Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2020

Από χαρτί κι από πηλό φτιαγμένα!

 

«Γηράσκω αεί διδασκόμενη»

Και με τη σκέψη αυτή χαμογελώ γιατί διαπιστώνω πως δεν θα πάψω ποτέ να ονειρεύομαι. Όμορφο είναι να φτιάχνεις όνειρα με μαγικές συνταγές, να νιώθεις

ότι κατάφερες κάτι. Ίσως γιατί οι δημιουργίες μου που διανύουν το χρόνο μαζί μου διατηρούν μια παιδικότητα ευεργετική πια για την ηλικία μου.

Και διαπιστώνω πως το πιο δύσκολο δεν είναι να δημιουργήσεις, αλλά η ιδέα να συνδυάσεις με ότι υλικά, τη φόρμα και την υφή που θα σε ταξιδέψει νοητικά στο μεγαλείο ενός φανταστικού κόσμου που παίρνει σάρκα και οστά. Α! ναι, χρήσιμες είναι και οι λέξεις. Κάνουν το δημιούργημα πιο δυνατό όταν το ντύνουν με παραμύθια, όταν σ’ αφήνουν να ταξιδέψεις εκεί όπου γεννιούνται τα θαύματα, λίγο πιο πέρα απ’ τα συμβατά όρια της ζωής.

« Εν αρχή ην η ιδέα» Η ιδέα είναι η πρόφαση να ξοδέψουμε το χρόνο αλλιώς με ότι η φαντασία καλλιεργεί. Να τι μπορεί να συμβεί όταν η σκέψη κλέβει στιγμές απ’ τις σελίδες ενός παραμυθιού και τις αποδίδει σαν αιτία απασχόλησης, σαν ανάγκη έκφρασης, ασήμαντης ίσως, αταίριαστης με το τώρα και ταυτόχρονα ευεργετικής.

Τούτο το εργαστήρι του νου γεμάτο με εικόνες προσπαθεί ν’ ανακαλύψει τις δυνατότητες και τις αντοχές του. Και το χαίρομαι γιατί κάθε προσπάθεια όσο λιτή, απλή ή σύνθετη κι αν είναι αφήνει λεύτερη τη σκέψη να δημιουργήσει, να δώσει μορφή στο χαρτί ή στον πηλό κάνοντας το θέμα όχι απλά αισθητικό αλλά πιο αληθινό κι απ’ το πραγματικό.


Υπάρχει κάτι πιο βαθύ απ’ την επιφάνεια των πραγμάτων. Μια αρμονική σύμπραξη δημιουργικής έκφρασης και λόγου. Είναι κι αυτός ένας τρόπος να μοιράζεσαι τη χαρά για τα απλά και μικρά πράγματα, αλλιώς τι νόημα έχουν τα παραμύθια. Οξειδωμένες απ’ το χρόνο σελίδες από «μια φορά κι έναν καιρό» ή ακόμη ονειροφαντασίες για μάταια αντικείμενα. Γερνάνε άραγε τα αντικείμενα; Ίσως όχι. Γερνάνε όμως οι αναμνήσεις μας.

Παρατηρώντας αυτό που σιγά-σιγά σου αποκαλύπτεται αφήνεις τη μνήμη να τρέχει. Κι αν κλείσεις τα μάτια θα νιώσεις τη ζωή μέσα απ’τα φωτισμένα παράθυρα. Μπορεί σε κάποια εξώπορτα να συναντήσεις την «κυρία με τη σκούπα» του Βαν Γκογκ να σκουπίζει τα απόνερα της βροχής. Γιατί σ’ αυτές τις γειτονιές ζουν ακόμη εκείνες οι ψυχές που θέλουν να σώσουν την μνήμη, μακριά απ’ την διαφθορά, τη βία και την εκμετάλλευση των «Άθλιων» Θεναδιέρων. Γιατί αυτές οι γειτονιές είναι που σου μαθαν πώς να ξεφεύγει η σκέψη πέρα απ’ τις σελίδες του παραμυθιού.




Κι αν σηκώσεις το βλέμμα ψηλά…..ίσως σε κάποιο παράθυρο να δεις τη φιγούρα του Κάρολου Ντίκενς ή του Άντερσεν να γράφει ένα απ’ τα αριστουργήματά του.

Κάπως έτσι ερμηνεύεις τις δημιουργίες. Με τα μάτια της ψυχής και της αθωότητας. Άλλωστε το ζητούμενο στη ζωή και στην τέχνη είναι η αγάπη γι αυτό που κάνεις.

«Όλα αρχίζουν μ’ ένα ταξίδι που θα φέρει κι άλλο και θα σε φέρει ως την άκρη της γης, ως εκεί που ονειρεύτηκες, αναζητώντας την αξία των πραγμάτων»  Νίκος Καζαντζάκης


Αννίκας...δια χειρός

57 σχόλια:

  1. Είχα ανάγκη από μια ωραία εικόνα, όχι μια ζωγραφική, κάτι σαν παραμύθι ήθελα, κάτι που ίσως να μπορώ να μπω μέσα, να αναβοσβήνω φώτα, να ανέβω και να κατέβω σκαλιά, να πιάσω κουβέντα με τους ενοίκους και να τους προσφέρω από τη μηλόπιτα που έφτιαξα.
    Είχα ανάγκη από μια ωραία εικόνα που θα μου έδινε την ασφάλεια που αισθανόμουν όταν ζούσα στο πατρικό μου.
    Και τη βρήκα στα σπίτια σου.
    Και με αυτή την εικόνα θα πάω για ύπνο σε λίγο.
    Και είμαι σίγουρη ότι θα είναι ύπνος καλός και ανενόχλητος κι αν υπάρξουν όνειρα θα είναι γλυκά. Μηλοπιτένια.

    Μιλ μερσί για την εικόνα που μου έδωσες.
    Έχεις άξια χέρια και είναι υπέροχα τα σπίτια σου.
    Κι έχουν και φώτα για όταν νυχτώνει!

    Μα στ' αλήθεια έχουν φώτα;

    Καλό ξημέρωμα Αννίτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Τι όμορφη αίσθηση Αρτίστα μου να νιώθεις πως μια δημιουργία γίνεται αφορμή σ’ εκείνα τα πισωπατήματα της μνήμης συνταξιδιώτης του δικού μου ονείρου.
      Είμαι σίγουρη πως ο ύπνος θα είναι καλός και ανενόχλητος όσο στον αέρα θα πλανιέται η μυρωδιά της κανέλας από κείνη την μηλόπιτα.
      Και μπορεί μια δημιουργία κι ένα κείμενο να σου ξύπνησαν μνήμες εσύ όμως μια παλιά, παλιομοδίτικη ζωή την απογείωσες με το πιο δυνατό συναίσθημα.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Αρτίστα μου!
      Και ναι τα σπίτια έχουν φως, εκείνα τα μικρούλικα Χριστουγεννιάτικα με μπαταρία.
      Ένα όμορφο βράδυ και μια ακόμη καλύτερη εβδομάδα!

      Διαγραφή
    2. Ο ύπνος που ήλθε ήταν πολύ καλός και συνεχόμενος, αν εξαιρέσεις μία και μόνο επιδρομή στην κουζίνα για ένα τόσο δα μικρούτσικο κομματάκι μηλόπιτας, εννοείται κρυφά από τον Ήρωα, γι' αυτό μην το πεις πουθενά!

      Επαναλαμβάνομαι, αλλά θα το πω και πάλι: Είναι καταπληκτικά τα σπίτια σου! Χίλια μπράβο!

      Διαγραφή
    3. Σσσσ! Θα είναι το μικρό μυστικό μας. Κάτι τέτοιες μικρές διαδρομές τις κάνω κι εγώ στην κουζίνα. Ιδιαίτερα απ' τη νηστεία της μιας μέρας. Περιμένω και 12,01 επιδρομή στο ψυγείο. Αφού δεν με πιάνει ύπνος, ψέματα να πω!
      Τα μιλ μερσί μου αμέτρητα, αλλά βρε Αρτίστα μου δεν βλέπω τον εαυτό μου σαν καλλιτέχνη αλλά σαν άνθρωπο που ασχολείται με τα καλλιτεχνικά.
      Φιλιά!

      Διαγραφή
    4. Γι' αυτό το λόγο αξίζεις τα χίλια μπράβο.
      Οι καλλιτέχνες, πέρα από το ταλέντο και τη φαντασία τους, γνωρίζουν πολύ καλά και τις τεχνικές και για όλα τα παραπάνω αξίζουν τον θαυμασμό μας, οι εραστές της τέχνης (ερασιτέχνες), όλοι αυτοί που δεν δηλώνουν καλλιτέχνες, λειτουργούν μόνο με το συναίσθημα και τη φαντασία τους και τους θαυμάζω περισσότερο!

      Αχ, πολύ χάρηκα που τα είπαμε!

      Διαγραφή
    5. Αρτίστα όνομα και πράγμα. Όχι μόνο του λούσου και της κοκεταρίας. Αλλά και αγνό βαθύ συναίσθημα. Σ' αυτή την περατζάδα δική μου η χαρά.♥♥♥

      Διαγραφή
  2. Είναι απίθανα!!!Και το πώς τα έφτιαξες θα ήθελα να μου πεις...γιατί αγόρασα τέτοια σπίτια για να τα στολίσω τώρα τα Χριστούγεννα.
    Σίγουρα και με ανοικτά τα μάτια κοιτάζοντάς τα ''βλέπω'' την κυρά του Βαν Γκογκ να σκουπίζει τα απόνερα.
    Α όλα κι όλα ούτε οι αναμνήσεις γερνάνε. Μένουν ζωντανές όσο εμείς τις κανακεύουμε.
    Και Αννίκα μου δημιούργησες και με τα χέρια και με το λόγο σήμερα.
    Συγχαρητήρια, μ'αρέσουν πολύ
    Σε φιλώ και σε καλημερίζω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Άννα μου σ’ευχαριστώ πολύ!
      Μικρά ταξίδια του νου και της γραφής που γίνονται δημιουργία. Οι αναμνήσεις ενηλικιώνονται μαζί με μας Άννα, μια συναισθηματική ωρίμανση εννοώ όταν λέω ότι γερνάνε και βέβαια σε μεγάλο βαθμό έχουν διαμορφώσει τον εσωτερικό μας κόσμο.

      Αν υπάρχει διάθεση και χρόνος για δημιουργία η κατασκευή είναι πανεύκολη. Ένα χοντρό χαρτόνι, όσο γίνεται σκληρό. Το σχήμα είναι στην κρίση σου. Θα κόψεις μ’ ένα κοπίδι (παράθυρα και τις πλευρές) και θα ενώσεις με σιλικόνη, χαρτοταινία ή άλλη κόλλα. Με το ίδιο καλούπι θα κόψεις και τον πηλό (αφού τον ανοίξεις με τον πλάστη σαν φύλλο και τον προσαρμόσεις στις πλευρές (χωρίς κόλλα, απλά για να κολλήσει ο πηλός βρέξε λίγο την επιφάνεια) ένα χοντρό χαρτόνι για την στέγη και βάφεις. Κατασκευές θα βρεις πολλές στο Pinterest. Αφιέρωσε λίγο χρόνο και θα ενθουσιαστείς με τις δημιουργίες σου. Αν αποφασίσεις καλή επιτυχία.
      Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  3. Πάρα πολύ όμορφα τα σπιτάκια σου, πράγματι είναι σαν να βγήκαν από παραμύθι. Συνέχισε να φαντάζεσαι και να δημιουργείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χελωνίτσα μου σ’ ευχαριστώ πολύ! Η αναζήτηση μέσα απ’ τις σελίδες των παραμυθιών δεν είναι απλή φαντασιοπληξία αλλά ανάγκη ίσως για έκφραση.
      Καλό βράδυ και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  4. Η έμπνευση έρχεται πρώτη, ακολουθεί η δημιουργία και ένα σοφό κείμενο κλείνει την παρουσίαση!
    Κάπως έτσι Αννίκα μου, έφτιαξες τα σπιτάκια σου και από τα παράθυρα τους βγήκε φως και μας γέμισε χαρά!
    Κρατώ πολύτιμα:
    "Υπάρχει κάτι πιο βαθύ απ’ την επιφάνεια των πραγμάτων. Μια αρμονική σύμπραξη δημιουργικής έκφρασης και λόγου. Είναι κι αυτός ένας τρόπος να μοιράζεσαι τη χαρά για τα απλά και μικρά πράγματα, αλλιώς τι νόημα έχουν τα παραμύθια. Οξειδωμένες απ’ το χρόνο σελίδες από «μια φορά κι έναν καιρό» ή ακόμη ονειροφαντασίες για μάταια αντικείμενα. Γερνάνε άραγε τα αντικείμενα;"
    Θα απαντήσω στο αν γερνάνε τα αντικείμενα ή οι αναμνήσεις, για μένα ότι φωλιάσει στην καρδιά μου, παραμένει πάντα νέο!

    ΑΦιλάκια φωτεινά και χαρούμενα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στεφανία μου!
      Μερικές φορές με συνεπαίρνει η ιδέα και αγωνιώ. Η αναζήτηση μέσα απ’ τις σελίδες των παραμυθιών είναι η εσωτερική ανάγκη να εκφράσω αυτό που νιώθω και η δημιουργία γίνεται εγώ και αγκαλιάζει το μικρό μου σύμπαν. Όσο για τις αναμνήσεις, αυτό που ήρθε για να μείνει, θα μείνει Στεφανία μου, τίποτα δεν χάνεται.
      Σ' ευχαριστώ για τα πολύτιμά σου
      Φιλιά και μια όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή
  5. Να ονειρεύεσαι συχνά Αννίκα μου και μετά να δημιουργείς τον παραμυθένιο κόσμο σου που γίνεται τόσο εύκολα και δικός μας. Τελικά έχουμε μεγάλη ανάγκη να επιστρέφουμε στην αθωότητα και να κοιτάμε τον κόσμο όπως τα παιδιά:με έκπληκτο βλέμμα και αγνή ψυχή. Να σου πω; κάποιες φορές ξαναδιαβάζω παραμύθια που διάβαζα στην κόρη μου :)
    Τα λάτρεψα τα παραμυθένια σπίτια σου!!!
    Καλό ξημέρωμα Αννίκα μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η ονειροφαντασία μου με βοηθά να ξεφύγω λίγο απ’ την καθημερινότητα Μαρία μου και ειδικά αυτή την εποχή που οι συνθήκες συνθλίβουν τις αντοχές μας. Αξιοποιώ κάθε δυνατότητα, προσπαθώ, επιμένω και ξοδεύω μέρος απ’ την ψυχή μου ψάχνοντας λέξεις να ταιριάζουν με τη δημιουργία, να ταιριάζουν μ’ αυτό που αρχικά ονειρεύτηκα. Και νιώθω όμορφα όταν τα καταφέρνω.
      Αν πάλι ξεμακραίνω απ’ τον βηματισμό μου, εε...πάντα ελπίζω για το επόμενο.
      Σ' ευχαριστώ πολύ Μαρία μου!
      Καλό ξημέρωμα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  6. Κοίτα να δεις που ένα κομμάτι χαρτί χρειάζεται για να γράψεις ένα παραμύθι και ένα κομμάτι χαρτί για να δώσεις στέγη σ' αυτό το παραμύθι. Παραμυθένια σπιτάκια λοιπόν που μέσα κατοικούν παραμυθένιοι ήρωες που μπορούν να σε ταξιδέψουν στη χώρα της φαντασίας. Τέλεια!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κάποιες φορές οι δημιουργίες μπλέκουν τον κόσμο των παραμυθιών με την πραγματικότητα. Τις περισσότερες όμως στέκουν δίπλα-δίπλα. Κι αν με ρωτήσεις προτιμώ οι δημιουργίες μου να προσεγγίζουν την πραγματικότητα μέσα από μια αλληγορική μυθοπλασία.
      Έτσι κατασκευάζω το δικό μου παραμύθι.
      Σ' ευχαριστώ Ελένη μου!
      Καλό ξημέρωμα και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  7. Αννίκα μου θα πω με όλη μου την ψυχή πως θαυμάζω την δουλειά σου και μου αρέσει κάθε τι που μας δείχνεις. Υπέροχα απλά θα πω και είναι με όλη μου την ειλικρίνεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αχτίδα μου, από μια δασκάλα της τέχνης ο λόγος έχει ιδιαίτερη αξία. Καλύτερα απ’ τον καθένα ξέρεις πως ένα έργο σαν ελεύθερη δημιουργία έκφρασης, σκέψης και επιθυμίας αποκτά αισθητική όταν ο αναγνώστης κατανοεί και συγκινείται με τη μορφή του.
      Για τα καλά σου λόγια πολύ σ’ ευχαριστώ!
      Να είσαι πάντα καλά!
      Καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  8. Είδες πώς είναι; Τελετή ολόκληρη! Από το πως στριφογυρίζει σαν το σκουλήκι στο μυαλό, μέχρι που πιάνεις τα υλικά στην πρώτη τους μορφή και σιγά σιγά δίνεις φόρμα, συναίσθημα, πνοή και το αποτέλεσμα είναι ζεστό γιατί περιέχει κομμάτι σου Αννίκα μου.
    Απολαυστικά τα σπιτάκια σου, σαν μια αγκαλιά, σα να μου κλείνουν και λίγο τσαχπίνικα το μάτι.

    Δεν κατάφερα τόσες μέρες να αφήσω σχόλιο, όλο ξεκινούσα κι όλο κάτι γινόταν.

    Να δημιουργείς πιο συχνά, σου πάει, άλλωστε λένε πως πρέπει να ασχολιόμαστε με αυτά που αγαπάμε στον υπερθετικό βαθμό.

    στέλνω φιλάκια

    υ.γ.
    πάρα πολύ μου άρεσε η ιδέα του φωτιστικού, μα είναι τόσο ατμοσφαιρικά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς τη Στέλλα! Αν μπεις σ’αυτό το διάδρομο της δημιουργίας είναι αδύνατο να κάνεις πίσω. Μπροστά αδιέξοδο και πίσω....μια καλοστημένη παγίδα που σε αναγκάζει να προχωρήσεις. Όταν μάλιστα έχεις ήδη ξοδέψει χρόνο...εε τότε είναι αργά για πισωπατήματα. Όσο προχωράς στη δημιουργία αυτή η σύζευξη υλικών, φαντασίας σε γεμίζει και ξεπερνά τους όποιους δισταγμούς ακόμη και το αρχικό χλιαρό ενδιαφέρον.
      Κι αν το αποτέλεσμα δεν είναι ίδιο με το αυθεντικό, παρακινημένη από την ψυχική έκφραση που σιγά-σιγά γίνεται σκοπός...ε μπορεί να βγάλει ένα ζεστό αποτέλεσμα.
      Το σχόλιο το εκλαμβάνω σαν αξιολόγηση του έργου και γι αυτό πολύ σ' ευχαριστώ.
      Φιλιά πολλά και καλή εβδομάδα!

      Διαγραφή
  9. Κοίτα που μ' ένα κοπίδι και χαρτονένια οικοδομικά υλικά, στήνεις μια φιλόξενη γειτονιά με σπιτάκια φωτεινά και φλύαρα. Παραμυθένια κατασκευή, έχω μεγάλη αδυναμία στα πάσης φύσεως φαναράκια ή μικρά φωτιστικά, αλλά τα δικά σου έχουν ψυχή και λίγη απ' τη χρυσόσκονη των παραμυθιών.
    Καλοφώτιστα να είναι και πολλά συγχαρητήρια για την έμπνευση και τη δημιουργία, Αννίκα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. "Η δημιουργικότητα δεν εξαντλείται, όσο παράγεις τόσο περισσότερο σου απομένει" (Μάγια Αγγέλου) Και η αλήθεια είναι πως άπειρες είναι οι ιδέες για δημιουργία αλλά σκοντάφτουν πότε στη διάθεση και πότε στο χρόνο.
      Πηγή έμπνευσης μπορεί να είναι οτιδήποτε γύρω μας ή μέσα μας και υλικά ακόμη και τα πιο ευτελή.
      Ένα έργο αποκτά αισθητική όταν ο αναγνώστης κατανοεί και συγκινείται με τη μορφή του.
      Μαρία μου για τα καλά σου λόγια πολύ σ' ευχαριστώ!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  10. Είναι υπέροχα γλυκιά μου!!!!
    Πολλά συγχαρητήρια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωω Κική μου πολύ σ' ευχαριστώ!
      Μια δημιουργική διαδικασία με ότι υπαγορεύει η ψυχή.
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  11. Αεί διδασκόμενη θάλεγα εκτός το γηράσκουσα νάσαι και συγγράφουσα. Ετσι ρίχνω μία ιδέα στοι τραπέζι ,οχι οτι το λέω για πρώτη φορά αλλά απο την πρώτη φορά που σε συνάντησα εδώ μέσα δεν ήξερα τι να θαυμάσω περισσότερο το λόγο ή τα έργα σου;;;Και τα δύο αντικρούει το ένα τη μοναδικότητα του άλλου ποιό θα ανέβει στο πιο ψηλό σκαλί του βάθρου,αλλά και τα δύο είναι ισάξια. Θαυμάζω λοιπόν και τα σημερινά σου έργα όπως όλα σου,αλλά τα λόγια σου ηταν αυτά που με μάγεψαν ακόμα περισσότερο και φεύγω με μια φθινοπωρινή διάθεση,ολίγον μελαγχολική,ολίγον αισιόδοξη,αλλά πολύ γλυκειά και μελωμένη
    Φιλιά πολλά αγαπημένη μου και μοναδική Αννίκα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πως ψηλώνει η καρδιά με τέτοια σχόλια. Από αυτή την αξιολόγηση αντλώ τη δύναμη και την έμπνευση να συνεχίσω. Υψηλός ο στόχος μα μ’ αρέσει να κοιτώ χαμηλά και εντός μου. Κι αφήνω την φαντασία να με πάει όχι από το άλφα στο βήτα όπως λέει ο Αϊνστάιν, αλλά να με πάει παντού.
      Δεν προσπαθώ να αποσπάσω εντυπώσεις Χαρά μου, αξιοποιώ κάθε δυνατότητα και...εε τα κουτσοβολεύω. Πάντως εγώ το χαίρομαι σαν τα παιδιά που παίζουν με τις πλαστελίνες.
      Σ' ευχαριστώ Χαρά μου!
      Καλό ξημέρωμα!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  12. Εκτός από την υπέροχη γραφή σου, είσαι και πολύ δημιουργικό άτομο, Αννίκα μου! Και το είχα διαπιστώσει από την πρώτη φορά που επισκέφθηκα το μπλόγκ σου!
    Τα πανέμορφα σπιτάκια σου είναι πραγματικά σαν να βγαίνουν από παραμύθι!
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ένα χέρι, μια καρδιά κι ένα μυαλό....μα αν δεν έχεις μεράκι, γίνεται δημιουργία; Είναι απόδραση η απασχόληση. Ειδικά αυτή την εποχή που χορτάσαμε απ’ τα «πρόσεχε» και τον «έλεγχο της συνείδησης» Καιρός για πιο ουσιώδη πράγματα.
      Ναι είναι γκρίζος ο ουρανός, μα έχει και κάτι ξέφωτα γαλάζιο. Κι αν αφεθείς βγάζει φτερά ο νους για να πετάξει.
      Άλλωστε έχω καλές δασκάλες. Παίρνω μαθήματα από όλους εσας και προσπαθώ (αλήθεια) να γίνομαι καλύτερη. Θαυμάζω τη δουλειά σου, ειδικά την τεχνική του πηλού και τα χρώματα. Ποιος ξέρει μπορεί να καταφέρω να γίνω λίιιγο Μαριάννα.
      Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια Μαριάννα μου!
      Καλημέρα, να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  13. " Αξιοποιώ κάθε δυνατότητα, προσπαθώ, επιμένω και ξοδεύω μέρος απ’ την ψυχή μου ψάχνοντας λέξεις να ταιριάζουν με τη δημιουργία, να ταιριάζουν μ’ αυτό που αρχικά ονειρεύτηκα. Και νιώθω όμορφα όταν τα καταφέρνω."
    Αυτά ακριβώς Αννικα μου τα λόγια σου μαζί με τα παραμυθένια σπιτάκια σου θαύμασα ερχόμενη εδώ...
    Αυτό είναι ταλέντο να μπορείς να μπορείς να ντύνεις με τόση ομορφιά από λέξεις και τις δημιουργίες σου, που είναι ήδη από δικού τους όμορφες! Τίποτε δεν είναι δύσκολο όταν αγαπάς αυτό που κάνεις
    Η δημιουργία είναι χαρά και σε ανανεώνει ψυχικά αν όχι σωματικά.. και εξ άλλου όλοι κρύβουμε ένα παιδί μέσα μας, που ζητά την αφορμή να βγει έξω να παίξει...ας του δώσουμε τον χρόνο του!!
    Να περνάς όμορφα ότι και να κάνεις Αννίκα μου την καλημέρα μου μαζί με την αγάπη μου.❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χόρτασα πια απ’ τις κραυγές των «πρόσεχε», τον φόβο και τον πανικό, καιρός για ουσία, καιρός να δούμε τον ουρανό απ’ την μεριά του γαλάζιου. Κι αν αφεθείς....κάτι φτερά που βγάζει ο νους να πετάξει!
      Απλές δημιουργίες είναι Ρούλα μου που βγάζουν συναίσθημα και εικόνες. Είναι το μεράκι, είναι το δόσιμο της ψυχής κι αν κατάφερα να φτιάξω «κάτι» είναι επειδή έγινε λίγο πιο φωτεινός ο κόσμος μου.
      Ρούλα μου σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια
      Σε φιλώ, καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  14. Τί απίθανα σπιτάκια Αννίκα μου!
    Και πόσο όμορφα τα παρουσίασες!
    Ξετρελάθηκα και σίγουρα θα προσπαθήσω να φτιάξω.
    Θα μαλώνω με τις εγγονές μου για το ποια θα παίξει μαζί τους😂😂
    Ευτυχώς που γλυτώνουμε την ψυχολογική υποστήριξη δημιουργώντας.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έχεις άξιους βοηθούς Ρένα μου και καμιά φορά αφήνεις τα κουπιά στα χέρια τους και χαίρεσαι που ακολουθούν τα δικά σου τα χνάρια. Θα αρέσει στις μικρές, είμαι σίγουρη.
      Όσο κι αν θεωρούμε τα παραμύθια μυθοπλασία, στην πραγματικότητα έχουν μια δόση αλήθειας, όπως και η πραγματικότητα έχει μια δόση παραμυθιού. Έτσι γίνεται πιο εύκολη η τέχνη, ή μήπως και η ζωή!
      Για την ψυχολογική υποστήριξη....ευτυχώς!
      Να είσαι καλά!
      Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  15. φανταστικαααααααααααα
    αχ να μη σε εχω κοντα να μαθω αυτην την τεχνη....
    σε θαυμαζωωωωωωωωωωωωω .........

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Σοφία μου σ' ευχαριστώ!
    Δεν χρειάζεται ιδιαίτερη τεχνική. Τέσσερα κομμάτια από σκληρό χαρτόνι που θα ενώσεις με ότι κόλα θέλεις. Λίγο προσοχή στο κόψιμο των παραθύρων. Αν δεν τόχεις με τον πηλό,μπορείς να τα βάψεις όπως είναι. Εύκολο είναι. Τόλμησέ το.
    Να είσαι καλά!
    Καλή Κυριακή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αννίκα μου, ξετρελάθηκα με τα παράξενα σπιτάκια σου και τον τρόπο που τα "έντυσες" με τα όμορφα λόγια σου. Όμορφη κατασκευή με χαρτόνι, πηλό και ακρυλικά χρώματα. Και μοιάζουν ακόμη πιο όμορφα το βράδυ που λαμποκοπούν. Λατρεύω τις χειροποίητες δημιουργίες και μου έδωσες έμπνευση. Σ' ευχαριστώ, φίλη μου, και σε φιλώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι Μία μου που το ελάχιστο είχε την προσοχή σου και μέσα απ' το λιτό τρόπο κατασκευής και εκφοράς του λόγου έδωσε έμπνευση.
      Σ' ευχαριστώ πολύ!
      Να είσαι καλά!
      Καλή σου μέρα!

      Διαγραφή
  18. Δεν ήξερα αν με ταξίδεψαν πιο πολύ τα λόγια σου ή τα, από παραμύθι βγαλμένα σπιτάκια σου, ο συνδυασμός πάντως, ήταν απολαυστικός! Καλό σ/κ Αννίκα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Απλά φαίνονται όλα Πέτρα μου, σχεδόν συνηθισμένα.Και τα έργα και τα λόγια, μόνο να, είναι εκείνη η ικανότητα της ψυχής να παίρνει άλλο χρώμα όταν τα καταφέρνει. Και τότε νιώθεις την έννοια της λέξης "ομορφιά"
      Πέτρα σ' ευχαριστώ πολύ!

      Διαγραφή
  19. Αννίκα μου, με το χαμό που έγινε, έπεσα για ύπνο στις 5.30 το πρωί. Να είναι καλά οι bloggers όλου του κόσμου που έσπευσαν! Ειλικρινά χάρηκα πολύ. Τον ύπνο τον αναπλήρωσα το πρωί. Ξύπνησα στις 2 το μεσημέρι! Χα, χα. Και τώρα πάλι ασχολούμαι! Σε φιλώ!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ευτυχώς που ο συνωστισμός ήταν από bloggers. Ελπίζω να μην κινδυνεύουν με πρόστιμο οι ευχές. Σε περιμένει ακόμη δουλειά μάλλον. Καλό κουράγιο και κάθε ευχή να γίνει πραγματικότητα!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  20. Υπέροχη κατασκευή τα σπιτάκια που φωτίζονται κιόλας κάνουν και για χριστουγεννιάτικο χωριό

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Νατάσα μου σ' ευχαριστώ!
    Καλά να είμαστε ως τα Χριστούγεννα!
    Καλό μεσημέρι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Αγαπητή μου Αννίκα,

    Σε ευχαριστώ από καρδιάς για την επίσκεψη στο ηλεκτρονικό μου σπιτικό και για τα τα συγκινητικά σου λόγια. Χαίρομαι που οι λέξεις είχαν τη δύναμη και σε μετέφεραν πίσω στα χρόνια της αθωότητας,εκεί που ρίζωνε το όνειρο και τράνευαν τα οράματά μας για μια καλύτερη ζωή.
    Θέλω να ξέρεις, καλή μου φίλη, πως θαυμάζω την πηγαία δύναμη του λόγου σας ισόποσα με τα καλλιτεχνικά δημιουργήματά σας! Τακτικός επισκέπτης της δική σας Γωνιάς είμαι!"Η γωνιά της Αννίκας" με ταξιδεύει και με εμπνέει αδιάκοπα! Σου καταθέτω την ηλεκτρονική μου διεύθυνση maria.kol321@gmail.com για αμεσότερη επικοινωνία. (Δεν είμαι τόσο fan των δημοσίων σχολίων... )Συγχωρέστε με!

    Καλό χειμώνα, αγαπητή φίλη!
    Καλή συνέχεια σε ό,τι όμορφο κάνετε!

    Με όλη μου την εκτίμηση

    Μαρία Κολοβού Ρουμελιώτη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Πολύ όμορφη κατασκευή Αννίκα
    Καλά Χριστούγεννα εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ πολύ!
      Καλά Χριστούγεννα και σε σένα με υγεία!
      Να είσαι καλά!

      Διαγραφή
  24. Πανέμορφα τα σπιτάκια σου!! κουκλίστικα, χαδιάρικα, με υπέροχη κίνηση, φανταστικά!! μπράβο σου!! καλές γιορτές !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ πολύ Φανή!
      Με υγεία, αισιοδοξία και δύναμη Καλά Χριστούγεννα!

      Διαγραφή
  25. Τι ωραία πράγματα έφτιαξες πάλι. Έπρεπε να σου ευχηθώ οπωσδήποτε χρόνια σου πολλά. Καλά κι ευλογημένα με ποιότητα και αγάπη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σ' ευχαριστώ Χριστίνα μου!
      Καλές γιορτές με υγεία, δύναμη και αισιοδοξία (ακόμα)
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  26. Αννίκα μου Χρόνια Πολλά για τη γιορτή σου, θερμές και εγκάρδιες ευχές για τις μέρες που έρχονται ♥
    Γαλήνη, υγεία και αγάπη στην οικογένειά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου σ' ευχαριστώ πολύ για τις ευχές σου!
      Καλά Χριστούγεννα με υγεία, ελπίδα και φως να φωτίζει τις σκιές της ψυχής μας.
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
  27. ΧΡΟΝΙΑ ΣΟΥ ΠΟΛΛΑ!!!
    ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΊΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Βαρβάρα μου σ' ευχαριστώ για τις ευχές σου!
      Με υγεία τις Άγιες μέρες!
      Σε φιλώ!

      Διαγραφή
    2. Η γιορτή λένε κρατά 40 μέρες εεεε δεν πέρασαν και τόσες! 🤣Αυτά παθαίνεις όταν ή επικοινωνία γίνεται και αλλιώς ξεχνάς να διαβείς το κατώφλι ετούτου εδώ του σπιτικού!!
      Πολύχρονη να είσαι φίλη μου γερή δυνατή, να χαίρεσαι την οικογένεια σου και καθε καλό στην ζωή σου και του χρόνου με αγάπη !! 💐 είθε το αστέρι του Χριστού να φωτίσει τις καρδιές μας καλες γιορτές! 🎄✨

      Διαγραφή
    3. Έτσι λένε Ρούλα μου! Αλλά όπως και να ναι καλοδεχούμενες είναι πάντα οι ευχές. Κι αν δεν το κάνουμε δεν είναι από αμέλεια, αλλά είναι κάποιες στιγμές στη ζωή μας που δεν θέλεις άνθρωπο ν' ακούσεις. Μήπως με όλα αυτά μας έμεινε μυαλό;
      Όπως και να χει σ' ευχαριστώ για τις ευχές και μακάρι το αστέρι των Χριστουγέννων να φωτίζει τα σκοτάδια μας (και όχι μόνο τα δικά μας)
      Να είσαι καλά Ρούλα μου, με υγεία και δύναμη να περάσουμε τις γιορτές.
      Σε φιλώ! Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  28. Πέρασα από εδώ για να αφήσω καθυστερημένες ευχές για την ονομαστική σου εορτή!
    Είχα σκοπό να το κάμω στις 9 Δεκεμβρίου, αλλά έχασα τις ημέρες και δεν πήρα είδηση πότε ήταν 9 Δεκεμβρίου! Ό,τι να 'ναι έχω καταντήσει η αρτίστα...
    Οπότε σήμερα σου εύχομαι χρόνια πολλά, χρόνια όμορφα και δημιουργικά!
    Σου στέλνω κι ένα φιλί μεγάλο, γιορτινό!

    ΑπάντησηΔιαγραφή