Τετάρτη 22 Απριλίου 2020

Ημέρα της γης!




Ο τόπος μας είναι κλειστός, όλο βουνά που έχουν σκεπή το χαμηλό ουρανό μέρα και νύχτα.
Δεν έχουμε ποτάμια, δεν έχουμε πηγάδια, δεν έχουμε πηγές, μονάχα λίγες στέρνες, άδειες κι αυτές, που ηχούν και που τις προσκυνούμε.
Ήχος στεκάμενος, κούφιος, ίδιος με τη μοναξιά μας, ίδιος με την αγάπη μας, ίδιος με τα σώματά μας.

Γιώργος Σεφέρης





Καινούριους τόπους δεν θα βρεις, δεν θάβρεις άλλες θάλασσες.
Η πόλις θα σε ακολουθεί. Στους δρόμους θα γυρνάς τους ίδιους
 Και στες γειτονιές τες ίδιες θα γερνάς και μες στα ίδια σπίτια αυτά θ’ ασπρίζεις.
Πάντα στην πόλι αυτή θα φθάνεις. Για τα αλλού — μη ελπίζεις—δεν έχει πλοίο για σε, δεν έχει οδό.
Έτσι που τη ζωή σου ρήμαξες εδώ
στην κώχη τούτη την μικρή, σ’ όλην την γη την χάλασες. 

Κ. Καβάφης







28 σχόλια:

  1. Μακάρι τέτοιες διεθνείς ημέρες, να κινητοποιούσαν κυβερνήσεις, επιχειρήσεις και συνειδήσεις. Τώρα ειδικά που ο πλανήτης βάλλεται από έναν απειλητικό ιό, διαπιστώνουμε ότι ο κίνδυνος δεν γνωρίζει σύνορα και σημαίες. Φοβάμαι ότι τα κινήματα και οι άνθρωποι που μάχονται για τη διάσωση της γης, αποτελούν μια γραφική μειονότητα. Όλα θυσιάζονται στο βωμό του κέρδους. Κρατάω τους υπέροχους στίχους των μεγάλων μας ποιητών, Αννίκα μου. Είθε να αντιληφθούμε εγκαίρως το κακό που συντελείται τριγύρω μας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λιτός και εκφραστικός ο στίχος των ποιητών και ταυτόχρονα τόσο επίκαιρος. Πολλές φορές πληγώνει μα και αγγίζει ευαίσθητες χορδές στις μύχιες σκέψεις των ανθρώπων. Φτάνει να μην την προσπεράσεις. Κι αν καταφέρει να αφυπνίσει συνειδήσεις τότε ο κόσμος έχει ελπίδες ν’ αλλάξει.
      "Έχασε πια το χρώμα του αυτός ο κόσμος" λέει ο Σεφέρης
      Σ' ευχαριστώ Μαρία μου!
      Χρόνια Πολλά!

      Διαγραφή
  2. Δύο ποιήματα έβαλες, δύο φωτιές άναψες στις καρδιές μας Αννίκα μου. Με τρόπο εμφαντικό και βροντώδη.
    "Η Μέρα της Γης"

    Είναι η ώρα για αλήθειες. Δύο δυνάμεις στέκουν η μία απέναντι στην άλλη. Το "εγώ" και το "εμείς". Το "κέρδος" και η "ανάγκη". Ο καπιταλισμός και ο σοσιαλισμός. Το κακό και το καλό. Καθάριες κουβέντες. Σε αυτήν την αναμέτρηση θα πάμε ως το τέλος σε όλο και πιο εφιαλτικό περιβάλλον με τις συγκυρίες και τους συσχετισμούς να μεταβάλλονται διαρκώς στο ποτάμι της ιστορίας.
    Το γένος των ανθρώπων θα αναμετρηθεί με την ιστορία κάνοντας τις επιλογές του.
    Η Σύγκρουση δεν θα παιχτεί με ίδιους όρους. Ετεροβαρής προκληκτικά ο συσχετισμός της δύναμης.
    Η ζωή θα νικήσει όμως Αννίκα μου. Ακόμα και με τον αφανισμό μας.
    Καιρός να διεκδικήσουμε την παρουσία μας.

    Στέλνω το σεβασμό και την αγάπη μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έλεγα Γιάννη, μένω μέσα κάνοντας υποταγή στο κράτος και στη συνείδησή μου, αλλά καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος σκοντάφτω σε αναπάντητα ερωτήματα, έωλα επιχειρήματα και ασύντακτα ή κατά περίπτωση και το χειρότερο οργανωμένα που δεν τίθενται σε συζήτηση. Τυχαίο;
      Πότε τα μεγάλα δομημένα σχέδια τίθενται προς συζήτηση. Απλά μια καταπατημένη ηθική καταργεί το "είμαι" το "νιώθω" και την αξία της ελεύθερης βούλησης.
      Και δυστυχώς παράπλευρες απώλειες τα ίδια μας τα παιδιά. Η γενιά των 25-35 χαμένη από χέρι. Περνούμε σε μια άλλη πραγματικότητα και ειλικρινά δεν ξέρω πως θα βγούμε ηθικά και πνευματικά αλώβητοι. Φοβάμαι πως δεν θα είμαστε ποτέ ξανά ίδιοι όταν ένα σύστημα θέλει ελεγχόμενους πολίτες. Κάποτε κάναμε σχέδια, όνειρα, ίσως και να κάνουμε ακόμη, όμως αυτό το "προσωρινά" Γιάννη μου με τρομάζει.
      Σ'ευχαριστώ πολύ και εύχομαι καλή δύναμη!
      Χριστός Ανέστη! Χρόνια Πολλά!
      Με σεβασμό και εκτίμηση (η αγάπη είναι δεδομένη)

      Διαγραφή
  3. Ημέρα της Γης! Αυτή η μέρα έρχεται να μας θυμίσει πόσο την έχουμε λεηλατήσει, πόσο η απληστία μας την ξεγυμνώνει από τους φυσικούς της πόρους σε σημείο που δεν θα μείνει τίποτα για τις επόμενες γενιές.
    Υποκλίνομαι στους στίχους των κορυφαίων ποιητών μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το μέλλον απρόβλεπτο και τρομαχτικό Ελένη μου αν δεν κατανοήσουμε πως σ’ένα δέντρο στηρίζεται η γη κι αν αρχίσουμε να ροκανίζουμε τον φλοιό του (σαν καλικάντζαροι) δεν θα υπάρξει ζωή.
      Να είσαι καλά, Καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  4. Και όμως Αννίκα μου, παρόλα τα σκληρά λόγια των αγαπημένων μας ποιητών, η Γη γιορτάζει και αποδεικνύει πως η πλεονεξία της ανθρωπότητας δεν την αγγίζει... Ανθίζει, ξαναγεννιέται, όλα τα ζώα και τα φυτά πάνω της, παίρνουν μια βαθιά και χαρμόσυνη ανάσα!
    Χρόνια Πολλά αγαπημένη μας Γη που αιώνες τώρα μας τρέφεις και μας στηρίζεις!

    ΑΦιλάκια ευγνωμοσύνης, αγάπης και καρδιάς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Έτσι είναι Στεφανία μου πάντα θα βρίσκει η φύση το δρόμο για αναγέννηση μόνο που κάθε φορά θα είναι πιο τραχύς ώσπου να μην υπάρχει. Η ισορροπία της εξαρτάται από την παράνοια των ανθρώπων. Η ευθύνη τεράστια. Αν δεν αντιληφθούμε πως το μέλλον και η ποιότητα ζωής είναι άρρηκτα συνδεδεμένα με την συμπεριφορά μας κι αν δεν αλλάξουμε, είμαστε καταδικασμένοι σε υπαρξιακή μοναξιά.
      Το περιβάλλον είμαστε εμείς όταν στην ανάδυση της ζωής βρίσκεις την ομορφιά.
      Χρόνια καλά Στεφανία μου με επίγνωση και αγάπη!

      Διαγραφή
  5. Η Γη από μόνη της -μου έγραψες- η φύση δηλ. θα τα καταφέρει να επουλώσει πληγές. Αλλά το συνεχές σφυροκόπημα από τον άνθρωπο δεν αφήνει τις πληγές να κλείσουν.
    Οι επιλογές των ποιημάτων τα λένε όλα. Τα μηνύματα για τη φύση, για τον πλανήτη μας είναι εκκωφαντικά και ο άνθρωπος καιρός είναι να πάρει τη ζωή του στα χέρια του.
    Δύσκολες στιγμές ζούμε και δύσκολα να διεκδικήσεις σε καιρό ''μένουμε σπίτι'' όταν έχουν περιοριστεί ως εξαφανιστεί ατομικές ελευθερίες. Περιμένω να δω πόσοι θα μείνουμε ορθοί μετά κορωνοϊού εποχή και τι ήλθε για να μείνει .
    Να σαι καλά Αννίκα μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν ξέρω Άννα μου αν υπάρξει ποτέ συμφιλίωση με την ιδέα του θανάτου. Φοβάμαι πως τα χρόνια που θα ρθουν θα είναι πολύ σκληρά για το ανθρώπινο γένος.
      Η επιστήμη, η γνώση, η εξέλιξη σε ποιο πεπρωμένο θα μας οδηγήσουν αν δεν κατανοήσουμε και σεβαστούμε τη λειτουργία και τους νόμους της φύσης. Δεν ξέρω με όλα αυτά που συμβαίνουν αν μπορώ ακόμη να κάνω όνειρα χωρίς να φοβάμαι.
      Να είσαι καλά Άννα μου!

      Διαγραφή
  6. καλημερα γλυκια μου
    να την αγαπαμε και να τη σεβομαστε τη μανα φυση
    υπεροχο το ποιημα

    σε φιλω πολυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ο πλανήτης είναι το σπίτι μας κι αν δεν τον φροντίσουμε σύντομα θα είμαστε άστεγοι.
      Κική μου καλό βράδυ!

      Διαγραφή
  7. Η μόνη λύση για να σωθεί η Γη μας, είναι να πάνε σε άλλο πλανήτη οι άπληστοι κι αχόρταγοι.
    Ας αφήσουν όλους εμάς πίσω να τα καταφέρουμε όπως μπορούμε.
    Αλλά η απληστία είναι κι αυτή μικρόβιο εύκολα μεταδιδόμενο.
    Περνάμε στιγμές ιστορικές Αννίκα μου.
    Χρόνια πολλά στη Γή μας αλλά και σε μας.
    Συγγνώμη για ό,τι της κάνουμε.
    Να είσαι καλά και φιλάκια πολλά διαδικτυακά και ακίνδυνα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μέρος του συστήματος στην κλιματική κρίση είμαστε Ρένα μου. Τα τελευταία χρόνια γέρνει η πλάστιγγα απ’ τις ανθρώπινες παρεμβάσεις με όλο και πιο σοβαρές επιπτώσεις.
      Κι αν πρέπει να επαναφέρουν κάθε τόσο έναν ιό για να καθαρίσει ο πλανήτης, ο Θεός να βάλει το χέρι του.
      Χρόνια Πολλά Ρένα!
      Καλημέρα!

      Διαγραφή
  8. Χριστός Ανέστη Αννίκα μου θέλω να πιστεύω ότι πίσω από κάθε κακό (παραδειγμα ο ιός αυτος) υπάρχει και το καλό .. η ανάσα της γης ...κάτι θέλει να μας πει αυτό φίλη μου..μήπως θα μπορούσαμε για την επιβίωσή της να το κάναμε αυτονόητο; να μέναμε μέσα στα απίτια μας για λίγες μέρες τον χρόνο τώρα που πήραμε το κολάι;
    Οπως παρόλο που μας έλειψαν φέτος οι κατανυκτικές λειτουργίες στην εκκλησιά..βγήκαμε όλοι στα μπαλκόνια και ψάλαμε το Χριστός Ανέστη..πιο ενωμένοι από ποτέ και στην ψυχή μας μια ανάταση και δύναμη ελπίδας για το τέλος αυτών των δεινών..
    Και όσο η Άνοιξη αυτή να ήταν σιωπηλή φίλη μου και όσο και να είναι όλα δύσκολα και εμείς να είμαστε γεμάτοι απορίες για το αύριο...(τον φόβο δεν τον αφήνω να με φοβίσει) προτιμώ να σκέφτομαι ..εκείνη την ανεμόσκαλα στου ουρανό με την υποψία της ελπίδας.. ..οπως γράφεις..ακόμα μια όμορφη σκέψη..αν ψάξουμε θα βρούμε και άλλα καλά..Αννίκα μου..
    Και όπως κατάλαβες καταχράστηκα το χώρο εδώ και..συμπίεσα τα τρία σχόλιά μου σε ένα...ξέρω ότι δεν θα σε πειράξει Αννικα μου έτσι δεν είναι; 😉
    Χρόνια πολλά φίλη μου να είσαι καλά και να προσεχείς για λίγο ακόμα καλή υπομονή θα τα πούμε την αγάπη μου ..φιλιααααα!!🌺🌷

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Όχι μόνο δεν με ενοχλεί, αλλά χαίρομαι να διαβάζω σχόλιό σου μιας και μεταξύ προσδοκίας και αβεβαιότητας περνούν οι μέρες. Προσδοκία για οτιδήποτε θετικό. Είναι και κείνο το φιλότιμο Ρούλα μου που αν μας το στερήσεις, συσπειρώνει τον κόσμο και βρίσκει τρόπους επικοινωνίας ακόμη και απ’ τα μπαλκόνια. Μπορεί να είμαστε εύθικτος λαός αλλά είμαστε και πεισματάρηδες και υπερήφανοι και μέσα απ’ τα δύσκολα μπορούμε να αντλήσουμε και την χαρά και την πληρότητα. Αλλιώς το μένουμε σπίτι μπορεί να γίνει θηλιά και να μας πνίξει. Αγώνας είναι η ζωή Ρούλα μου και μεις σ’ αυτήν την ηλικία το ξέρουμε καλά, αγώνας και υποχρέωση στον εαυτό μας και στους αγαπημένους μας. Και η καθημερινότητα άλλοτε μας απογειώνει κι άλλοτε μας προσγειώνει. Μπόρα είναι θα περάσει.
      Σ' ευχαριστώ Ρούλα μου και να σου ευχηθώ καλή δύναμη, Χρόνια Πολλά, να χαίρεσαι τους αγαπημένους σου!
      Καλό Σαββατοκύριακο
      την αγάπη μου!

      Διαγραφή
  9. Χριστός Ανέστη και Χρόνια Πολλά Αννίκα μου !!
    Ωραία τα αποσπάσματα που διάλεξες για την Παγκόσμια μέρα της γής !!

    Νομίζω ότι ησύχασε λίγο από τα ποδοβολητά ανθρώπων και οχημάτων για λίγο και γιορτάζει χαρούμενα !! Πότε και εμείς θα σεβαστούμε το μεγαλείο της άραγε ?? Κάνουμε λες και είμαστε οι κατακτητές της γης , πορωνόμαστε για τα δικά μας συμφέροντα , μολύνουμε ότι συναντήσουμε στο δρόμο μας , πετάμε όπου λάχει τα σκουπίδια μας και τελειωμό δεν έχει η απάνθρωπη συμπεριφορά μας !!
    Ομως τώρα που όλα είναι ανθισμένα και μοσχοβολούν ας ανναρωτηθούμε πως θα ήταν η ζωή μας χωρίς τις απέραντες απολαύσεις της μάνας γης!!
    Την αγάπη μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. "Πότε θα σεβαστούμε το μεγαλείο της άραγε" Καλή ερώτηση Νικόλ μου. Λέω πως όταν με την σκέψη και το συναίσθημα οδηγήσουμε το εγώ μας στη θέση του άλλου. Ίσως όταν μάθουμε τι θα πει ατομική ευθύνη. Ποιος ξέρει!
    Χρόνια Πολλά Νικόλ μου!
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Ποση αλήθεια κρύβουν αυτοί οι στοίχοι για το μεγάλο μας σπίτι, που κακοποιούμε καθημερινά!
    Ο καημένος ο πλανήτης παίρνει μικρες ανάσες τωρα που κλειστήκαμε μέσα. Λίγες μέρες ηταν αρκετες γιαν αρχίσει να καθαρίζει η ατμοσφαιρα σε κάποιες πόλεις και να εμφανίζονται αγρια ζώα! Δεν είναι φοβερό;
    Μακάρι ν ανοιξουν τα μάτια μας και να το δούμε!
    Σε φιλώ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πράγματι είναι. Με τι κόστος όμως Νίκη μου. Άλλαξε η φύση, αλήθεια είναι. Το καλύτερο θα ήταν να αλλάξει ο άνθρωπος, η διαφθορά, η απληστία. Να μπορέσουμε να γειωθούμε κάποτε για να έχουμε την χαρά να απογειωθούμε.
      Να σωθεί ο πλανήτης, ποιος δεν θέλει. Σε βάρος ποιων; Άκουσα σήμερα για θεωρίες αγέλης και καθόλου δεν μου άρεσε. Αν εφαρμοστεί, ο Θεός να μας λυπηθεί.
      Μακάρι να ανοίξουν τα μάτια μας, να ευαισθητοποιηθούμε, να αξιοποιήσουμε την εξέλιξη για καλό, αλλιώς θα χαθούμε σαν τους δεινοσαυρους.
      Νίκη μου σ' ευχαριστώ για το σχόλιο. Να είστε καλά!
      Φιλιά!


      Διαγραφή
  12. Αννίκα μου
    ξεκίνησα να γράφω όλα τα αρνητικά μα δεν έχουν τελειωμό.
    Αυτό, κι εκείνο και το άλλο να συζητάμε χρόνια.
    Από εδώ και πέρα τί γίνεται, αν κάτι μπορεί να γίνει.
    Σώζουμε κάτι τις;
    Θα σου πω, αισιόδοξη δεν είμαι. Τα συμφέροντα είναι αλλού. Κι εμείς τα προβατάκια που ακολουθούμε τον δρόμο που μας χαράζουν.

    Την καλημέρα μου και τα φιλιά μου σου στέλνω :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Στέλλα μου!
      Ερωτήματα πολλά. Θεωρούμε θετικό το γεγονός ότι τις μέρες του εγκλεισμού μας καθάρισε το περιβάλλον. Και βέβαια χαιρόμαστε γι αυτό. Με τι κόστος όμως προδιαγράφεται το μέλλον ευοίωνο. Σε τι παιχνίδια μπαίνουμε όπου μπορούμε να γίνουμε υποχείρια σε βιολογικά ή τεχνολογικά πειράματα. Και βέβαια ο άνθρωπος ακόμη και σαν εμπνευστής μιας νέας δομής ζωής πάντα θα είναι το θύμα.
      Ναι θα μπορούσαμε να πούμε πολλά, αλλά αυτή την ώρα άλλα προέχουν.
      Συμφωνώ μαζί σου!
      Φιλιά και καλημέρες!

      Διαγραφή
  13. Αγαπημένη μου ήρθα συγκινημένη απο του Γιάννη μόλις και βλέπω οτι έχω χάσει πολλά.θα τα διαβάσω με υπομονή και μυαλό οταν συνέλθω.Να σου πω οτι Σ ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ και οτι αυτή σου η ανάρτηση ειναι η ωραιότερη απ όσες έχω διαβάσει προς τιμήν της Παγκόσμιας Ημέρας της Γης! Σε φιλώ γλυκά με μια μεγάάάλη ολόθερμη αγκαλιά και θα επανέλθω

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ώρα καλή Χαρά μου!
    Εγώ σ' ευχαριστώ για την παρουσία σου.
    Μια αγκαλιά κι από μένα
    Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Η κόρη μου είχε ενθουσιαστεί με την ημέρα της Γης και ήθελε πάσει θυσία να φυτέψει ένα δέντρο. Τελικά συμβιβάστηκε με το να φυτέψει μία φράουλα στο πάρκο της γειτονιάς μας

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα Νατάσα και Χρόνια Πολλά!
      Μια πολύ όμορφη σκέψη και ίσως θα έπρεπε να παίρνουμε μαθήματα από τα παιδιά που είναι πιο ευαισθητοποιημένα στα θέματα του περιβάλλοντος. Μπορεί με μικρά βηματάκια να φτιάξει γλαστράκια που θα φροντίζει η ίδια. Έτσι θα της προσφέρουν εμπειρία και θα ανακαλύπτει καθημερινά πως η ομορφιά είναι δικό της δημιούργημα.
      Ας μην είναι κάτι θεαματικό, μικρά σποράκια από ότι της αρέσει.
      Η αγάπη για το περιβάλλον μπορεί να διορθώσει πολλά απ' τα δικά μας λάθη.
      Μπράβο στο κοριτσάκι σου!
      Να είστε καλά!

      Διαγραφή
  16. Πέρασα για ένα κάλο ξημέρωμα Αννίκα μου....❤

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρούλα μου! πολύ σ' ευχαριστώ για τη σκέψη και την ευχή σου. Και την δική μου ευχή για Καλημέρα με μια αγκαλιά!

      Διαγραφή