Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

Μια σχέση στοργής

Είσαι ο καλός παππούς
που κάθεται ήσυχα στο σκαμνί του κήπου ευλογημένος απ’ τον ήλιο
κουβεντιάζοντας με τη λιακάδα.

Μα τα παιδιά που δεν ξέρουν,
τα παιδιά που δε νιώθουν τα λόγια σου κλέβουν τα λουλούδια του περβολιού σου και σου δείχνουν τη γλώσσα τους πίσω απ’ τους θάμνους.

Κ’ εσύ χαμογελάς
τους πλέκεις μικρά καλάθια,
τ’ ανεβάζεις τρυφερά στα γόνατά σου και τ’ αφήνεις να περνούν στα γένεια σου παπαρούνες και πράσινα φύλλα.

Γίνεσαι πάλι ένα παιδί με τα παιδιά για να τους μάθεις παίζοντας κ’ εσύ το παλιό παραμύθι του νερού και του ήλιου.

Κι όπως κάθεσαι στο σκαμνί του κήπου μέσα στην ανοιξιάτικη λιακάδα και τα παιδάκια κάθουνται και παίζουν στα πλατιά γόνατά σου μοιάζεις με γέρικο χοντρόκλωνο δέντρο γιομάτο λουλούδια και περιστέρια που ανηφορίζει στον ουρανό.

Κ’ Εκείνος που κάθεται
πίσω από τ’ άσπρο συγνεφάκι
χαμογελάει κι Εκείνος σαν παιδί
καθώς βλέπει το δώρο που του φέρνεις.
Είσαστε κ’ οι δυό σας ένα παιδί μονάχα
ένα παιδί στον ανθισμένο αγρό της άνοιξης…


 Πηγή:  Από Palmografos.com:  - Γιάννη Ρίτσου «Παλιά μαζούρκα σε ρυθμό βροχής» - Της Γιόλας Αργυροπούλου-Παπαδοπούλου* 




 Με αφορμή το σημερινό doodle της Google, αφιερωμένο σε δυο ξεχωριστούς ανθρώπους που έκαναν την καθημερινότητά μας όμορφη μέσα απ’τη φροντίδα, την αγάπη, τη γνώση και τη σοφία τους. Αφιερωμένο στη γιαγιά και στον παππού.

Καλό Μήνα




4 σχόλια:

  1. Η γιαγιά και ο παππούς καλή μου Αννίκα είναι πολύ σημαντικά πρόσωπα στην Ελληνική οικογένεια !!! Πόσο όμορφα περιγράφεις τη σχέση των παππούδων με τα εγγονάκια !!
    Εμένα δυστυχώς οι παππούδες μου και οι γιαγιάδες μου πέθαναν πολύ νωρίς και δεν έχω μνήμες!!
    Ομως έχω τρια εγγονάκια που χτίζουμε τη σχέση μας σιγά σιγά !!
    Καλό και ευλογημένο μήνα σου εύχομαι

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Νικόλ μου καλή μου!! Μια μοναδική έννοια της λέξης αγάπη χωρίς όρια η γιαγιά και ο παππούς. Ένας ισχυρός συναισθηματικός δεσμός που κράτησε δυνατό και υγιή τον ψυχικό μας κόσμο. Γιαγιάδες δυο φορές μαμάδες, έτσι δεν λέμε.
      Η σχέση που χτίζουμε με τα εγγόνια μας Νικόλ μου είναι δώρο Θεού, είναι οι αναμνήσεις που θα τους ακολουθούν στη ζωή τους, είναι η γνώση μέσα από τις αρχές και τις αξίες της οικογένειας, είναι η αίσθηση ότι μπορούμε ακόμη να προσφέρουμε.
      Για τα εγγόνια αξίζει να είσαι δυνατή και χαμογελαστή παρά τις όποιες δυσκολίες περνάς. Άλλωστε το απέδειξες! Εύχομαι από καρδιάς να είσαι υγιής να τα καμαρώνεις.
      Να έχετε ένα όμορφο μήνα. Καλό ξημέρωμα!

      Διαγραφή
  2. Αχ..Αννίκα μου δεν υπάρχει τίποτε πιο όμορφο πιο αυτήν την σχέση που μπορώ να σου πω με τα χρόνια γίνεται όλο και πιο δυνατή κορίτσι μου το λεω απο πειρα τωρα που τα δικα μου εχουν ανοίξει τα φτερα τους και εχουν πεταξει..να χτισουν τις ζωές τους μου λειπουν . καθε φορα που μαζευμαστε όλοι μαζι ειναι γιορτή και γελαμε οταν θυμομαζτε τα καμωματα τους οταν ηταν μικρα...ομορφες ευτυχισμενες στγμές!!!
    Ευχομαι ολοι οι παπουδες και οι γιαγιαδες να καμαρωνουν τα εγγονια τους ευτιχισμενα.!!
    Να εισαι καλά και να περνας ομορφα.. φιλακιααα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Η γιαγιά και ο παππούς!! Η μεγάλη αγάπη χωρίς όρια, η χαρά, η απόλαυση, η φροντίδα και η στήριξη της οικογένειας, η συντροφιά στο παιχνίδι. Και λίγα λέω Ρούλα μου. Δεν εκφράζεται με λέξεις αυτή η σχέση.
      Δεν αισθάνεσαι δυο φορές μαμά όταν ξέρεις πως για το δικό τους μέλλον έβαλες κι εσύ ένα τόσο δα λιθαράκι; Διάβασα το κείμενο με τους οδοδείκτες και τη αγάπη παππού-εγγονού και κατάλαβα πόσο πολύτιμη είναι η σχέση τους.
      Ρούλα μου να είσαι καλά να τα καμαρώνεις κι εκείνα ξέρουν τι σημαίνει να γερνάς με σοφία.
      Την πιο όμορφη καλημέρα!

      Διαγραφή