Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2022

Χιόνι.....

 

Χόρευαν παιχνιδίζοντας οι νιφάδες και στοιβάζονταν άτακτα στην αυλή και στ’ ανήλια. Ολόκληρη η πόλη παραδομένη στην αγκαλιά του χιονιά, που σαν καλόγνωμη μάνα σκέπασε κάθε ατέλεια μ’ ένα άσπρο πέπλο σαν από χέρι ξεχωριστού τεχνίτη. Κανένα ίχνος ζωής κάτω απ’ το ολόλευκο υφάδι, καμμιά παραφωνία. Μόνο τα χνάρια σε λοξό βήμα, αστάθμητο.



 Μια μόνο στιγμή είναι η ζωή, μια στιγμή μέχρι το απροσδόκητο. Ένας χλιαρός, βαριεστημένος ήλιος έστειλε δυο ακτίνες που κατέβαλλαν φιλότιμες προσπάθειες να διαλύσουν το χιόνι κι αφού δεν τα κατάφερε τραβήχτηκε στη γωνιά του. Και το χιόνι συνέχισε το ταξίδι του σε μια μέρα αμφίβολης χαράς. Αύριο θα είναι μικρές φωτεινές πινελιές στα ρείθρα και στα πεζοδρόμια, σαν λευκό περιθώριο της ζωής μας.



 Ο χρόνος σταμάτησε σε παλιά σκιρτήματα, σημάδια της θύμησης των πάλαι ποτέ χρόνων της γης της Θράκης, όπου αγριογκορτσιές και βάτα, πουρνάρια και ξεροβλάσταρα βογκούσαν κάτω από το βάρος του χιονιού. Κι απ’ τα χωράφια ο ζευγάς κι απ’ το βουνό ο τσοπάνης κρυφολαχτάριζαν της Άνοιξης το έμπα.


 Είναι όμορφο να μπορείς να ξεκουράζεις την ψυχή μήπως για λίγο ξεχάσεις όλα αυτά που μας κυκλώνουν. Καλό Χειμώνα!

Αννίκας...δια χειρός


                                                 Οι φωτογραφίες είναι απ' τον κήπο μου!

30 σχόλια:

  1. Λατρεύω την γραφή σου!
    Την καλημέρα μου!
    Μακάρι κάτι απ΄την λευκότητα του χιονιού να αγγίζει την ψυχή μας!
    ΚΑΛΗ ΧΡΟΝΙΑ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όταν οι ανθρώπινες σχέσεις απαξιώνονται η ανάγκη της κοινωνικής επαφής είναι πέρα από αυταπάτες και μικρότητες της ψυχής. Είναι το φως που αντιμάχεται το σκοτάδι, είναι το σήμερα μαζί με το χθες που ψάχνει έναν καλύτερο, ξεχασμένο ίσως εαυτό.
      Να είσαι καλά Βαρβάρα μου! Σ’ ευχαριστώ πολύ για τα καλά σου λόγια.
      Καλή χρονιά όχι με λέξεις μόνο, μα με νοήματα.
      Καλή αυριανή!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα γλυκιά μου με τις όμορφες χειμωνιάτικες εικόνες. Παραδόξως η Θεσσαλονίκη είδε το χιόνι απλο το..fb και την tv! Άλλαξε φίλη μου ο καιρός, άλλαξαν όλα, κάποτε η πόλη μας ήταν όπως ακριβώς οι εικόνες σου αυτές. Κρύο πολύ μα... με ήλιο φέτος σε μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλό βράδυ Γεωργία μου!
      Ακόμη κι έτσι, δεν νιώθεις ένα σκίρτημα από παλιές μνήμες που άγγιξαν την καρδιά μας; είναι οι μέρες που ρίχνουν ένα φως όταν ξυπνάμε στη βαρετή πλευρά της ζωής.
      Σ' ευχαριστώ πολύ! Να είσαι καλά και να προσέχεις!

      Διαγραφή
  3. Προτιμώ Αννίκα μου, να μείνω στο υπέροχο κείμενο και στον ύμνο στο χιόνι γιατί δυστυχώς καταφέραμε και πάλι να λερώσουμε την ομορφιά και την χαρά που αυτή απλόχερα μας προσφέρει!

    ΑΦιλάκια καρδιάς και αγάπης!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Στεφανία μου, σκηνές σαν αυτές που είδαμε στην τηλεόραση και όχι μόνο, πρόσβαλλαν την περίτεχνη τάξη του λευκού τοπίου, μουτζουρώνοντας τις λίγες στιγμές χαράς με την παγωνιά της ψυχής τους, την υποκρισία πως δεν ήξεραν και τις συνέπειες της ανευθυνότητάς τους.
      Δυστυχώς δεν τελείωσε ο χειμώνας, ελπίζω να ήταν ένα μάθημα.
      Φιλιά ζεστής καρδιάς και αγάπης!

      Διαγραφή
  4. Βίωσα, με υπέροχο τρόπο, ένα μοναδικό οδοιπορικό στην αγκαλά του χιονιού. Και το βίωσα με το χάδι που δίνει η γραφή σου. Με τη ζεστασιά των εικόνων σου. Με το λυρισμό των περιγραφών. Ένα ποίημα. Ένας ξεχωριστός ύμνος στη δύναμη της φύσης.
    Αννίκα μου, υποκλίνομαι καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έγραψα κάτι σπουδαίο Γιάννη μου! Απλή γραφή όπως και η σκέψη που παίρνει απ’ την καθαρότητα και την ομορφιά της φύσης και συνοδοιπορεί με τους βηματισμούς της καρδιάς και το συναίσθημα. Έμαθα να ζω τη φύση με ανοιχτούς ορίζοντες συμμετέχοντας πάντα σε ότι συνέβαινε γύρω μου. Καμμιά φορά με παρασύρει ο αυθορμητισμός, αλλά δεν ξεχνώ ποτέ αυτό που ήμουν.
      Σ'ευχαριστώ απ' την καρδιά μου για τη ζεστασιά του λόγου σου!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  5. Αννίκα, από όλα αυτά (δε λέω πως δεν είναι υπέροχα) εγώ κρατάω το τριαντάφυλλο σου.
    Φαντάζομαι την ομορφιά του κήπου σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιες φορές βλέπεις τα ασήμαντα ως σημαντικά ή και το αντίθετο, γυμνωμένα από την καθημερινή τους σημασία και καταγράφεις όσα σε προσελκύουν. Αυτές οι εικόνες που ψάχνουν την καθαρότητα της ψυχής πάντα με συγκινούσαν Στέλλα μου!
      Καλό ξημέρωμα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
    2. Και αυτό το θαρραλέο τριαντάφυλλο, να θέλει να παραβγεί με την λευκότητα του χιονιού, πως σου πάει Αννίκα μου;
      Νομίζω ότι ζήλεψε την εφήμερη λευκή δόξα του και ήθελε να έχει ένα μερίδιό του!
      Το καταλαβαίνω γιατί την ίδια λευκότητα ζήλεψα και εγώ, αφού μου ξύπνησε θύμησες της βόρειας πατρίδας μου.
      Να κρέμονται οι σταλακτίτες από το παγωμένο χιόνι και να γίνονται στα παιδικά μας χέρια παγωτό!!
      Η γραφή σου μας ταξίδεψε στις ομορφιές της φύσης να είσαι καλά Αννίκα μου καλο σου ξημέρωμα φιλιααα!!❤

      Διαγραφή
    3. Αναπολώντας το χθες μετράμε την καθημερινότητα Ρούλα μου αφήνοντας τη μνήμη να μας ταξιδέψει στα πίσω χρόνια. Κι αυτό το "θαρραλέο" τριαντάφυλλο είναι μια ανακούφιση και μια παρηγοριά στα τόσα που μας συμβαίνουν.
      Ρούλα σ' ευχαριστώ! Να είστε καλά!
      Καλό βράδυ και καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  6. Μέσα απ' τα μάτια σου και την αγνότητα της ψυχής σου, αναδεικνύεις τη λευκότητα του χιονιού. Έστω κι αν είναι εφήμερη, κάλυψε για λίγο τις ουλές και τα σημάδια της χειμαζόμενης κοινωνίας μας. Κι αυτό το γενναίο τριαντάφυλλο, είναι η επιβεβαίωση της ελπίδας για ένα καλύτερο αύριο.
    Καλό χειμώνα, Αννίκα μου! Άγγιγμα ψυχής τα λόγια σου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιες φορές η ζωή δεν χάνει την ευκαιρία να δείξει το πιο όμορφο πρόσωπό της καμουφλάροντας όλη την ασχήμια. Τι κρίμα που το αθώο λευκό έχει τη δύναμη να πληγώνει.
      Κι αυτό το τριαντάφυλλο απόδειξη της μαγείας και της ομορφιάς της φύσης, όσο καταφέρνει να ζει στην παγωνιά του Γενάρη, είναι η επιβεβαίωση της ελπίδας ,όπως λες. Ένα τριαντάφυλλο είναι αρκετό να σε κάνει να ξεχάσεις την άθλια πραγματικότητα.
      Μαρία μου για την τρυφερότητα του λόγου σου πολύ σ' ευχαριστώ!
      Να είσαι καλά Καλό βράδυ, Καλό Σαββατοκύριακο!

      Διαγραφή
  7. Κάθε φορά που επισκέπτομαι το σπιτικό σου μου δίνεται η ευκαιρία να μεταλαμβάνω ότι πιο όμορφο και γλυκό έχεις να μας προσφέρεις.
    Ο λόγος σου κρυστάλλινος, πάλλευκος, αγαπητικός. Με ό,τι και να καταπιαστείς: στα χέρια σου και στη γραφίδα της πένα σου, γίνεται μοναδικό!
    Σε ευχαριστούμε πολύ που μοιράζεσαι μαζί μας τις σκέψεις σου!
    καλό Σαββατοκύριακο και καλή συνέχεια σε ό,τι κι αν κάνεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ίσως και να ‘χει νόημα η γραφή, σίγουρα όχι ματαιόδοξη, γιατί σε τέτοιες ακραίες καιρικές συνθήκες επικρατούσε η προσευχή όταν με τις αισθήσεις ερμηνεύαμε τον κόσμο. Κάθε χαρακτήρας διαμορφώνεται από τον κύκλο ζωής και τα βιώματά του. Η έμπνευση είναι αυτή η σχέση με την ζωή και ότι έχεις βιώσει στην πραγματικότητα.
      Γι’ αυτό γράφω Μαρία μου, έτσι απλά με το συναίσθημα, όπως έλεγα στο Γιάννη, εξαγνίζοντας τη σκέψη που αφήνεται να ταξιδέψει στη μαγεία της φύσης που παγώνει την ανάσα, αλλά ο λόγος ο δικός σας είναι μια αχτίδα που ζεσταίνει την καρδιά.
      Ότι όμορφο απόμεινε μέσα μας ας γίνει λέξεις, φωνή, συναίσθημα για να κάνει αυτό το γκρι της ρουτίνας λίγο πιο φωτεινό.
      Για την γλύκα των λόγων σου Μαρία μου πολύ σ' ευχαριστώ!
      Καλό Σαββατόβραδο και μια ακόμα καλύτερη Κυριακή!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  8. Ωωωωωω!!! Πάντως εντυπωσιακό για εκεί. Χαίρομαι που σου φανέρωσε παλιές θρακιωτικες μνήμες! Πότε θα μας γράψεις για αυτές; Καλησπέρα, Αννίκα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Παρά τον ήλιο και την βροχή για πέμπτη μέρα τα χιόνια στον κήπο δεν έλιωσαν. Βέβαια πως να συγκρίνεις την ύπαιθρο με το εδώ. Θα γελάει ο κόσμος. Πνιγήκαμε σε μια κουταλιά νερό. Η ανευθυνότητα στο μεγαλείο της.
      Όσο για τις μνήμες, τις κουβαλάω πάντα παραμάσχαλα Όλγα μου!
      Καλό σου βράδυ και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  9. ΑΚόμα και το χιόνι το κάνεις θερμό απο τη φλόγα της καρδιάς σου και των αναμνήσεων που σε κατακλύζουν οταν γράφεις! Οπως και νάχει εμένα με ζέστανες ,όπως πάντα άλλωστε με τον υπέροχο λόγο σου, πλούσιο εικόνων και συναισθημάτων ,περιεκτικότατο νοημάτων και υπερχειλίζον τρυφερότητας και καλοσύνης
    Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΑΓΑΠΗΜΕΝΗ ΜΟΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στο λευκοντυμένο τοπίο με φόντο ένα γκρίζο μουντό ορίζοντα, παλινδρομούν οι σκέψεις σε χρόνους και μνήμες παλιές, σ’ ένα ζευγάρι κόκκινες πλαστικές μπότες που δεν βγήκαν απ’ τα πόδια παρά μόνο όταν μπήκε η Άνοιξη. Με κάτι τέτοιες σκέψεις ακόμα κι αυτό το παγωμένο χνώτο του χιονιά σε κάνει να μη νιώθεις το κρύο. Είναι η χαρά της στιγμής που εξαρτάται από μικρά ασήμαντα πράγματα και σου επιτρέπει να παρασυρθείς σαν το παιδί που ήσουν άλλοτε, και με τις πρώτες νιφάδες χειροκροτούσες από ενθουσιασμό. Είναι κρίμα που κάποιοι ανεύθυνοι μουτζουρώνουν αυτήν την ομορφιά της ψυχής.
      Για το ζεστό σου λόγο Χαρά μου, αγαπημένη, πολύ σ' ευχαριστώ!
      Καλό βράδυ και να έχεις έναν υπέροχο μήνα!
      Σε φιλώ!!


      Διαγραφή
  10. Το χιόνι εδώ στην Κρήτη μας έκανε και πάλι παιδιά! Δε βλέπουμε συχνά τέτοιο φαινόμενο και βγήκαμε στο δρόμο να παίξουμε χιονοπόλεμο και να φτιάξουμε χιονάνθρωπο. Αξέχαστο θα μου μείνει πως πατούσα στο χιόνι και βούλιαζε το πόδι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Ειρήνη μου!
      Παρά τα προβλήματα, που οφείλονται στη δική μας ανευθυνότητα, ένα δώρο της φύσης είναι το χιόνι. Δεν παύει να έχει μια τσουχτερή αίσθηση, παρόλα αυτά το χαιρόμαστε σαν παιδιά.
      Να είσαι καλά!
      Καλό κι ευλογημένο μήνα!

      Διαγραφή
  11. Τί πιο φυσικό να πέσει χιόνι τον χειμώνα!
    Αυτό το υπέροχο λευκό, που αν σταματήσουμε για λίγο, θα ακούσουμε την εκκωφαντική ησυχία του, εμείς το βρωμίζουμε με τις πράξεις μας.
    Φαντάσου τους ήρωες και τις ηρωίδες της Πίνδου, να περίμεναν τον κρατικό μηχανισμό για να τους ανοίξουν δρόμο στο χιόνι.
    Παραβιάσαμε την φύση κι αυτή τώρα μας δείχνει την δύναμη της.
    Υπέροχες οι φωτογραφίες σου.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Είναι αλήθεια! Έχουμε περάσει χειμώνες και χειμώνες, τότεπου η επιβίωσή μας ήταν συνδεδεμένη με τον καιρό. Θα μπορούσαμε να απολαύσουμε αυτό το υπέροχο λευκό, ΑΝ......ΑΝ η ανευθυνότητα ήταν λίγο πιο υπεύθυνη. ΑΝ υπολογίζαμε την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και την ανθρωπιά, ΑΝ βλέπαμε γύρω μας όλοι εμείς οι καλά βολεμένοι ΑΝ....ΑΝ
      Αν αυτή η ρημάδα η συνείδηση δεν ήταν απούσα.
      Ρένα σ' ευχαριστώ που είσαι εδώ. Να είσαι καλά! Καλό βράδυ και καλή Κυριακή!

      Διαγραφή
  12. Έδωσες με την πένα σου μιά ακόμα πινελιά στην ομορφιά τού χιονιού. Το χιόνι είναι όμορφο, όταν δεν έχει κανείς υποχρεώσεις και κάθεται δίπλα σε ένα τζάκι με το καφεδάκι του ή όταν δεν δημιουργεί προβλήματα. Αλλά αυτά συμβαίνουν σε άλλες χώρες! 😋 Καλησπερούδια και καλή εβδομάδα Αννίκα μου!⭐🌻🌼⭐

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μια μέρα του χειμώνα θα ανοίξεις το παράθυρο και θα αισθανθείς το παγωμένο χνώτο του χιονιά κόντρα σ’ αυτό το αέναο τίποτα. Και θέλεις δε θέλεις απρόσκοπτα περνάς απ’ τον ονειρικό στο ρεαλιστικό τρόπο για έναν κόσμο που έχει αλλάξει ριζικά και αποτυπώνει μόνο τα προβλήματα και τους φόβους γιατί όλο και δυνάμωναν οι φωνές για βοήθεια. Πάνω στο χιόνι της σιωπής διαγράφηκε η ελαχιστότητα μας και η δικαιολογία έγινε λάσπη. Και ναι έχεις δίκιο,το χιόνι είναι ωραίο όταν εκ του ασφαλούς το χαζεύεις.
      Πέτρα σ' ευχαριστώ! Καλή εβδομάδα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  13. Αγαπώ το χιόνι για την λευκότητά του. Εσύ όμως με τούτο το κείμενο μ' έκανες να το λατρέψω!!
    Τι ωραία που είναι, όταν η Φύση γίνεται τόσο γενναιόδωρη μαζί μας!
    Καλή Σαρακοστή Αννίκα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η άφθαρτη όψη της ζωής Μαρία μου. Όσο κι αν πασχίζουμε να την καταστρέψουμε εκείνη ξέρει να στήνει το σκηνικό σαν από καιρούς άλλοτε. Κάτι τέτοιες μέρες η φύση λες και το βάζει πείσμα να σκεπάσει την ανθρώπινη βαρβαρότητα και να μας δείξει την ομορφιά της. Να όπως το τριαντάφυλλο, παρά το κρύο το άφησε να ονειρεύεται μια ηλιόλουστη μέρα την Άνοιξη.
      Να είσαι καλά Μαρία μου!
      Καλή Σαρακοστή

      Διαγραφή
  14. Περνώ τακτικά από εδω να σου αφησω μια καλησπέρα και να σου πω Αννίκα πόσο μου αρέσει η εικόνα με τα πουλάκια επάνω...φιλια καληνύχτας 🌙

    ΑπάντησηΔιαγραφή