2022

20 σχόλια:

  1. Κι εσύ όρεξη έχεις, καλλιτεχνική φύση είσαι (δεν θέλω διαφωνίες), δημιουργική με πλούσια φαντασία και εμπειρία διαθέτεις όπως φαίνεται. Έκανες υπέροχα πράγματα. Πραγματικά ομόρφυνες άνευ αξίας αντικείμενα. Μπράβο βρε Αννίκα μου σε καμαρώνω.
    Φιλάκια πολλά και περιμένω να δω τα επόμενα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου σ’ ευχαριστώ θερμά για τα καλά σου λόγια. Ναι μερικές φορές παθιάζομαι με ότι φτιάχνω, αλλά δεν είμαι πάντα ικανοποιημένη και πολλές φορές τα συναισθήματα της απογοήτευσης είναι έκδηλα. Δεν το βάζω κάτω όμως και προσπαθώ. Βλέποντας τα πράγματα από απόσταση γίνομαι πιο τολμηρή, πιο αισιόδοξη. Πίστη χρειάζεται για το αδύνατο. Να είσαι καλά Άννα μου!
      Φιλιά πολλά!

      Διαγραφή
  2. Θαυμασμός είναι η λέξη που χαρακτηρίζει τις δημιουργίες σου, Αννίκα μου, όπως επίσης και τα κείμενα σου!
    Το θέμα με την αφεντιά μου, είναι απλό (ας πούμε!) γιατί ζω στο σπίτι που μου άφησαν οι γονείς μου και όσο και να κοιτάξω γύρω μου, τίποτα δεν σηκώνει αλλαγή, βλέπεις οι γονείς μια ζωή ήταν συλλέκτες σπανίων αντικειμένων και προφανώς προσωπικά, μου λείπει η δημιουργική φαντασία για να τα μετατρέψω!

    ΑΦιλάκια καλοκαιρινά, χαρούμενα και πάντα χαμογελαστά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου!
      Ταυτόσημες θα έλεγα οι έννοιες λόγου και εικαστικής ελευθερίας. Ένα πολυδιάστατο "εγώ" που οδηγεί στη βαθύτερη γνώση του εσωτερικού μας κόσμου. Κάθε παρέμβαση στην τέχνη που κουβαλά στην πλάτη της το χρόνο, τη θεωρώ βεβήλωση. Ωστόσο σε κάτι που κινδυνεύει να χαθεί, διορθωτικές παρεμβάσεις ενισχύουν το όριο της ζωής του. Κάποιες φορές βεβαίως αναγκαίο είναι και το φρένο. Κράτησέ τα όπως είναι, πολύτιμα και ανεκτίμητα!
      Σ' ευχαριστώ Στεφανία μου! Να είσαι καλά!
      Φιλιά από καρδιάς!

      Διαγραφή
  3. Ω ρε φιλενάδα, με έφτιαξες τώρα! Αμαν, Αννίκα μου, χτύπησες φλέβα αισθητικής.
    Ναι, θα συμφωνήσω μαζί σου, ο καλλιτέχνης χτίζεται, Αννίκα μου. Με έμπνευση, με περιβάλλον, με κίνητρα.
    Εσένα, σε χαίρομαι ειλικρινά. Ειδικά αυτό σου το τετράδιο με μάγεψε. Υπέροχο βρε κορίτσι μου. Πωπωπωπω, αυτή σου η επένδυση πάνω του, έδωσε ζωή. Χωρίς να υποτιμώ τα άλλα φυσικά.
    Την καλησπέρα μου καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γιάννη μου ξεχειλίζουν τα συναισθήματά σου! Έκδηλη η λατρεία σου για τις χειροποίητες κατασκευές. Δεν ξέρω αν η τέχνη οφείλεται σε κληρονομικό χάρισμα, ή σε έμφυτη τάση για μάθηση, εξερεύνηση και περίσσια φαντασία. Σίγουρα έμφυτα είναι τα συναισθήματα και η δεξιοτεχνία μέρος των εμπειριών και της προσήλωσης και σίγουρα της προσπάθειας.
      Για τα καλά σου λόγια σ’ ευχαριστώ θερμά! Να είσαι καλά φίλε μου!

      Διαγραφή
  4. Με το σοφό σου λόγο, εμπνέεις και δημιουργείς απ' το μηδέν, υπέροχα χρηστικά αντικείμενα που τα διακρίνει, κυρίως, η αισθητική σου. Καλλιτέχνης είναι όποιος δημιουργεί τις συνθήκες για να δραπετεύσει απ' την ασχήμια της εποχής, μέσω των δεξιοτήτων του. Δεν φτάνει όμως το ταλέντο. Θέλει καλλιέργεια στην ψυχή και αστείρευτη όρεξη. Το ότι χρησιμοποίησες ακόμα κι αυτό το ταπεινό δίχτυ του χασάπη, με ξεπερνάει! Τον θαυμασμό και την αγάπη μου, Αννίκα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου! Νιώθεις ένα δέος όταν ζεις βήμα, βήμα την απλότητα της τέχνης, όταν δίνεις χώρο και ύπαρξη στις επιθυμίες και τις παρορμήσεις σου. Η ομορφιά της δημιουργίας δεν έχει να κάνει με την ελκυστική εμφάνιση ενός πράγματος. Πρόκειται για μια αίσθηση πληρότητας που μετουσιώνει την σκέψη και τη φαντασία δημιουργικά. Μόνο απ΄την τέχνη και τον λόγο μπορεί να ελπίζει η ανθρωπότητα στις μέρες μας.
      Απ' την καρδιά μου σ' ευχαριστώ για τον ζεστό σου λόγο!
      Να είσαι καλά Μαρία μου!
      Την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  5. Το καλαθάκι και τα συρταράκια, πόσο τέλεια! Πριν λίγο έγραψα σε άλλη φίλη, πως, όλοι να μάθετε και να κάνετε κατασκευές, εγώ δεν προτίθεμαι να κάνω 😂 Μου αρέσουν και θαυμάζω όσα κάνετε όλοι σας, αλλά δηλώνω αθεράπευτη παρατηρήτρια και θαυμάστρια τών άλλων, κι ως εκεί (και μη παρέκει!) Με γεια οι νέες σου κατασκευές Αννίκα μου, και να συμπληρώσω ότι κι εγώ το πιστεύω πως η επανάληψη είναι μήτηρ πάσης μαθήσεως! Σε φιλώ γλυκά! 🌷🌸🌺

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σίγουρα κάθε άνθρωπος ερμηνεύει τα ερεθίσματα διαφορετικά. Είναι σημαντικό να βλέπουμε τα πράγματα από διαφορετικές οπτικές γωνίες. Ωστόσο δημιουργικότητα δεν είναι μόνο η δημιουργία ιδεών. Σε όλες τις εκφράσεις της ζωής μας διαθέτουμε μια δημιουργικότητα μέσα από μια ευέλικτη σκέψη. Παράδειγμα οι υπέροχες φωτογραφίες απ’ τα ταξίδια σου. Είναι το πάθος και το κίνητρο Πέτρα μου!
      Για το θαυμασμό και τα καλά σου λόγια πολύ σ' ευχαριστώ!
      Καλό Σαββατοκύριακο!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  6. Πάρα πολύ ωραία όλα Αννίκα μου! Τι υπέροχο πράγμα που είναι να μπορείς να δημιουργείς τόσο όμορφα αντικείμενα από απλά υλικά. Φαντασία γούστο μεράκι και στήνεις έναν αλλιώτικο κόσμο. Το τετράδιο το ξεχώρισα γιατί με προδιαθέτει να διαβάσω στις σελίδες του του κόσμου τις θαλασσινές ιστορίες.
    Καλό Σαββατοκύριακο Αννίκα μου.
    Πολλά φιλιά!



















    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μαρία μου όσο πιο πολύπλευρος γίνεται ο κόσμος μας, τόσο πιο δημιουργικοί χρειάζεται να γίνουμε για να ανταποκριθούμε στις προκλήσεις του. Είναι όμορφο να γεμίζεις τον χρόνο σου με πράγματα που σε γεμίζουν χαρά. Όλοι μπορούμε να δημιουργήσουμε, φτάνει μόνο να αξιοποιήσουμε σωστά την έμπνευση. Η προσπάθεια είναι μια μαγική αίσθηση, τα υπόλοιπα τα μαθαίνεις στην πορεία.
    Σ' ευχαριστώ Μαρία μου! Να είσαι καλά!
    Καλό Σαββατοκύριακο!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μ αρέσουν οι δημιουργικές ιδέες όπως και οι άνθρωποι που φτιάχνουν κάθε μέρα κι από κάτι, η δημιουργία είναι εκτόνωση, είναι ομορφιά! Να τα χαρείς Αννίκα μου, καλό απόγευμα, καλό σ/κ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Οι δημιουργικές ιδέες Στέλλα μου χρειάζονται ένα εύφορο έδαφος για να αποδώσουν. Χρειάζεται ηρεμία και παρόλο που στη δημιουργία μιλά το συναίσθημα, η αντάρα της ψυχής δεν βοηθάει. Αντίθετα η εκτόνωση έρχεται όταν πνεύμα και ψυχή είναι ελεύθερα.
      Σ' ευχαριστώ Στέλλα να είσαι καλά!
      Καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  9. Τα θαύμασα όλα Αννίκα μου.
    Τέτοια βλέπω και πώς να πετάξω μετά;
    Οτιδήποτε βρίσκω τα μαζεύω γιατί θα χρειαστεί κάποτε.
    Υπέροχο το βάζο, τα συρτάρια, το τετράδιο,το καλαθάκι.
    Ποιο να πρώτο θαυμάσω;
    Γειά στα χέρια σου.
    Απόλαυσα και τα γραφόμενά σου.
    Στην προηγούμενη ανάρτηση δεν βλέπω το σχόλιο μου.
    Είχα πρόβλημα με το σήμα λαι δεν έμεναν αύρα που έγραφα. Αργά το κατάλαβα.
    Πάντως έγινε καταπληκτικό το κηροπήγιο.
    Πάω να ψάξω το δικό μου.
    Σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τίποτα δεν πάει χαμένο Ρένα μου. Ακόμα και τα πιο ευτελή μπορούν να γίνουν σπουδαία, κερδίζοντας αφενός την ψυχική ηρεμία, αφετέρου την ικανοποίηση του χρήσιμου. Αυτό το άχρηστο/χρήσιμο, το ξέρεις καλύτερα, έχει τεράστιες προοπτικές. Είπαμε όρεξη να χεις!
      Ρένα σ' ευχαριστώ! Να είσαι καλά!
      Φιλιά!

      Διαγραφή
  10. Καλή μου, Αννίκα, καλημέρα!
    Θαυμάζω τις σκέψεις σου, τον τρόπο της γραφής σου και τις ιδέες σου που βρίσκουν εύφορο έδαφος στην ψυχούλα σου κι ευδοκιμούν! Αρκετές φορές ο λόγος σου είναι αποφθεγματικός και σοφός. Χαίρομαι να σε διαβάζω! Ακόμη και τα σχόλια που γράφεις, είναι διαμαντάκια φωτός.
    Υπολογίζω πως μόνο από φωτεινές ψυχές μπορεί να βγει τέτοιο φως!
    Για τις δημιουργίες σου τι να πω; Η δημιουργία είναι έκφραση ψυχής και γιατρειά! Συνομιλούν τα χρώματα με το συναίσθημα και την απλωσιά της ψυχής σου!
    Εκτονώσου! Είναι όμορφο ό,τι φτιάχνεις ! Όμορφο και χρήσιμο!
    Καλή συνέχεια, Αννίκα μου!
    Με θαυμασμό κι αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιες φορές Μαρία μου αισθάνομαι ευγνώμων που ανάμεσα στα δύσκολα της καθημερινότητας φωτεινές στιγμές έρχονται να καλύψουν τις ανάγκες και το χρόνο μου. Κάποιες φορές ψάχνω όχι καθ’ εαυτή την κατασκευή, αλλά τη σχέση της ψυχής με τη μαγεία του χειροποίητου όταν βήμα- βήμα μου αποκαλύπτονται άλλες οπτικές και σημασίες των πραγμάτων. Ε… τότε η ικανοποίηση πάει λίιιγο παραπέρα από την αίσθηση του…. «τα κατάφερα»
      Ευχαριστώ για τη γενναιοδωρία της ψυχής και τον καλό σου λόγο. Με συγκινεί και με τιμά!
      Να είσαι πάντα καλά!
      Με την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  11. Ντρεπομαι ειλικρινά νάχει περάσει ενας μήνας και τωρα να κοπιάζω να σχολιάσω τα εργα σου. Και δε το λέω σαν σχημα λόγου.Γιατί εδώ μέσα είναι μία όαση δροσιάς λόγου και έργων πάντα. Και τωρα περισσότερο απο ποτέ εχουμε ανάγκη να παίρνουμε βαθειές ανάσες οξυγόνου για ν αντέξουμε.
    Αννίκα μου η καλαισθησία και η ευρηματικότητά σου δεν είναι μόνο στο λόγο γι αυτό δεν μ εντυπωσιάζει το αποτέλεσμα ουτε το υποτιμώ,επ ουδενί. Ειναι ολα εξαιρετικά και προπάντων χρησιμα που θα σ ευγνωμονούν για το φιλί ζωής που τους έδωσες. Πόσο τυχερές είμαστε αλήθεια που μπορούμε και φτιασιδώνουμε μία άχαρη πραγματικότητα με κάτι τόσο όμορφο!!!
    Φιλιά άπειρα με όλη μου την αγάπη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει ημερομηνία λήξης για καμμιά ανάρτηση κι από μένα έχεις απεριόριστο χρόνο να μπαινοβγαίνεις όποτε μπορείς κι όταν σου κάνει κέφι. Άλλωστε τα αισθήματά σου τα ξέρω Χαρά μου και η καθυστέρηση δεν έχει την έννοια της αποφυγής. Η θετική σκέψη σου πάντα με ανεβάζει. Η καλή πρόθεση και η γενναιοδωρία της ψυχής είναι αμφίδρομη.
      Χαρά μου σ' ευχαριστώ!
      Με όλη μου την αγάπη Καλό μήνα!

      Διαγραφή