Τρίτη 20 Νοεμβρίου 2018

Δημιουργώντας με Felt

Ψάχνοντας στο Google βρήκα πως η τεχνική του felting είναι ο αρχαιότερος τρόπος κατασκευής υφάσματος και έχει τις ρίζες του στις απέραντες στέπες της Μογγολίας. Χρονολογείται πριν από το 6500 π. Χ όταν οι άνθρωποι στην ανάγκη να προφυλαχθούν από τα στοιχεία της φύσης, τύλιγαν το σώμα με το τρίχωμα των ζώων.
Με τον καιρό και με την τριβή οι ίνες του μαλλιού συμπιέζονταν και το τρίχωμα έπαιρνε τη μορφή του ''κετσέ'' της τσόχας δλδ.
 Το χρησιμοποιούσαν και στην αρχαία Ελλάδα και το ονόμαζαν πίλημα. Το felt ή αλλιώς κετσές ή τσόχα κατά το κοινόν λεγόμενον, είναι επεξεργασμένο πρόβειο μαλλί που δουλεύεται μόνο με τα χέρια και το νερό.

Το πώς μπλέκουν οι ίνες με την τριβή δεν θα μας απασχολήσει εδώ καθώς είναι μέρος της ιστορίας. 
Το felting έχει απεριόριστες δυνατότητες κι αν σας αρέσει η εξερεύνηση στη χειροποίητη δημιουργία θα το λατρέψετε. Τα αποτελέσματα είναι εντυπωσιακά και ο χρόνος κατασκευής ελάχιστος.
 Για την δημιουργία υφάσματος, χαλιά, πίνακες, κασκόλ, καπέλων, τσάντας κλπ η τεχνική γίνεται με υγρό felt (νερό+σαπούνι)


                                          Δημιουργίες Felt- Τυχαία δείγματα από το Pinterest
                        
 Για τρισδιάστατες κατασκευές χρειάζεται ειδική βελόνα και ένα αρκετά χοντρό σφουγγάρι όπου θα δουλεύετε το μαλλί με μικρές-μικρές τσιμπιές για να δέσουν οι ίνες μεταξύ τους και να ‘’κατσιάσει’’

Αυτό το φυσικό υλικό προσφέρει άπειρες εφαρμογές  σε όποιον θέλει να τις ανακαλύψει. Και επειδή με ενδιαφέρουν οι νέες τεχνικές και ανακαλύψεις, μπήκα στον πειρασμό να δοκιμάσω. Η έμπνευση της στιγμής χρειάζεται πίστη στον εαυτό μας.
 Ποιος μίλησε για τελειότητα. Ποιος είπε πως η δημιουργικότητα είναι μόνο γι αυτούς που έχουν ταλέντο.
 Η προσπάθεια μετράει. Άλλωστε  Χριστούγεννα έρχονται κι ότι φτιάξουμε θα στολίσει το σπίτι τέλεια.


                          Η πρώτη μου προσπάθεια......Παππούς ξωτικό και γιαγιά, με βελόνα felting


                                                            ................Τα ποντικάκια

                                             
                                                    ...............Το σκιουράκι και η αλεπουδίτσα

                                       
                                   Ο μικρός χιονάνθρωπος έτοιμος για τα Χριστούγεννα



                                           και μια καρφιτσούλα για να συγκρατεί το πλεχτό


Οδηγίες εύκολα θα βρείτε στο διαδίκτυο, στο Pinterest, στο Youtube....Τολμήστε το ...και καλή επιτυχία!!............

15 σχόλια:

  1. Αννικα μου αντε πες μου τωρα εμενα να κανω αυτα που φτιάχεις με το φελτ..η τσοχα οπως το λεμε ..με τιποτα σου λεω .. απλα αυτα που φτιαχνεις είναι ΤΕΛΕΙΑΑΑΑ!..με καθε λεπτομερεια!! δεν το ηξερα οτι υπαρχει ετσι το υλικο αυτό που πραγματικα κανει μικρα αριστουργιματα ..απλα το ξερω σαν υφασμα που λεγεται τσοχα...
    Γεια στα χερια σου καλη συνέχεια σε ότι κανεις καλή μου σε ευχαριστω που περνας και τα λεμε... φιλακιααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Σμαραγδένια μου για άλλη μια φορά σ’ ευχαριστώ!! Ξέρεις κάποιες δραστηριότητες αλαφραίνουν το βάρος μιας κατά τα άλλα συνηθισμένης μέρας. Ευτυχώς!
      Παρόλο που πολλές φορές φοβάμαι πως δεν θα τα καταφέρω. Δεν είναι τέλεια αλλά προσπαθώ και μαθαίνω απ’ τα λάθη μου.
      Οφείλω να πω όμως και τα δικά σου έργα ανεπανάληπτα. Δεν είναι μόνο τα εργόχειρα ή οι κατασκευές. Είναι η διάθεση, η ενέργεια, η ιδέα, η σκέψη να επικεντρώνεσαι στα θετικά. Αυτούς τους ανθρώπους τους χαίρομαι αλήθεια.
      Ρούλα μου σ’ ευχαριστώ, για τα καλά σου λόγια που με ενθαρρύνουν...έστω να προσπαθώ. Να είσαι πάντα καλά...καλό βράδυ!! Φιλιά!!

      Διαγραφή
  2. Τώρα με δουλεύεις σίγουρα! Είναι απλό όλο αυτό; Είδα το βίντεο και δεν κατάλαβα πώς στερεώνεται το κάθε τμήμα; Μόνο τρυπώντας με βελόνα; Τα δικά σου έργα είναι υπέροχα. Αλήθεια το λέω χωρίς ίχνος κανακέματος. Αποκλείεται να τα καταφέρω σ'αυτό. Το βρήκα πολύ δύσκολο αλήθεια.
    Μπράβο Αννίκα μου. Μπράβο, είμαι εντυπωσιασμένη
    Σε φιλω΄και καλές δημιουργίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλώς την!! Άννα μου δεν είναι μόνο απλό, είναι πανεύκολο. Μόνο τρυπώντας με βελόνα. Μπλέκουν οι ίνες και γίνεται μια μάζα.
      Πέρα από το ότι μπορείς να φτιάξεις εντυπωσιακά πράγματα εκείνο που με τράβηξε ήταν γιατί δεν χρησιμοποιείς βελόνα και κλωστή.
      Εύκολη και απίστευτα σύντομη κατασκευή. Χρειάζεται μόνο ειδική βελόνα και η τιμή του felt είναι λίγο τσιμπημένη.
      Γιαυτό άκου τι κάνω. Παίρνω τα βασικά χρώματα 2-3 και για τα υπόλοιπα μαδάω ότι κουβαράκια μαλλί μου περίσσεψε και έτσι κάνω την κατασκευή μου (βλ.σκίουρος) Το δε λευκό είναι από τη γέμιση παλιού μαξιλαριού.
      Σ' ευχαριστώ 'Αννα μου....με ενθαρρύνεις! Πολλά φιλιά..Καλό απόγευμα!

      Διαγραφή
    2. Μόλις διάβασα την απάντηση της απάντησης, Ησύχασε δεν ευθύνεσαι για το Xanax αλλά η ευλογημένη υπέρταση. Το γήρας! Δεν έρχεται μόνο του Αννούλα μου. Το σημαντική φίλη πολύ μου άρεσε. Σ' ευχαριστώ από καρδιάς! Ξανά φιλιά!

      Διαγραφή
    3. Εντυπωσιάστηκα!! Να σου πω θα το δοκιμάσω και θα σου πω πώς πήγα. Σημαντική φίλη ναι ναι, να σ'αρέσει. Γιατί έτσι είναι.
      Πρόσεχε την πίεσή σου.
      Φιλάκια

      Διαγραφή
    4. Την αγάπη μου...καλό ξημέρωμα

      Διαγραφή
  3. Συγχαρητήρια πολύ ωραίες οι δημιουργίες σου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Και όμως με το φελτ δεν έχω προλάβει να ασχοληθώ Αννίκα μου. Σίγουρα βλέπω πολύ όμορφες δημιουργίες , και οι δικές σου είναι όμορφα φτιαγμένες . Να είσαι καλά και να κάνεις ότι ακριβώς σε χαλαρώνει !! Εγώ προς το παρόν τρέεεεχω να προλάβω ότι έχω αναλάβει και ήδη νιώθω κατάκοπη !! ΣΕ φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου με τόσο τρέξιμο βρήκες χρόνο να μου χτυπήσεις την πόρτα και μάλιστα να αφήσεις και σχόλιο. Ειλικρινά με συγκινείς!
      Είμαι σίγουρη ότι παρά την κούραση η φροντίδα και η αγάπη σε γεμίζουν ελπίδα και αισιοδοξία και εύχομαι από καρδιάς να πάνε όλα καλά.
      Το felt είναι από τις μικροχαρές που δίνει άλλη αίσθηση στη δημιουργία.
      Όοοταν έχεις χρόνο θα το διαπιστώσεις.
      Σ’ ευχαριστώ πολύ που πέρασες, σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια και σου εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο σου! Καλό ξημέρωμα...Φιλιά!

      Διαγραφή
  5. Αν αυτά είναι τα πρώτα σου,περιμένουμε να μας καταπλήξεις Αννίκα μου .
    Είναι καταπληκτικά και μου αρέσουν πάρα πολύ .
    Δοκίμασα να σου πω την αλήθεια, αλλά το βρήκα δύσκολο.
    Ίσως δεν έχω πια την υπομονή για καινούργια πράγματα.
    Καλά Χριστούγεννα και του χρόνου με υγεία .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ρένα μου Καλά Χριστούγεννα! Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Κάποιες φορές δανείζομαι ιδέες απ' τα παραμύθια κι ότι βγει προσπαθώντας να πείσω τον εαυτό μου για τις ικανότητές μου ( αν;)
      Με υγεία, χαρά, αγάπη και χαμόγελα για σένα και την οικογένειά σου....Φιλιά Γιορτινά!

      Διαγραφή
  6. Καλησπερα εχω εντυπωσιαστει πολυ απο την τεχνη του felting ,θελω να ξεκινησω αμεσως να φτιαξω πραγματάκια για το πασχα αρνακια ,κουνελακια χαριτομενα μικρα εργα .Δεν ξερω τι χρειαζεται απαραιτητως για αρχη να αγορασω,οσο για το μαλλι επειδη μου φαινεται ακριβο μηπως μπορει στα πρωτα τυλιγματα να μην ειναι Μερίνος και να ειναι κατι φθηνοτερο και πανω πανω να μπαινει το σωστο μαλλι.Συγχαρητηρια και σε ευχαριστω προκαταβολικα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλη μου Καλημέρα! Σ' ευχαριστώ για το σχόλιο. Πράγματι η τεχνική του felting είναι πολύ ενδιαφέρουσα δημιουργία αν και λίγο ακριβή. (Συνήθως οι δημιουργίες-χόμπι είναι δαπανηρές) Θα μπορούσες να αποφύγεις κάποιες διαδικασίες, ΄πως πολύ σωστά επισημαίνεις. Δηλ. σε σημεία που δεν φαίνονται (σώμα, χέρια, πόδια) θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις ένα μαλλί κατώτερης ποιότητας και να καλυφθεί με το Μερινός που είναι πράγματι ακριβό. Εγώ για σημεία που δεν φαίνονται π.χ σώμα χρησιμοποιώ το μεταξοβάμβακα από ένα παλιό μαξιλάρι. Με τον τρόπο αυτό γλυτώνω αρκετό υλικό. Αν δεν θέλεις να αγοράσεις όλα τα χρώματα, μπορείς από κουβαράκια πλεξίματος να βγάλεις μαλλί,με ξύσιμο με σκληρή βούρτσα. Eκείνο που χρειάζεται είναι εκτός βέβαια απ' το μαλλί που υπάρχει και σε μικρές ποσότητες και είναι πιο οικονομικό, χρειάζεται βελόνα ή βελόνες και ένα σφουγάρι ή αφρολέξ για να δουλεύεις. Ελπίζω να σε κατατόπισα. Θα βοηθούσε να παρακολουθήσεις το youtube.
      Σ' ευχαριστώ και πάλι και καλή επιτυχία!

      Διαγραφή